hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

K&H: lagymatag innováció – dinamikus digitális átállás

egyre jobban támaszkodnak a cégek a mesterséges intelligenciára

A magyar vállalatok innovációs tevékenysége az utóbbi egy-két évben lagymatag. A kedvezőtlen gazdasági környezetben a cégek figyelme nem annyira új termékek vagy szolgáltatások bevezetésére, hanem a háttérfolyamatok ésszerűsítésére irányul, mert itt látnak megtakarításra lehetőséget.  Az innovatív megoldások közül egyedül a digitális fejlesztések tértek vissza az egy évvel ezelőtti szintre: 2023 második félévében minden második cégnél folyt valamilyen digitális fejlesztés - derül ki a K&H innovációs index elemzéséből, amelynek a három legfontosabb megállapítása a következő: 

  1. A közepesnél gyengébb teljesítményt mutat a magyar cégek innovációs teljesítménye 2023 második félévében;
  2. Változatlanul a 4 milliárd forint feletti árbevételű cégek a legaktívabb innovátorok;
  3. A hazai vállalatoknak mindössze egyhatoda tervezi új termék vagy szolgáltatás bevezetését az elkövetkező egy évben.

K&H: mennyi zsebpénzt kapnak a fiatalok?

fontos a családi költségvetés elkészítése

Átlagosan 22 ezer forint havi zsebpénzt kapnak a 14–18 év közötti fiatalok a szülőktől – derült ki a K&H fiatalok pénzügyi helyzetét felmérő kutatásából. A vizsgálat szerint a fiatalok 94 százaléka rendelkezik valamilyen bevételi forrással, jellemzően zsebpénzből vagy ösztöndíjból. Érdemes ezért már a gyerekeket is beavatni a családi költségvetés elkészítésébe. Ebben segít a K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedőhöz készített tudásanyag is. 

hamarosan kiderül, kik lesznek a „jövő gyermekorvosai”

december 31-ig lehet szavazni a K&H jövő gyógyítói díj jelöltjeire

Az év végén az emberek nagy része megpihen - az orvosok azonban ilyenkor is fáradhatatlanul azon dolgoznak, hogy a betegek egészségesen kezdhessék az újévet. Most mi is meghálálhatjuk az orvosok gondoskodását, szavazatainkkal támogathatjuk a szívvel-lélekkel gyógyító gyermekorvosokat, hogy 2024 a K&H jövő gyógyítói díjjal gazdagabban induljon számukra. December 31. délig kilenc elkötelezett gyermekgyógyítóra adhatjuk le voksunkat a www.khgyogyvarazs.hu oldalon. 

K&H: a készpénz nem menő

a régi slágerek maradtak az idén is a fiataloknál, ha ajándékokról van szó

A fiatalok alapvetően ragaszkodnak karácsonyi szokásaikhoz, abból a szempontból is, hogy az ajándékok többségét továbbra is személyesen, hagyományos boltban vásárolják meg, de azért van változás – derül ki a K&H friss felméréséből. Slágerterméknek számítanak a kozmetikumok, ruhák, a készpénz azonban kevésbé. Sokan pedig már az „online ajándékokat” preferálják.

K&H: mennyit szánnak ajándékokra a fiatalok?

8 százalékuk kevesebb mint 5 ezer forintot költene

A fiatalok döntő része, 84 százaléka tervez ajándékot adni szeretteinek karácsonykor. Ők az idén átlagosan 40 ezer forintot szánnak az ajándékok megvásárlására a tavalyi 37 ezer forint után. Ugyanakkor a medián 25 ezer forint, tehát az ajándékozásra készülő fiatalok fele ennél nagyobb, a másik fele kisebb összeget fordít erre a célra a K&H ifjúsági index szerint. A fiatalok 3 százaléka nem költ ajándékokra, ők maguk készítik a meglepetéseket.

K&H: a CSOK plusz kedvező hatással lehet a piacra

kevesebben igényelhetnek több hitelt

A jövőre induló CSOK plusz keretében elérhető lakáshitelek megjelennek a K&H kínálatában is – közölte a pénzintézet, amely az eddigi támogatott hitelállományhoz hasonló volument vár az új konstrukcióktól. Bár a szigorúbb feltételek miatt kevesebben lesznek jogosultak a támogatott lakáshitelekre, de a magasabb összeg kompenzálhatja ezt.

biológiai sokféleséget támogató kis parkokra pályázhatnak az iskolák és óvodák

K&H: így védik a lakásaikat a magyarok

mindent visz a lakásbiztosítás

A magyarok leginkább lakásbiztosítással védik az otthonaikat a balesetektől, káreseményektől: a K&H biztos jövő felmérése szerint a 30-59 évesek 83 százaléka rendelkezik ezzel. Ugyanakkor a jövedelmi helyzet nem mindegy, a legmagasabb jövedelműek esetében tízből kilencen védekeznek lakásbiztosítással, a legalacsonyabb kategóriába tartozók körében viszont csak tízből heten. A karácsonyi tűzesetek ellen a megkérdezettek 17 százaléka védekezik tűz- és füstjelzővel, a saját tűzoltó készülékek aránya pedig meghaladja a 25 százalékot. 

K&H: az óvatosság az úr, de sokan csak visszafogottan tudnak félretenni

3,4 milliónál tart az átlagos megtakarítás

Az idei harmadik negyedévben 3,4 millió forintra nőtt a megkérdezettek háztartásainak átlagos megtakarítása a K&H kutatása szerint, ami az előző év azonos időszakának átlagához viszonyítva közel 11 százalékos emelkedést jelent. Ez mérsékeltebb növekedés, mint a korábbi években látott 19 és 24 százalék, ami részben az idei bizonytalanabb gazdasági környezettel és az inflációs nyomással magyarázható.

K&H: folytatódik a rekordsorozat

64 százalékkal többször fizettek okoseszközzel

Októberben közel 5 millió alkalommal fizettek az okoseszközeikkel a K&H-sok, ami másfélszerese az egy évvel korábbinak és új havi rekordot jelent. Az év első tíz hónapjában közel 42 millió okoseszközös vásárlás volt, ami 64 százalékos emelkedésnek felel meg, a fizetések összforgalma pedig 77 százalékkal 297 milliárd forintra nőtt. Az idei év első tíz hónapjában a Google Pay-forgalom átlépte a 100 milliárdos szintet. Az okoseszközös bankolás a jövőben még nagyobb teret nyerhet, ehhez hozzájárul majd Kate is, a pénzintézet virtuális asszisztense.