K&H: az első forintátutalás MI segítségével Magyarországon

inspiráló fejlesztői környezet, akár egy startupnál, a nemzetközi bankcsoport minden előnyével

A K&H mobilbankjában októbertől a MI-n alapuló digitális pénzügyi asszisztens, Kate segítségével már forintátutalást is végre lehet hajtani. A K&H sorra ontja magából az újabb és újabb digitális megoldásait. Éppen olyan, mint egy start-up, csak éppen enterprise környezetben. A K&H IT-csapata szerint a nemzetközi bankcsoporttal a háttérben izgalmas projekteken, jól szervezetten folynak a mindig újabb kihívásokat hozó fejlesztések.

Júliusban a K&H újratelepítés kikényszerítése nélkül, egyszerű frissítéssel lecserélte több mint félmillió felhasználójának mobilbankját. Pedig az új mobilbanki applikáció nem csupán a modern dizájnt és a most beépített néhány új funkciót jelenti. A lényeg a szemnek láthatatlan - de legalábbis csak az informatikai fejlesztőket hozza lázba. Az új mobilapp mögött ugyanis teljesen új IT-architektúra húzódik meg, amely mikrószervízeket alkalmazva szolgálja ki az e-banki funkciókat. Márpedig a mikrószervízek az agilis szoftverfejlesztési folyamat ideális eszközei - legalábbis Oliver Thylmann a Giant Swarm konténerizációs platform alapítója és tech-guruja szerint. A mikrószervíz egy másik, legalább ennyire fontos jellemzője, hogy 1 vagy 2 pizzás csapat is tudja fejleszteni…

minden adott a legkorszerűbb eszközök alkalmazásához

Mivel a K&H informatikai csapata mégsem egy startup, ezért a folyamatokat enterprise környezetre optimalizálják. Ennek érdekében a Red Hat Openshift megoldását használják, amely Kubernetes alapú container platform enterprise felhasználáshoz. Fokozott biztonságot igénylő banki informatikai környezetről lévén szó, többrétegű, modern IT-biztonsági megoldások sokaságát használják. A látványos frontend-megoldásokat iOS-re SWIFT-ben írják, Androidra pedig Kotlin programnyelven. A backend pedig Java Spring Boot-on fut. Ezt jelzi az is, hogy a magyar pénzügyi szektorban elsőként vetettek be mesterséges intelligencia alapján működő és folyamatosan fejlődő személyes digitális asszisztenst.

„Az IT számára hatalmas előnyt jelent a nemzetközi bankcsoporthoz való tartozás, hiszen számos nemzetközi csoport-szintű kezdeményezésen dolgoznak a fejlesztőink” - nyilatkozta Ozorai Dénes, a K&H informatikai fejlesztésekért felelős vezetője. Példaként említi Kate-et, a magyar pénzügyi szektorban elsőként bevezetett, AI-alapú személyes digitális pénzügyi asszisztenst, amelynek fejlesztése a KBC nemzetközi csapatával közösen történik. A közös fejlesztés egyik látványos eredménye, hogy Kate segítségével októbertől szóbeli utasítás alapján forintátutalást is lehet végrehajtani a K&H mobilbankjában.

A júliustól teljesen megújult IT-architektúrájú mobilbank újabb és újabb funkciók beépítését teszi lehetővé, ahogy Kate is egyre jobb ügyfélélményt nyújt. A fejlesztők számára is élmény ilyen izgalmas projekteken dolgozni. „A team magyar tagjai számára óriási szakmai fejlődést jelent és figyelemreméltó karrierlehetőség előtt nyitja meg az utat” - tette hozzá Ozorai Dénes.

          

Kapcsolattartó

K&H Kommunikáció

  • sajto@kh.hu