hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

a K&H Bank lett a „legjobb ingatlanfinanszírozó bank” az Euromoney nemzetközi versenyén

A K&H ingatlanfinanszírozási üzletága idén is bekerült a nemzetközi élvonalba. A pénzintézet nyerte el a „legjobb ingatlanfinanszírozó banknak” járó címet az Euromoney 2025-ös Real Estate Awards versenyén. Az elismerés annak a dinamikus növekedésnek és szakmai teljesítménynek szól, amely a K&H-t a hazai kereskedelmi ingatlanfinanszírozás egyik vezető szereplőjévé teszi, és aminek két fő pillére az erős piaci jelenlét és a zöld fókusz. A K&H kereskedelmi ingatlanfinanszírozási portfóliója 2024-ben 32 százalékkal nőtt, amivel elérte a 248 milliárd forintot. A 2024–2025-ös időszakban megvalósított és előkészítés alatt álló ügyletek 90 százaléka ráadásul zöld minősítésű, amivel a bank a hazai zöld ingatlanhitelezés élvonalában helyezkedik el.

év végéig százmilliókkal nőhet a SZÉP kártyák forgalma – decembertől már élelmiszerre is költhető a keret

A kormány döntése értelmében 2025 decemberétől 2026 áprilisáig ismét lehetőség nyílik hideg élelmiszerek vásárlására a SZÉP kártyával. A korábban nagy népszerűségnek örvendő intézkedés visszatérése megkönnyíti a mindennapi bevásárlást, miközben a kiterjesztett árréscsökkentés tizennégy további termékcsoportra is kedvező hatással lesz. A döntés átírja a béren kívüli juttatásként használt SZÉP kártya szerepét, amely eddig elsősorban rekreációs és vendéglátási célokat szolgált. Az év végéig vérhatóan látványosan élénkíti az idei SZÉP kártya-forgalmat is.

K&H: mit mutat a gyerekinfláció?

a joghurt lett az idei inflációs jó hír a gyerekeknek

A K&H évek óta egy minikosárral követi a gyerekinfláció alakulását, vagyis azt, hogyan változnak azoknak a termékeknek az árai, amelyek a gyerekek körében népszerűek vagy épp fontosak lehetnek. A kosárban szereplő hat tétel – a gyümölcsjoghurt, a kakaós csiga, a literes narancslé, a hamburger, a hátizsák és a szemüvegkeret – ára összesen idén októberben 44 671 forintot tett ki, szemben az egy évvel korábbi 42 159 forinttal. Az egyes termékek közül a gyümölcsjoghurt eredménye a legkedvezőbb a gyerekek számára, a termék ára ugyanis csökkent, amiben szerepet játszhat, hogy árrésstopos termékről van szó.

fenntarthatóság: enyhülő uniós elvárások, átrendeződő vállalati fókusz

K&H fenntarthatósági index: csak a társadalmi felelősségvállalás nőtt

A K&H fenntarthatósági index 2025 második félévében 35 pontot ért el, így továbbra is a 35–40 pontos sáv alsó felében tartózkodik, 4 pontot csökkenve az elmúlt félévhez képest. A vállalatok fenntarthatósági aktivitását mérő öt alindex közül a társadalmi felelősségvállalás alindex lőtt ki, a többinél inkább a kivárás jellemző.

K&H: hol pörög a legjobban az Otthon Start?

A K&H tapasztalatai szerint országosan továbbra is kimagasló az érdeklődés az Otthon Start Program iránt, amely az államilag támogatott, magas összegű lakáshitel révén kiemelkedően jó lehetőséget kínál az első lakást vásárlóknak. A program népszerűsége a vidéki térségekben is erős, ahol a kedvezményes konstrukció ugyanúgy sokak számára tette elérhetővé a saját otthon megteremtését.

K&H: a középkorúak még mindig 20 százalékos inflációt éreznek

lassuló, de magas inflációra számítanak a jövőben

Sokkal magasabb pénzromlást éreznek a középkorúak, mint amit a hivatalos számok tükröznek. A K&H biztos jövő index harmadik negyedéves felmérése szerint a 30-59 évesek úgy hiszik, idén szeptemberben átlagosan 21 százalék volt az éves infláció. Ez a vélt drágulási tempó szinte megegyezik a tavaly ilyenkor mért értékkel, ami arra utal, hogy a lakosság jelentős része nem hiszi el, hogy lassul az áremelkedés. A legtöbben a következő évben is tartósan magas, de mérséklődő ütemű áremelkedésre számítanak.

stabil a beruházási kedv a magyar nagyvállalatoknál

A magyar nagyvállalatok fele továbbra is stabil fejlesztési kedvvel vág neki a következő évnek: a cégek 52 százaléka tervez a következő tizenkét hónap során valamilyen beruházást vagy fejlesztést – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index legfrissebb, 2025 harmadik negyedéves adataiból.

A K&H Biztosító elnyerte az MNB Zöld Pénzügyek Díját

A Magyar Nemzeti Bank a K&H Biztosítónak ítélte oda a Zöld Pénzügyek Díjat „Zöld Biztosító és Pénztár” kategóriában. Az elismerést azok a pénzügyi intézmények kapják, amelyek működésükben és szolgáltatásaikban is élen járnak a zöld átállás támogatásában. A K&H fenntarthatósági törekvései az elektromos járművekhez kapcsolódó biztosításoktól kezdve az energiahatékony ingatlanok és megújuló energiaforrások előnyben részesítéséig számos területen megjelennek. A biztosító a digitális fejlesztések révén is csökkenti környezeti lábnyomát, ebben pedig az ügyfelek kiváló partnerek: a lakáskárok közel 90, a gépjárműkárok 67 százaléka már online kerül bejelentésre. Ráadásul az állami támogatással igényelhető nyugdíjbiztosítások közül minden negyediket ma már mobilon kötik.

a hatékonyabb költségkezelés erősebb profitot hozhat az élelmiszeriparnak

A magyar élelmiszeripar versenyképessége szoros összefüggésben áll a jövedelmezőséggel és a költségstruktúrával. A legnagyobb költségelemek – az alapanyag, a működés és feldolgozás költségei – ezek a teljes költségstruktúra 65 százalékát teszik ki.

K&H: a fiatalok többsége szereti a munkáját

szeretik, ám nyitottak az új lehetőségekre

A dolgozó fiatalok közül minden második stabilnak érzi az állását. 43 százalékuk szerint meg is becsülik a munkahelyükön. 49 százalékuk szereti a munkáját, s 37 százalék kipróbálná a külföldi munkavégzést tapasztalatszerzési céllal a harmadik negyedéves K&H ifjúsági index szerint.