hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

K&H: mit mutat a gyerekinfláció?

a joghurt lett az idei inflációs jó hír a gyerekeknek

A K&H évek óta egy minikosárral követi a gyerekinfláció alakulását, vagyis azt, hogyan változnak azoknak a termékeknek az árai, amelyek a gyerekek körében népszerűek vagy épp fontosak lehetnek. A kosárban szereplő hat tétel – a gyümölcsjoghurt, a kakaós csiga, a literes narancslé, a hamburger, a hátizsák és a szemüvegkeret – ára összesen idén októberben 44 671 forintot tett ki, szemben az egy évvel korábbi 42 159 forinttal. Az egyes termékek közül a gyümölcsjoghurt eredménye a legkedvezőbb a gyerekek számára, a termék ára ugyanis csökkent, amiben szerepet játszhat, hogy árrésstopos termékről van szó.

fenntarthatóság: enyhülő uniós elvárások, átrendeződő vállalati fókusz

K&H fenntarthatósági index: csak a társadalmi felelősségvállalás nőtt

A K&H fenntarthatósági index 2025 második félévében 35 pontot ért el, így továbbra is a 35–40 pontos sáv alsó felében tartózkodik, 4 pontot csökkenve az elmúlt félévhez képest. A vállalatok fenntarthatósági aktivitását mérő öt alindex közül a társadalmi felelősségvállalás alindex lőtt ki, a többinél inkább a kivárás jellemző.

K&H: hol pörög a legjobban az Otthon Start?

A K&H tapasztalatai szerint országosan továbbra is kimagasló az érdeklődés az Otthon Start Program iránt, amely az államilag támogatott, magas összegű lakáshitel révén kiemelkedően jó lehetőséget kínál az első lakást vásárlóknak. A program népszerűsége a vidéki térségekben is erős, ahol a kedvezményes konstrukció ugyanúgy sokak számára tette elérhetővé a saját otthon megteremtését.

K&H: a középkorúak még mindig 20 százalékos inflációt éreznek

lassuló, de magas inflációra számítanak a jövőben

Sokkal magasabb pénzromlást éreznek a középkorúak, mint amit a hivatalos számok tükröznek. A K&H biztos jövő index harmadik negyedéves felmérése szerint a 30-59 évesek úgy hiszik, idén szeptemberben átlagosan 21 százalék volt az éves infláció. Ez a vélt drágulási tempó szinte megegyezik a tavaly ilyenkor mért értékkel, ami arra utal, hogy a lakosság jelentős része nem hiszi el, hogy lassul az áremelkedés. A legtöbben a következő évben is tartósan magas, de mérséklődő ütemű áremelkedésre számítanak.

stabil a beruházási kedv a magyar nagyvállalatoknál

A magyar nagyvállalatok fele továbbra is stabil fejlesztési kedvvel vág neki a következő évnek: a cégek 52 százaléka tervez a következő tizenkét hónap során valamilyen beruházást vagy fejlesztést – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index legfrissebb, 2025 harmadik negyedéves adataiból.

A K&H Biztosító elnyerte az MNB Zöld Pénzügyek Díját

A Magyar Nemzeti Bank a K&H Biztosítónak ítélte oda a Zöld Pénzügyek Díjat „Zöld Biztosító és Pénztár” kategóriában. Az elismerést azok a pénzügyi intézmények kapják, amelyek működésükben és szolgáltatásaikban is élen járnak a zöld átállás támogatásában. A K&H fenntarthatósági törekvései az elektromos járművekhez kapcsolódó biztosításoktól kezdve az energiahatékony ingatlanok és megújuló energiaforrások előnyben részesítéséig számos területen megjelennek. A biztosító a digitális fejlesztések révén is csökkenti környezeti lábnyomát, ebben pedig az ügyfelek kiváló partnerek: a lakáskárok közel 90, a gépjárműkárok 67 százaléka már online kerül bejelentésre. Ráadásul az állami támogatással igényelhető nyugdíjbiztosítások közül minden negyediket ma már mobilon kötik.

a hatékonyabb költségkezelés erősebb profitot hozhat az élelmiszeriparnak

A magyar élelmiszeripar versenyképessége szoros összefüggésben áll a jövedelmezőséggel és a költségstruktúrával. A legnagyobb költségelemek – az alapanyag, a működés és feldolgozás költségei – ezek a teljes költségstruktúra 65 százalékát teszik ki.

K&H: a fiatalok többsége szereti a munkáját

szeretik, ám nyitottak az új lehetőségekre

A dolgozó fiatalok közül minden második stabilnak érzi az állását. 43 százalékuk szerint meg is becsülik a munkahelyükön. 49 százalékuk szereti a munkáját, s 37 százalék kipróbálná a külföldi munkavégzést tapasztalatszerzési céllal a harmadik negyedéves K&H ifjúsági index szerint.

K&H: mennyiért vennének lakást maguknak a fiatalok?

a fiatalok 43 millió forinttal számolnak az első otthonért

A fiatalok 26 százaléka tervez lakásvásárlást három éven belül, ők átlagosan több mint 43 millió forintos ingatlant szeretnének venni, szemben a tavalyi 32 millió forinttal a K&H ifjúsági index szerint.  A lakásvásárlásra most jó lehetőséget nyújt az Otthon Start Program, amibe ez az átlagösszeg kényelmesen belefér.

tudatos pályázati előkészületekkel csökkenthetők a beruházási kockázatok az építőiparban

A mezőgazdasági és élelmiszeripari beruházások felfutása miatt egyre nagyobb nyomás fog nehezedni az építőipari kivitelezőkre is. A támogatások által generált kereslet pozitív hír a szektor számára, de pontos felkészülésre van szükség, hogy elkerülhetők legyenek a hosszabb kivitelezési idők, a dráguló díjak, az esetleges minőségromlás vagy alapanyaghiány a projektek megvalósulása során.