korábbi adathalász levelek
adathalász kísérletek
Az alábbi információk abban segítenek, hogy lásd milyen jellegű adathalász kísérlettel találkozhatsz. Javasoljuk, hogy nézz meg néhányat közülük, hogy felismerd, ha esetleg találkozol egy ilyen esettel.
minta esetek 2022-es évből
2022. augusztus 10. – Új típusú támadás Ügyfeleink ellen! – „Értesítés a K&H bankszámla-utasítás változásáról”
Tájékoztatunk, hogy ügyfeleink ellen új típusú támadás van folyamatban. A támadók a tranzakciók megváltozása miatti eljárásrend változásra hívják fel levelükben a figyelmet, a változásokat a csatolmány tartalmazza.
Felhívjuk figyelmedet, hogy a levél tartalma nem valós, a csatolmány kártékony kódot tartalmaz, kérjük semmilyen körülmény közt ne nyisd meg, a levelet mind a Beérkező üzeneteid, mind a Törölt elemek mappából töröld!
Javasoljuk, hogy eszközeiden használj legális forrásból származó, naprakész vírusirtó szoftvert és ellenőrizd a levelezésed biztonsági beállításait.
Kérjük, hogy ha adathalászat gyanúja merül fel, jelezd bankunk felé. A bejelentés módját a „teendők adathalász gyanú esetén” gombra kattintva tekintheted meg.
2022. augusztus 5. – „New letter from K&H”
Felhívjuk figyelmedet az alábbi jelekre, melyek megmutatják, hogy adathalász levelet kaptál:
& az e-mail tartalma valamilyen hátrányt helyez kilátásba
& nem megfelelő megszólítás (Kedves ügyfél)
& tegezés-magázás keveredik (jelentkezzen be/Kösz)
& magyartalan megfogalmazás, inkonzisztecia a levél tartalmában
& ha a link fölé húzod az egeret, de NEM KATTINTASZ, láthatod az weblap címét, ahová a link mutat. Ez a cím nem kh.hu–ra végződik.
Kérjük, hogy ha adathalászat gyanúja merül fel, jelezd bankunk felé. A bejelentés módját a „teendők adathalász gyanú esetén” gombra kattintva tekintheted meg.
2022. július 22. – Lekapcsoltuk szolgáltatását.!!
Felhívjuk figyelmedet az alábbi jelekre, melyek megmutatják, hogy adathalász levelet kaptál:
& az e-mail tárgya valamilyen hátrányt, vagy szankciót helyez kilátásba (pl. lekapcsoltuk szolgáltatását, többé nem fog tudni bejelentkezni)
& nem megfelelő megszólítás (kedves vásárló)
& sürgető hangvétel (Kövesse gyorsan)
& magyartalan megfogalmazás
& ha a link fölé húzod az egeret, de NEM KATTINTASZ, láthatod az weblap címét, ahová a link mutat. Ez a cím nem kh.hu–ra végződik.
Kérjük, hogy ha adathalászat gyanúja merül fel, jelezd bankunk felé. A bejelentés módját a „teendők adathalász gyanú esetén” gombra kattintva tekintheted meg.
2022. március 11. – „Változik az online kártyás vásárlások jóváhagyása”
Az Aktiválás gombra kattintva az adathalászok belépési és bankkártya adatokat próbálnak megszerezni.
2022. március 11. – Internetes hirdetés
Jelen ismereteink szerint bizonyos esetben, amikor az internetes keresőbe beírod a bankra, vagy K&H ebankra vonatkozó keresőszót (pl. K&H bank, K&H, KH, KH ebank stb.), előfordulhat, hogy egy hirdetés jelenik meg az első helyen.
Ez a hirdetés gyakran nem a K&H Bank hivatalos weboldalára, hanem egy adathalász oldalra mutat.
Kérjük,
- mielőtt a hirdetésre kattintasz:
- ellenőrizd a domaint amire vezet (hirdetés felső sorában látható)
- figyelj a domain végződésére: .hu és nem .com kell legyen
- figyelj a helyesírási, gépelési hibákra (pl. ebank szóban betűhiba van: ehank)
- kattintás után az oldalon ellenőrizd, hogy
- a tanúsítvány be van-e állítva (az oldal címe https://-sel kezdődik: https://www.kh.hu)
- a böngésző címsávjában, hogy a bank weboldalcíme pontosan szerepeljen! A K&H Csoport hivatalos weboldalának elérése mindig pontosan így kezdődik: https://www.kh.hu/.
Javasoljuk, hogy ne a böngésző keresőjében keress a K&H Bankra, hanem írd be közvetlenül a https://www.kh.hu címet!
2022. február 17. – „Beérkező átutalás”
2022. február 17. – „Új biztonsági rendszer”
2022. február 15. – „K&H Mobilapp aktiválása”
2022. február 4. – „Új privát üzenet”
2022. február 2. – „Részlet”
2022. január 31. – „Fontos”
2022. január 31. – „Fontos figyelmeztetés az új PSD2 App K&H e-bank szabvánnyal kapcsolatban”
2022. január 31. – „BIZTONSÁGI TÁMOGATÁS”
2022. január 28. – „FONTOS”
2022. január 26. – „K&H mobilbank” aktiválás
minta esetek 2021-es évből
2021. október 20. – „BIZTONSÁGI ÜZENET”
2021. szeptember 2. – „online bankolás”
2021. augusztus 27. – „Fizetési hiba / Payment error”
2021. július 13. – „Fontos értesítés”
2021. június 11. - „K&H Banktól érkezőnek tűnő hamis e-mail cím”
Kedves Ügyfelünk!
Felhívjuk a figyelmed egy, a K&H Bank ügyfelei ellen irányuló jelenleg is folyamatban lévő adathalász támadási hullámra.
A támadók jelen ismereteink szerint e-mailben értesítik ügyfeleinket, beérkező átutalások meghiúsulásáról. Az üzenetet a K&H Banktól érkező levélnek tűnő (kh.hu végződésű) e-mail címről küldhetik a támadók, amely egy linket tartalmaz, melyre kattintva egy adathalász oldal segítségével próbálják meg a mobilbank belépéshez/aktiváláshoz tartozó adatokat megszerezni.
A levél tartalma a következő:
„Tisztelt Ügyfelünk,
Az adataiban nemrégiben felmerült hibák miatt nem tudtuk feldolgozni a beérkezo átutalásokat a fiókjába. Kérjük, kattintson ide és kövesse a lépéseket a fiókjának lekéréséhez.
Sajnáljuk az okozott kellemetlenségeket.
Köszönjük, hogy minket választott.
K&H Bank Zrt.”
Arra kérünk, hogy légy óvatos, fokozottan ügyelj a banki és személyes adataidra, és ne kattints az adathalász linkre!
Jelen tudásunk szerint az adathalász kampányt e-mailként indították a támadók, azonban kérjük légy körültekintő az egyéb csatornán (pl.: sms, telefon) érkező üzenetekkel szemben is.
2021. június 10. – „Fontos figyelmeztetés”
2021. május 3. – „Fiókértesítés: Új bejelentkezés a K&H fiókjába”
2021. április 30. – „Új eszközzel csak hozzáférhet a K&H internetbankjához"
2021. április 26. – „Rendszer riasztás”
2021. április 26. – „A K&H internetbank hoz való hozzáférését ideiglenesen felfüggesztettük”
2021. április 21. – „Értesítés”
2021. április 18. – „Ellenőrzés szükséges”
2021. február 17. – „Fontos értesítés”
A csalók levele:
minta esetek 2020-as évből
2020. december 31. – a "40 000 forintos bónusz" esete
2020. december 23. I. – "Sürgős értesítés a K&H-tól"
A csalók levele:
2020. december 23. II. – egy csaló levele "K&H e-bank Bónusz"
A csalók levele:
2020. november 24. I. – „van fizetése” tárgyú levél
A csalók levele:
Tárgy: Van fizetése
Dátum: Mon, 23 Nov 2020 11:42:05 +0100
Feladó: K&H Bank <set@kh.hu>
Címzett:
K&H Bank
2020. november 24. II. – „függőben lévő utalása van” tárgyú levél
A csalók levele:
From: K&H Bank [mailto:alerts@kh.hu]
Sent: Tuesday, November 24, 2020 10:52 AM
To:
Subject: Függőben lévő átutalása van
K&H Bank
2020. november 04. I. – csalók levele – „fizetési hiba”
A csalók levele:
Tárgy: Fizetési hiba
Kedves Tisztelt Ügyfelünk!
A beérkező kifizetést visszatartották az adatokra vonatkozó hiba miatt. Ezért kattintson ide a fizetés feldolgozásához.
Köszönjük megértésüket, és az esetleges kellemetlenségért szíves elnézésüket kérjük.
K&H Bank Zrt.
2020. november 04. II. – Ne frissítse adatait, ha ilyen levelet kap!
Tárgy: Kezelje kiemelt fontosságúnak
Becsült Ügyfelünk!
Biztonsági okokból kapta ezt az e-mailt, Olyan műveletet észleltünk, amelyet úgy tűnik, hogy a fióktulajdonos nem engedélyezett. úgy tűnik, hogy egy vagy több jogosulatlan eszköz csatlakozott a fiókjához.
Megkérjük, hogy frissítse adatait, hogy hozzáférhessen fiókjához.
Látogasson el a K&H e-bank bejelentkezési oldalára a fiókadatok frissítéséhez.
Köszönjük, hogy a K&H Banknál bankolt.
Tisztelettel
K&H Online ügyfélszolgálat
2020. november 04. III. – Ne ellenőrizze személyazonosságát, ha ilyen levelet kap!
A csalók levele:
Tárgy: Fontos Értesítés
Tisztelt Ügyfelünk,
A közelmúltban nagy mennyiségu adatlopást hajtottak végre ügyfeleinken.
Ügyfeleink védelme érdekében bevezettünk egy online ellenorzo kódot is a magánélet és az ügyfelek adatainak védelme érdekében.
Ma ellenoriznie kell személyazonosságát és banki adatait.
Elnézését kérjük a kellemetlenségért. A biztonságunk a prioritás.
Köszönjük, hogy nálunk bankolt.
Tisztelettel
K&H Online ügyfélszolgálat
2020. május 31. – Ne kattintson a fizetés feloldásához!
A csalók levele:
Tárgy: Fizetési hiba
Feladó: K&H Bank Zrt.
Kedves Tisztelt Ügyfelünk!
A beérkező kifizetést visszatartották az adatokra vonatkozó hiba miatt. Ezért kattintson ide a fizetés feldolgozásához.
Köszönjük megértésüket, és az esetleges kellemetlenségért szíves elnézésüket kérjük.
K&H Bank Zrt.
2020. március 25. – „sürgős figyelem” tárgyú levél
A csalók levele:
Tárgy: Sürgős figyelem
Feladó: K&H Bank Zrt
K&H e-bank belépés értesítés
Van új üzenet keresztül elérheto K&H e-bank belépés
https://www.ebank.hu/InternetbankBelépés
Üdvözlettel,
K&H BANK
© Copyright 2020 K&H Bank
minta esetek 2019-es évből
2019. december 11. – különös ”biztonsági riasztás”
A csalók levele:
Tárgy: FONTOS ÜZENET
Feladó: K&H BANK HUNGARY
BIZTONSÁGI RIASZTÁS
Sikeresen bejelentkezett K&H e-bank számlájára
Ha még nincs bejelentkezve internetes bankjába kérjük,
hagyja abba a kérését.
A K&H Bank azonnali információkat nyújt Önnek a bejelentkezési tevékenységekről a számládon.
Jelentkezzen be ide, hogy hozzáadjon biztonsági funkciókat Https://ebank.sso.kh.hu/sso/sec453
******************************************************************************
All rights reserved K&H 2019
2019. november 08. – hozzáférést felfüggesztése!?
A csalók levele:
Tárgy: FONTOS ÜZENET
Feladó: K&H BANK HUNGARY
Tisztelt Ügyfelünk
Mivel a közelmúltban ellenőriztük a K&H Bank számlájának biztonságát, kérjük, olvassa el a fiókunkban rögzített információkat, hogy megbizonyosodjon arról, hogy fiókja nem került veszélybe.
Kattintson a biztonságos szerver linkre az információk eléréséhez és ellenőrzéséhez.
BIZTONSÁGI SZOLGÁLTATÁS: https: //ebank.sso.kh.hu
A számlabiztonság az egyik legfontosabb prioritásunk. Online fiókjához való hozzáférést felfüggesztjük, ha fiókját 48 órán belül nem ellenőrzik. Elnézést a kellemetlenségért.
******************************************************************************
All rights reserved K&H 2019
2019. április 17. – „azonnal frissítheti fiókját” – ne tegye!
A csalók levele:
Tárgy: Ellenőrizze azonnal fiókját
Feladó: K&H e-bank.
Tisztelt Ügyfelünk.
Ez egy végső figyelmeztetés a fiók megvédésére, hogy elkerülje a jogosulatlan hozzáférést a csalással. A bank nem vállal felelősséget, ha nem követi az alábbi utasításokat.
Az alábbi linkre kattintva azonnal frissítheti fiókját.
https://www.kh.hu/bank/startup/login-infodata/html
***********************************************************************************
© 2016 - K&H Bank Zrt. Minden jog fenntartva
minta esetek 2018-as évből
2018. október 29. II. – különös üzenet
A csalók levele:
Tárgy: K&H e-bank belépés
Feladó: K&H Bank
OTPdirekt üzenet értesítés
Van új üzenet keresztül elérheto OTPdirekt.
Internetbank Belépés
Üdvözlettel,
Agota H
OTP BANK
© Copyright 2018 OTP Bank
2018. október 29. I. – „K&H e-bank belépés” tárgyú levél
A csalók levele:
Tárgy: K&H e-bank belépés
Feladó: K&H Bank
K&H e-bank belépés értesítés
Van új üzenet keresztül elérheto K&H e-bank belépés
Internetbank Belépés
Üdvözlettel,
K&H BANK
© Copyright 2018 K&H Bank
2018. október 23. II. – „be kell jelentkeznie” – szolgáltatásfrissítés
A csalók levele:
Tárgy: szolgáltatásfrissítés
Feladó: K&H Bank frissítés
2018. október 23. I. – „be kell jelentkeznie” – rendszer értesítés
A csalók levele:
Tárgy: Rendszer értesítés
Feladó: K&H Bank ÉBER
2018. október 15. – „be kell jelentkeznie” – rendszer értesítés
A csalók levele:
Tárgy: Rendszer értesítés
Feladó: K&H Bank értesítése
2018. október 12. – „be kell jelentkeznie” – rendszer értesítés
A csalók levele:
Tárgy: Rendszer értesítés
Feladó: K&H Bank értesítése
2018. október 10. – „be kell jelentkeznie” – szolgáltatásfrissítés
A csalók levele:
Tárgy: szolgáltatásfrissítés
Feladó: K&H Bank frissítés
2018. október 01. – „fiókunk visszaállításához használja az alábbi weboldalunkat” – Ne tegye!
A csalók levele:
Tárgy: Új levél
Feladó: K&H Bank
Tisztelt Ügyfelünk,
A hozzáférése hamarosan megszűnik Biztonsági okokból a fiókunk visszaállításához használja az alábbi weboldalunkat.
www.kh.hu
©K&H Bank Zrt. Minden jog fenntartva!
2018. szeptember 21. – „be kell jelentkeznie” – szolgáltatásfrissítés
A csalók levele:
Tárgy: szolgáltatásfrissítés
Feladó: K&HBank bejelentése
2018. szeptember 04. – „fiókunk visszaállításához használja az alábbi weboldalunkat”
A csalók levele:
Tárgy: Új levél
Feladó: Kereskedelmi és Hitelbank
Tisztelt Ügyfelünk,
A hozzáférése hamarosan megszűnik Biztonsági okokból a fiókunk visszaállításához használja az alábbi weboldalunkat.
www.ebank.sso.kh.hu
Köszönjük, hogy a K & H Bankot használja
© K & H Bank Nyrt. Minden jog fenntartva!
2018. szeptember 03. – „Biztonsági értesítés”
A csalók levele:
Tárgy: Biztonsági értesítés
Feladó: K&H Bank értesítése
2018. augusztus 30. – „Biztonsági értesítés” tárgyú levél
A csalók levele:
Tárgy: Biztonsági értesítés
Feladó: K&H Bank értesítése
2018. augusztus 29. II. – „információ ellenőrzése”
A csalók levele:
Tárgy: Rendszer értesítés
Feladó: K&H Bank értesítése
2018. augusztus 29. I. – „be kell jelentkeznie” – szolgáltatásfrissítés
A csalók levele:
Tárgy: szolgáltatásfrissítés
Feladó: K&H Bank frissítés
2018. augusztus 13. – „be kell jelentkeznie” – rendszer értesítés
A csalók levele:
Tárgy: Rendszer értesítés
Feladó: K&H Bank értesítése
2018. augusztus 09. – K&H e-bank új üzenet értesítés – Ne lépj be!
A csalók levele:
Tárgy: új üzenet értesítést
Feladó: K&H Bank Zrt
2018. augusztus 06. – „frissítse fiókját az alábbi linken” – Ne tegye!
A csalók levele:
Tárgy: Fontos üzenet
Feladó: K&H e-bank
Tisztelt Ügyfelünk,
Megfigyeltük, hogy az ügyfelek számos ügyfele számláit használják, és emiatt a K&H bank teljesen feljavította. Most új biztonsági intézkedésekkel rendelkezünk annak biztosítására, hogy fiókja biztonságban legyen.
A biztonsági frissítés részeként kérjük, frissítse fiókját az alábbi linken.
https://www.kh.hu/bank/digital/home/ei=mv_start/Common/Login.aspx?sign.do
******************************************************************************
All rights reserved K&H 2018