hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

K&H: aratnak az okoseszközös fizetések, óránként több mint 5500 tranzakciónál tartanak

havi átlagban 30 milliárd feletti a költés

Továbbra is nagyon lendületes növekedést mutatnak az okoseszközös fizetések a K&H-nál. Az idei év első nyolc hónapjában óránként átlagosan több mint 5500 okoseszközös fizetést bonyolítottak a pénzintézet ügyfelei, ami 67 százalékos emelkedésnek felel meg éves összevetésben. Az okoseszközös fizetések havi összege júniusban lépte át a 30 milliárd forintot, majd júliusban, augusztusban is bőven meghaladta ezt a szintet. A magyar piacon elsőként a K&H-nál megjelent Google Pay-fizetések összege idén augusztusban megközelítette a 12 milliárd forintot, az Apple Pay-fizetéseké pedig majdnem elérte a 22 milliárd forintot.

K&H: mennyiért vásárolnak a fiatalok?

50 ezer forint a határ a kártyás vásárlásoknál

A fiatalok több mint fele - 54 százaléka - részesíti előnyben az elektronikus fizetést az üzletekben, boltokban – nem online – történő vásárlások során. Ötödük 50-99 ezer forintért vásárol egy hónapban bankkártyával, de szintén 21 százalékuk több mint 200 ezer forintot költ el egy hónapban. Az átlagérték 88 ezer forint, a medián 50 ezer forint a K&H ifjúsági index szerint, amely a fiatalok bankkártyás, okostelefonnal, okosórával vagy hasonló eszközzel történő vásárlási szokásait vizsgálta. A felmérés szerint a bankkártyás költésekhez képest alacsonyabb az okosórás vásárlások átlagos összege: 38 ezer forintot tett ki.

K&H: rekordszinten a fiatalok megtakarítása

fejenként 783 ezer forint tartalékkal rendelkeznek

Csúcsot döntött a fiatalok megtakarítása, ha a konkrét összeget nézzük: a második negyedévben átlagban 783 ezer forintja volt a 19-29 éveseknek a K&H ifjúsági index szerint, hasonlóan magas összegre a felmérés több mint tízéves történetében még nem volt példa. Több mint 12 százalékuk pedig több mint 1 milliós tartalékot tudott felmutatni.

K&H: egyre többen távoznának a szülői házból

kevésbé vonzó a mamahotel

Tízből hat fiatal lakik önálló háztartásban, négyen élnek a szülőkkel, de ők is tervezik a búcsút a K&H ifjúsági index második negyedéves eredményei szerint. A “mamahotelben” lakó 19-29 évesek 33 százaléka amint lehet, távozna. 64 százalékuk hosszabb távon tervezi ezt, összesen csak 3 százalékuk maradna.

még nem központi kérdés a fenntarthatóság a családi cégeknél

Két évük van a minimum 250 főt foglalkoztató cégeknek arra, hogy beépítsék üzleti folyamataikba az ESG szempontokat. A K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe szerint ez egyelőre nagy kihívás a cégeknek, mivel alig 10 százalékuk rendelkezik erre vonatkozó stratégiával. Hasonlóan alacsony arányban vannak azok a cégek, ahol a tevékenységük minden területén figyelnek a fenntarthatóságra. A pénzintézet ezért a K&H családi vállalatok kiválósági díjjal idén immár 8. alkalommal ismerte el azokat a hazai cégeket, akik már elindultak ezen az úton és egyre tudatosabban jelenik meg a fenntarthatóság az üzletmenetükben. Emellett díjazták a hosszú távú stratégia, generációváltás, és innováció terén is a példamutatást.