hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

K&H: hogyan alakultak a középkorúak bevételei?

csak az érintettek felénél volt növekedés

Vegyes képet mutat a bevételek alakulása a 30-59 éves korosztályban. A K&H biztos jövő felmérés alapján a válaszadók 52 százaléka növekedésről számolt be, közel 35 százalékuknál nem történt változás, 13 százalékuknak pedig kevesebb jutott az elmúlt egy év során. Akiknek nőtt a jövedelme, azok átlagosan 43 ezer forintos többletről számoltak be. Akiknél viszont csökkent, azok átlagban 55 ezer forinttal alacsonyabb összegből gazdálkodhatnak havonta. A felmérésben megkérdezettek szerint a mérleg pozitív: az átlagos nettó bevételük összességében 15 ezer forinttal nőtt az elmúlt egy év viszonylatában. Németh Dávid, a K&H vezető elemzője azt is elárulta, hogy a vásárlóerőt meghatározó reálbérek esetében milyen emelkedés várható.

K&H: 1500 milliárd forint felett az alapkezelői vagyon

tizenhárom hónap alatt több mint 50 százalékos a gyarapodás

Átlépte az 1500 milliárd forintot a K&H befektetési alapokban kezelt vagyon. Ez tizenhét hónap alatt 50 százalékos pluszt jelent, ami kiugróan jó eredmény – közölte a pénzintézet. A magas hozamok mellett a friss pénzek is növelték az ügyfelek által a K&H-ra bízott befektetések értékét. A lassuló infláció és az alacsonyabb hozamkörnyezet ellenére a befektetési kedv továbbra is megmaradt, hiszen a legfontosabb a megtakarítók számára a reálhozam, amelyet egyre szélesebb alapkezelői palettán keresztül érhetnek el.

K&H: még mindig sokan mondanak le a nyaralásról

anyagilag nem mindenkinek fér bele az utazás

Nagyon vegyes a kép az utazási tervek terén. Összességében javult a középkorúak utazási helyzete, és akik terveznek nyaralást, azok többet szánnak erre a K&H biztos jövő index szerint, de a koronavírus járvány utáni időszakhoz képest még mindig visszafogottnak mondható az utazási kedv. Ráadásul még mindig sokan vannak, akik a pénzhiány miatt nem tudnak hosszabb vakációt beiktatni: a válaszadók 71 százalékánál ez az indok. Ez az arány nem sokkal alacsonyabb a tavalyi 77 százaléknál, viszont még mindig jóval meghaladja a tavalyelőtti 58 százalékos arányt.

K&H: lassul a cégek digitális átállása

kivárás és forráshiány akadályozza a vállalati innovációt

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét.  Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.

K&H: mennyiből utaznak a magyar turisták?

összesen 327 ezer forintból nyaralunk idén?

A középkorú magyarok idén nagyjából átlagosan tíz százalékkal többet szánnak a nyaralásra, mint 2023-ban. A 2021-es mélyponthoz képest idén már nyolcvan százalékkal nagyobb számlát vállalnak az utazók a K&H biztos jövő felmérés szerint, amely a 30-59 évesek utazási terveit vizsgálta. Ugyanakkor euróban már máshogy fest az utazási matek.

K&H: 5 aranyszabály a telefonos csalók kiszűrésére

pszichológiai nyomásgyakorlással akarják megszerezni banki adatainkat

Elszaporodtak a banki ügyfelek jóhiszeműségét kihasználó csalások. Az e-mailben történő adathalász támadások mellett egyre gyakoribbak a csaló telefonhívások. Ezek közös jellemzője, hogy pszichológiai nyomásgyakorlással próbálják az áldozatokat rábírni arra, hogy kiadják banki adataikat, amelyek birtokában aztán szabaddá válik az út a pénzükhöz is.

K&H: az iparvállalatoknál fókuszba került a fenntarthatóság

a legkisebb cégek lemaradtak a zöld átállásban

Egyre több vállalatvezető ismeri az EU karbonsemlegességi céljait. A vállalatvezetők attitűdje továbbra is rendkívül pozitív a fenntarthatósággal kapcsolatban, azonban egyre inkább úgy érzik, hogy az új fenntarthatósági szabályok betartása nehézséget jelent a számukra – derül ki a K&H fenntarthatósági index idei első féléves kutatásából. Az ipari és építőipari cégek egyre nagyobb figyelmet fordítanak ökolábnyomuk csökkentésére.

K&H: kivárnak a cégek az innovációkkal

terveiket visszafogták, csak azt fejlesztik, ami feltétlenül szükséges

A kedvezőtlen gazdasági kilátások és a drága források miatt a magyar vállalatok kivárnak a termék- és szolgáltatásfejlesztéssel, inkább a meglévő ügyfélkörük megtartására, jobb kiszolgálására, valamint belső folyamataik hatékonyságának javítására törekszenek – derül ki a K&H innovációs index felméréséből. 

K&H: negyven százalékkal nőtt a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőn résztvevők száma

pénzügyi csúcsteljesítménnyel rukkoltak elő a gyerekek

Utolsó szakaszához ért a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedősorozat idei évada. Május 28-án és 29-én egy nagyszabású, személyes részvételű döntő keretében számoltak be a tanulók pénzügyi tudásukról. A több mint egy évtizedes múltra visszatekintő versenyre rekord számú fiatal volt kíváncsi: összesen 12 300 diák, több mint 3 ezer csapat vett részt a megmérettetésen, ami kiugró 40 százalékos emelkedést jelentett a tavalyi évhez képest.

K&H: bedurrant a lakáshitelezés

triplájára nőtt a folyósítások száma

Erőteljesen kezdték az évet a K&H lakáshitelesei. Az év első három hónapjában a pénzintézet 41 milliárd forint értékben kötött új szerződéseket jelzáloghitelekre - döntően lakáshitelekre -, ami négy és félszeres növekedést jelent éves összevetésben. A piac élénkülését jelzi az is, hogy lakáshitelek átlagos összege 42 százalékkal emelkedett. A pénzintézet példájából kiderül , hogy mennyivel lett olcsóbb egy év alatt egy 20 millió forintos, 20 éves futamidejű lakáshitel törlesztése.