hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

Jöhet a láthatatlan pénztárca

A K&H fejlesztői innovációs versenyére, a K&H Innovathon döntőjére 45 nemzetközi fintech cég regisztrált, és végül 14 kapott meghívást.

A mindennapi pénzügyeket, például a vásárlást megkönnyítő megoldásokkal rukkoltak elő a K&H fejlesztői innovációs versenyére jelentkező startupok. A világ minden tájáról összesen 45 csapat nevezett többek között mesterséges intelligencián alapuló adatfeldolgozó alkalmazással, láthatatlan és különböző elektronikus fizetési megoldással. A K&H szakmai zsűrije a Mondriaan csapatot választotta győztesnek.

a K&H Bankcsoport 2019 első negyedévében 12,2 milliárd forint nettó nyereséget ért el

A K&H Biztosító eredménye 2019 első negyedévében 1,3 milliárd forint volt. A K&H további digitális innovációkat vezetett be, és készen áll az azonnali fizetés július 1-jei elindítására.

A K&H Bankcsoport erős pénzügyi teljesítménnyel, 12, 2 milliárd forint adózás utáni eredménnyel zárta 2019 első negyedévét, ami éves összehasonlításban 4,6%-os emelkedést jelent a rendkívüli tételek nélkül. 2019 első negyedévében a K&H Biztosító 1,3 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el, ami éves összehasonlításban 20%-os növekedésnek felel meg. 2019 első negyedévében a K&H folytatta digitális átalakulását, és teljes erővel a saját, illetve a szabályozó hatóságok kezdeményezéseinek bevezetésén dolgozik. A kockázati életbiztosítás területén a K&H teljesen digitalizált értékesítési folyamatot indított el, amely a szerződéskötési időt 50%-kal csökkenti ügyfelei számára.

újabb 7,5 millió forint a gyermekegészségügynek

a Markusovszky Egyetemi Oktatókórház is korszerű műszerekkel gazdagodott a K&H gyógyvarázs területi pályázatán

21 gyermekgyógyító intézmény – kórházi osztályok, gyermekorvosi rendelők, védőnői szolgálatok és egy mentőállomás – nyert közel 7,5 millió forint értékben a kicsik egészségmegőrzéséhez és mindennapi gyógyításához szükséges eszközöket. A K&H gyógyvarázs területi pályázat támogatottjai között a Markusovszky Egyetemi Oktatókórház is helyet kapott. A döntésben a helyi közösségek aktív szerepet vállaltak, ennek köszönhetően a kórház vérnyomásmérőkkel, hőmérőkkel és légzésfigyelőkkel gazdagodott.

K&H: gyorsan az autósok kedvence lett a balesetes app

Már közel 180 ezren töltötték le márciusig a balesetek bejelentésére való mobilos alkalmazást. A papíralapú, „kék-sárga”-ként ismert baleseti bejelentő digitális verziója egyszerűbben használható és pontosabb elődjénél. A digitális „kék-sárgán” keresztül három hónap alatt 1827 balesetről tettek bejelentést, a K&H-hoz pedig 318 bejelentés érkezett. A biztosító az év első három hónapjában egy-egy autós káresetre átlagosan már közel 350 ezer forintot fizetett, ez éves szinten 10 százalékot is meghaladó emelkedésnek felel meg.

az otthonról hozott pénzügyi mintákat nehéz felülírni

a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő 3+1 tippje a szülőknek

Egy kutatás szerint a fiatalok pénzügyi ismereteiket elsősorban a szüleiktől, közvetlen hozzátartozóiktól sajátítják el, ezért érdemes átgondolni a szavainkat, tetteinket ezen a területen is. Hiszen legyen az a példa akár jó, akár rossz, a kicsik eltanulják. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szervezői szerint, fontos, hogy minél hamarabb, gyakorlatias, játékos formában, hiteles forrásból kezdjük el a pénzügyi nevelést. Emellett jó, ha tisztában vagyunk azzal is, milyen mintát mutatunk Nekik, ezért összegyűjtöttek 3+1 tippet, amelyek követésével sokat tehetünk azért, hogy gyermekünk felnőttként majd okos pénzügyi döntéseket hozzon.

 

K&H: tízből hét fiatal csak segítséggel tud lakást venni

lakást hitelből, autót saját forrásból vennének a fiatalok

A fiatalok 12 százaléka tervez lakásvásárlást három éven belül, az érintettek 71 százaléka pedig ezt kisebb-nagyobb hitelfelvétellel tudja csak megoldani – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A fiatalok ötöde – 21 százaléka – venne autót három éven belül, 70 százalékuk azonban ezt a vásárlást saját forrásból finanszírozná.

szárnyal a bizalom a kkv szektorban

A K&H kkv bizalmi index 10 pontos emelkedést követően elérte második csúcspontját, jelenleg 15 ponton áll. A kiemelkedő hangulatjavulás leginkább annak köszönhető, hogy a cégek a közterhek idei alakulását és az elmúlt hónapok gazdasági intézkedéseit is kedvezőbben látják. A bizalom minden árbevétel-kategóriában és ágazatban javult, de a középvállalkozásoknál és az agrárszektorban a legerősebb.

megvannak a K&H Hearthstone és a K&H League of Legends győztesei

272 mérkőzés és 277 óra játék után kiderült, hogy kik lettek Magyarország első, hivatalos ligarendszerű e-sport versenysorozata, a K&H által támogatott Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság legjobbjai. A kétnapos döntő két helyszínen, Győrben és Budapesten zajlott, amit a nézők élő adásban is követhettek. Az e-sportolók számára a versenyzés szeretete, a saját határok feszegetése jelenti az igazi motivációt arra, hogy kiválóan teljesítsenek, erre pedig 5 játék, köztük a K&H League of Legends, valamint a K&H Hearthstone mérkőzései adtak lehetőséget.

K&H: megjött a benzinszámla, havi 22 ezerről szól

az autósok 7 százaléka havi 50 ezernél többet hagy a benzinkutakon

Egyre többet autóznak a magyarok, tavaly a 30-59 évesek 73 százaléka használta rendszeresen autóját, szemben az egy évvel korábbi 71, illetve a 2016-os 60 százalékkal - derül ki a K&H biztos jövő felméréséből. Az üzemanyagszámla havonta átlagosan 22 ezer forintra rúg, ami 12 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi összeget. Az emberek 80 százalékának van autója, a budapestieknél 69 százalékos ez az arány, míg a nyugati megyékben élőknél már 80 százalékos. Az 50-es korosztály tagjainak pedig közel 90 százaléka rendelkezik gépkocsival. A sofőrök legnagyobb része, 86 százaléka tart attól, hogy valaki nekimegy az autójának.

az oktatásnak is lépést kell tartania a digitalizációval, a pénzügyek terén is

a K&H szerint a pénzügyi ismeretszerzésnek nagyobb hangsúlyt kell kapnia az oktatásban

A digitalizáció térnyerését jól mutatja, hogy ma átlagosan egy családban minden főre két digitális eszköz jut. A gyerekek korán, 4-5 éves kortól rendszeres használóivá válnak, később pedig a játék mellett már legalább 56 százalékuk tanulásra is használja. A változás az oktatásban is megjelent: az iskolák 98 százaléka rendelkezik legalább egy olyan teremmel, amely megfelel az aktuális igényeknek. A K&H Csoport szerint az oktatásában a pénzügyi tudatosság kialakításának nagyobb hangsúlyt kellene kapnia, a megfelelő módját pedig az adja, ha lépést tartunk a digitális átalakulással.