A K&H Bank nettó profitja 8 milliárd forintot ért el, miközben 48 milliárd forint bankadó terhelte a 2025 első negyedéves eredményt, a K&H Biztosító pedig 0,8 milliárd forintos nettó profitot regisztrált
- A K&H Bank adózás utáni eredménye 8 milliárd forint lett, a K&H Biztosító pedig 0,8 milliárd forint nettó eredményt ért el 2025 első negyedévében.
- A bank hitelállománya 8 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest, és elérte a 3111 milliárd forintot.
- Az ügyfelek által elhelyezett betétek volumene is 8 százalékkal bővült, a befektetési alapokban kezelt vagyon pedig 21 százalékkal emelkedett 2025 első negyedévének végére.
- A K&H állampapír-állománya 62 százalékos éves szintű növekedést követően 1633 milliárd forintot tett ki 2025. március 31-én.
- A K&H Bank ügyfeleinek száma meghaladta az 1 milliót, ami 4 százalékos éves növekedést jelent. A K&H Banknak mintegy 800 ezer digitálisan aktív ügyfele van.
- A K&H 2025-ben sorozatban harmadszor nyerte el a „Magyarország legjobb digitális bankja” díjat a neves brit pénzügyi szaklaptól, a Global Banking and Finance Review-tól.
Peter Roebben, a K&H Csoport vezérigazgatója az eredményekkel kapcsolatban elmondta: „A kihívást jelentő gazdasági körülmények, a magyar gazdaságot az első negyedévben jellemző szerény növekedési adatok és a vártnál magasabb infláció ellenére a K&H 2025 első negyedévében is kiváló üzleti teljesítményt nyújtott. A jelzáloghitelek és a fogyasztási hitelek iránt is igen élénk volt a kereslet, és mind hiteleink, mind betéteink állománya a piaci mértéket meghaladó mértékben nőtt. Ugyanakkor az üzleti ügyfelek befektetési étvágya és kedve jelenleg korlátozott, a vállalati hitelek iránti kereslet pedig visszafogott volt. A K&H Bank adózás utáni nyeresége csökkent az előző év azonos időszakához képest a magasabb banki adók, a lényegében változatlan kamatbevételek és az intenzív informatikai beruházásaink hatására. A K&H is részt vesz a Nemzetgazdasági Minisztérium javaslatának megfelelően az önkéntes díjkorlátozásban: számlavezetési és kártyadíjaink díjemelését 2026. június 30-ig nem számítjuk fel, így a díjak szintje megegyezik a 2024. év végivel. A K&H továbbra is minden nap új ügyfeleket üdvözöl, és jelenleg több mint 1 millió banki ügyfelet szolgálunk ki, ami 4 százalékos növekedést jelent éves szinten. A digitális innovációban is élen járunk a magyar piacon, ügyfeleink 80 százaléka digitálisan aktív, akiknek kétharmada már kipróbálta Kate, a mesterséges intelligencia-alapú digitális pénzügyi asszisztensünk szolgáltatásait. 2025-ben harmadszor is megkaptuk a „Magyarország legjobb digitális bankja" címet a Global Banking and Finance Review-tól. A K&H digitális fejlesztései mind azt a célt szolgálják, hogy ügyfeleink a lehető legkényelmesebben, leggyorsabban, legkönnyebben tudják pénzügyeiket intézni”.
Kiváló üzleti eredmények 2025 első negyedévében
A K&H Bank 8 milliárd forintos adózás utáni nyereségről számolt be és 48 milliárd forint bankadót számolt el az első negyedévben. A bank bevételei 1 százalékkal nőttek. A nettó kamatbevétel stagnált miközben a teljes hitelállomány éves szinten 8 százalékkal 3111 milliárd forintra bővült, a betétek állománya pedig szintén 8 százalékkal 4092 milliárd forintra nőtt. Az első negyedévben a K&H közel 160 milliárd forint új hitelt folyósított vállalati és lakossági ügyfeleinek. A befektetési alapokban kezelt vagyon pedig 21 százalékkal növekedett, és meghaladta az 1800 milliárd forintot 2025 első negyedévének végére. Az infláció okozta költségnyomás, az új digitális megoldásokra fordított kiadások és a bankadó miatt a működési költségek 14 százalékkal emelkedtek. Az állampapír-állomány éves szinten 62 százalékkal 1633 milliárd forintra bővült 2025 első negyedévének végére.
„A vállalati hitelek iránti kereslet a bankszektorban továbbra is visszafogott maradt, a K&H azonban 5 százalékos éves szintű volumennövekedésével tovább tudta erősíteni piaci pozícióját. A K&H továbbra is aktívan részt vesz a vállalkozások napi működését és fejlesztéseit segítő, államilag támogatott finanszírozási konstrukciókban: a Széchenyi Kártya Program keretében a teljes szerződött volumenünk meghaladta a 300 milliárd forintot. A K&H projektfinanszírozási állománya elérte a 414 milliárd forintot a nem-pénzügyi vállalati ügyfélkörben, ami 11 százalék feletti piaci részesedést jelent. Lízingportfóliónk idén március végére meghaladta a 108 milliárd forintot, az új kihelyezések volumene pedig a 10 milliárd forintot" – mondta el Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője.
„A lakáspiac erőteljes bővülése folytatódik az idei évben: míg a bankszektor egészében a lakossági hitelállomány 11 százalékkal nőtt, addig a K&H 13 százalékos növekedést regisztrált egy év alatt. Az új lakáshitelek volumene 42 milliárd forint volt. A lakáshitelek átlagos összege pedig 18 millió forintról 25 millió forint fölé ugrott, vagyis 40 százalékot meghaladóan bővült egy év alatt. Az emelkedést nagymértékben magyarázza, hogy jelentősen drágábbak lettek a lakások az egy évvel korábbihoz képest. A babaváró hitelek hasonló szintű új szerződésállományt hoztak, mint egy évvel korábban, miközben a teljes piac csökkent, a bank piaci részesedése így 16,2 százalékra nőtt. A személyi kölcsönök folyósításának volumene 44 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz viszonyítva, és az első negyedévben elérte a 20 milliárd forintot. Gyorsan megkedvelték ügyfeleink az állami támogatású, kedvezményes kamatozással elérhető munkáshitelt. Összességében a munkáshitel-állományunk márciusban már meghaladta a 8 milliárd forintot. Piaci részesedésünk pedig márciusban meghaladta a 13 százalékot ennél a terméknél. Megtakarítási oldalon az ügyfelek által elhelyezett betétek volumene elérte a 4092 milliárd forintot, ami 8 százalékkal magasabb az előző évinél. A lakossági betétállományban 13 százalékos növekedést értünk el, ami meghaladta a bankszektor bővülését” - tette hozzá Gombás Attila.
Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója elmondta: „2025 első negyedévében 0,8 milliárd forint nettó nyereséget értünk el a 3,8 milliárd forint összegű extraprofit adóval együtt. 2024 azonos időszakában a teljes év extraprofit adója -3,1 milliárd forint nettó veszteséget eredményezett. A nem-életbiztosítási üzletágban a nem-kgfb kötvényportfólió éves szinten 11 százalékkal nőtt. Az élet üzletág szintén erős üzleti teljesítményt produkált a megcélzott termékcsoportokban: a kötvényportfólió 14 százalékkal bővült éves szinten a rendszeres díjfizetésű, befektetési egységhez kötött (unit-linked) nyugdíj-megtakarítások, illetve 5 százalékkal a rendszeres díjfizetésű kockázati biztosítások területén.
Digitalizáció és innováció
A K&H-nak csaknem 800 ezer digitálisan aktív ügyfele van, akik havi 2,5 millió tranzakciót végeznek és leggyakrabban utalásra használják a mobilalkalmazást. A digitálisan bankoló ügyfelek kétharmada már kipróbálta Kate, a mesterséges intelligencia-alapú digitális pénzügyi asszisztens segítségét. Kate legújabb fejlesztése, hogy már a bankkártya számát, lejárati idejét és CVC-kódját is meg tudja mondani. Kate havonta 150 ezer interakciót végez, és 60 ezer alkalommal mutatja meg a kártya adatokat. Emellett összesen 320 funkcióval segíti az ügyfeleket, többek között biztosítások kötésében, hitelek kezelésében, megtakarítások és befektetések indításában, valamint bankkártyák aktiválásában és digitalizálásában vesz részt, és az összes tranzakció csaknem kétharmadát autonóm módon intézi.
„A K&H számára kiemelten fontos, hogy ügyfeleink gyorsan és kényelmesen, vagyis bárhonnan és bármikor igénybe vehessék banki szolgáltatásainkat. Emellett folyamatosan keressük azokat a pénzügyeken túli lehetőségeket is, ahol természetes partnerként segíthetjük őket mindennapi ügyeik intézésében. Folyamatainkat egyre inkább egyszerűsítjük, digitalizáljuk és automatizáljuk ennek érdekében” - mondta el Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. „A befizetős ATM-ek az elmúlt évek egyik legsikeresebb innovációjának bizonyultak a K&H-nál. Az országosan elérhető több mint 560 automata segítségével az ügyfelek egyszerűen és gyorsan fizethetnek be készpénzt számláikra. Látva az ügyfelek általi pozitív fogadtatást, a K&H az utóbbi másfél évben jelentősen, közel 20 százalékkal növelte ATM-hálózatát. A készpénzfelvétel ráadásul minden eddiginél kényelmesebb lett, hiszen már fizikai bankkártyára sincs szükség – elegendő egy okoseszközön vagy mobiltelefonon tárolt digitalizált kártya is. Az adatok azt mutatják, hogy ezek az eszközök egyre nagyobb szerepet töltenek be a bankolásban. Az új lakossági számlanyitások közel 60 százaléka online történik, a digitális SZÉP kártya elfogadóhelyek száma pedig elérte a 22 ezret és már 75 ezer ügyfelünk rendelkezik digitális SZÉP Kártyával. A biztosítási szolgáltatások is állandóan fejlődnek a digitalizáció területén: életbiztosításaikkal kapcsolatban az ügyfelek választhatják az elektronikus kommunikációt a mobilbankban, valamint utasbiztosítást is köthetnek Kate segítségével. 2025 februárjától a kgfb és casco biztosítások kombinált ajánlatként is megköthetők a mobilbankban.”
Fenntarthatóság
A bankok kulcsszerepet játszanak abban, hogy a vállalatokat és a fogyasztókat egyaránt ösztönözzék a zöld átállásra felelős finanszírozással. A Magyar Nemzeti Bank osztályozási rendszere szerint a K&H vállalati zöldhitel-állománya elérte a 152 milliárd forintot, ami 23 százalékos piaci részesedést jelent. A K&H Bank volt az első bank Magyarországon, amely zöld lakáshitel terméket hozott létre még 2022 augusztusában, jelenleg pedig a K&H kínálja a legkedvezőbb kamatlábbal rendelkező lakáscélú zöldhitelt, és 49,3 milliárd forintnyi zöld lakáshitel állománnyal rendelkezett 2025 március végén.
„Számunkra kiemelten fontos, hogy aktívan együttműködjünk ügyfeleinkkel és partnereinkkel a klímaváltozás globális kihívásainak kezelésében. Ennek érdekében olyan pénzügyi termékeket és szolgáltatásokat fejlesztünk, és kínálunk, amelyek közvetlenül támogatják az alacsony széndioxid-kibocsátású gazdasági modellre való átállást a fenntartható közös jövő érdekében. A megtakarítások területén az ügyfélvagyon 55 százaléka felelős befektetési alapokban összpontosul, mely unikális arányt mutat piaci összevetésben, és kifejezi elköteleződésünket a zöld átállás irányában. Az idei bruttó értékesítések már 65 százalékos arányban áramlanak a társadalmi, és/vagy környezeti fenntarthatóságot támogató felelős befektetési alapokba. Emellett az új casco biztosításoknál az elektromos autók aránya 23 százalék volt, az új K&H zöld autólízing-szerződéseknél pedig az elektromos autók részesedése elérte a 13 százalékot 2025 első negyedévében” – nyilatkozta Peter Roebben, a K&H Csoport vezérigazgatója.
A K&H Csoport 2024-es fenntarthatósági tevékenységének összefoglalója itt tekinthető meg.
A K&H nem auditált, konszolidált, az IFRS (nemzetközi pénzügyi beszámolási standardok) szerinti eredményei:
|
milliárd Ft |
2024. márc. 31. |
2025. márc. 31. |
változás |
|
ügyfélhitelek |
2872 |
3111 |
+8% |
|
ügyfélbetétek |
3791 |
4092 |
+8% |
|
befektetési alapok állománya |
1485 |
1803 |
+21% |
|
működési bevétel |
92 |
93 |
+1% |
|
működési költségek (bankadóval együtt) |
-71 |
-80 |
+14% |
|
nettó eredmény |
21,3 |
8,0 |
-62% |
|
a hitelportfolió minősége |
|
|
|
|
nemteljesítő hitelek (NPL) |
1,4 |
0,9 |
-0,5%pont |
|
hitelezési költségek |
-0,5 |
0,0 |
+0,5%pont |
|
tőke és likviditás |
|
|
|
|
tőkemegfelelés (csoportszintű) |
17,5% |
19,0% |
+1,5%pont |
|
hitel/betét arány |
76,1 |
76,1 |
0 |
|
szolvencia mutató (Biztosító) |
223% |
207% |
-16%pont |
|
hatékonyság |
|
|
|
|
költség/bevétel arány (bankadóval együtt) |
77,0% |
87,2% |
+10,2%pont |
|
tőkearányos megtérülés (ROE) |
15,7% |
4,7% |
-11%pont |
Kapcsolattartó
K&H Kommunikáció
- sajto@kh.hu