Általános tájékoztató a belföldi forint fizetési forgalom változásáról
2015. szeptember 7-től felgyorsult a belföldi forintátutalási forgalom.
A 2012-ben bevezetett napközbeni GIRO rendszer fejlesztésének eredményeképpen meghosszabbításra került a GIRO Zrt. által üzemeltetett elszámoló rendszer üzemideje, és a korábbinál gyakrabban kerülnek elszámolásra a belföldi átutalási megbízások:
- az első bankok közötti elszámolási ciklus egy órával korábban 7:30-tól kezdődik.
- a napközbeni elszámolási ciklusok száma a korábbi napi 5-ről 10-re emelkedik, így a megbízások 7:30-tól kezdve óránként kerülnek elszámolásra a bankok között.
- az utolsó elszámolási ciklus a korábbinál 30 perccel későbbi időpontra 17:00 órára tevődik át (kivéve szombati munkanapokon).
A napközbeni GIRO rendszer fejlesztése eredményeként a K&H Bank feldolgozási folyamatában az alábbi változások várhatóak:
- bejövő forintátutalások: a napközbeni GIRO elszámolás korábbi kezdéséhez igazítva, 7:30-tól biztosítjuk a napközbeni elszámolás 10 ciklusában az óránként beérkező átutalási megbízások haladéktalan feldolgozását
Felhívjuk a figyelmet arra, hogy az utolsó elszámolási ciklus későbbre tolódása miatt 18:00 óra körül is érkezhet jóváírás bankszámlájára.
- kimenő forintátutalások:
- vállalatok: a jelenleginél fél órával későbbre, 16:30-ra változik az elektronikus úton (Electra, web Electra, K&H vállalkozói e-bank, SWIFT MT101 csatornákon) benyújtott átutalási megbízások benyújtási határideje
- KKV és lakosság:
- a jelenleginél fél órával későbbre, 16:30-ra változik az elektronikus úton (K&H lakossági e-bank, K&H Mobilbank) benyújtott átutalási megbízások benyújtási határideje
- a jelenleginél fél órával későbbre, 16:00-ra változik a K&H TeleCenteren és a K&H Cégvonalon benyújtott átutalási megbízások benyújtási határideje
Tájékoztatjuk, hogy a pénzforgalom lebonyolításáról szóló 15/2010. (X. 12.) MNB rendelet alapján továbbra is négy órán belüli teljesítés garantált az elektronikus átutalásokra vonatkozóan, de a gyakoribb (óránkénti) elszámolási ciklusok miatt ennél a korábban tapasztaltnál is gyorsabb teljesítés várható.
Amennyiben kérdés merül fel, keressen bennünket bizalommal a
- Vállalati Ügyfélszolgálat elérhetőségein. Telefonszám: +36 1 468 7777, e-mail cím: vallalatiugyfelszolgalat@kh.hu
- TeleCenter elérhetőségein. Telefonszám: +36 1/20/30/70 335 3355, e-mail cím: bank@kh.hu
- KKV Cégvonal elérhetőségein. Telefonszám: +36 1/20/30/70 335 3355, e-mail cím: bank@kh.hu