hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

kiszámíthatóbbá vált a nagyvállalatok beruházásai hajlandósága

Markáns változásokról számoltak be a nagyvállalatok beruházási hajlandóságukat illetően. A K&H nagyvállalati növekedési index 2024. utolsó negyedéves adatai alapján számottevő mértékben emelkedett azoknak a cégeknek az aránya, akik nem terveznek változtatni beruházásaik mértékén, közel négyötödük gondolkodik így. Ez azért jelentős, mert noha 2024 nyara óta folyamatosan csökken a növekvő beruházási hajlandóságot mutató cégek aránya, az elmúlt négy évben soha nem volt ilyen magas a változatlan volumennel számolók aránya. A beruházási célok közül pedig leginkább a technológiai jellegű fejlesztések népszerűek a nagyvállalatok körében, minden ötödik cég tervez vele.

K&H: többszázezres számlák helyett biztonságos megoldás

érdemes megnézni a lakásbiztosítást és probléma esetén megfelelő szakembert kérni

A háztartási problémák hirtelen jönnek elő a lakásban: azonnal megoldandó hiba például a dugulás, amelynek elhárításához szakértőre van szükség. Nem mindegy azonban, hogy mennyit kér ezért: akadnak rémtörténetek, amelyek szerint több 100 ezer forintot is elkérnek, miközben a tényleges munkadíj, megbízható szakemberrel bőven 100 ezer forint alatt marad. Megoldást jelenthet ilyen esetekre az úgynevezett lakásszerviz-szolgáltatás, aminek keretében a biztosító a nap huszonnégy órájában értesíthető, és a lehető leggyorsabban szakembert küld legyen szó a duguláselhárítás mellett víz-, gáz- vagy villanyszerelőről. A szolgáltatás keretében a biztosítóval kapcsolatban álló szakember oldja meg a problémát, így garantált, hogy ne legyen túlszámlázás.

A K&H kivételes teljesítményt nyújtott 2024-ben: a K&H Bank 129 milliárd, a K&H Biztosító pedig 4,2 milliárd forintos nettó eredményt ért el

A bank hitelállománya 9 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest, a lakossági jelzáloghitel-kihelyezések volumene pedig több mint kétszeresére nőtt az egy évvel korábbinak

A banki ügyfelek száma 2024 végére meghaladta az egymilliót

  • A K&H Bank adózás utáni eredménye 129 milliárd forint lett, a K&H Biztosító pedig 4,2 milliárd forint nettó eredményt ért el 2024-ben.
  • A bank hitelállománya 9 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest, és elérte a 3089 milliárd forintot. A lakossági jelzáloghitelek folyósításának volumene megduplázódott az egy évvel korábbihoz képest.
  • Az ügyfelek által elhelyezett betétek volumene 7 százalékkal bővült 2023-hoz képest, a befektetési alapokban kezelt vagyon pedig 31 százalékkal, 1773 milliárd forintra nőtt 2024 végére.
  • A K&H Biztosító üzleti teljesítménye a bank eredményéhez hasonlóan erős volt: a díjbevétel 10 százalékkal emelkedett, és minden üzletág folyamatosan növekszik.
  • Az állampapír-állomány 42 százalékos éves szintű növekedést követően 1427 milliárd forintot tett ki 2024. december 31-én.
  • A K&H Bank ügyfeleinek száma 2024 végére meghaladta az 1 milliót. A K&H Banknak mintegy 770 ezer digitálisan aktív ügyfele van.
  • A K&H 2024-ben két díjat is kapott a Euromoney-tól: „Magyarország legjobb bankja 2024” és „Magyarország legjobb digitális bankja 2024”. Emellett elnyerte a „Mastercard – Év bankja” díjat az Innováció kategóriában, valamint a Top Employer 2025 díjat is.

K&H: korosabb lett a középkorúak autóflottája

jelentősen nőtt a 15 évnél idősebb autók aránya

Egyre idősebbek a magyarországi autók, a múlt évben az átlagéletkor már elérte a 16 évet. Ezzel összhangban van a K&H biztos jövő felmérés eredménye is, amely szerint az autóval rendelkező középkorúak esetében a 15 évnél idősebb autók aránya 56 százalékra nőtt a korábbi 44 százalékról. A magasabb jövedelemmel rendelkezőknél a 10 évnél fiatalabb autók aránya meghaladja a 30 százalékot, ám az alacsonyabb fizetéssel rendelkezőknél mindössze 16 százalékos ez az érték.

K&H: a fiatalok harmada mielőbb távozna a szülői házból

tízből négyen élnek a mamahotelben

Tízből négy fiatal még a szüleivel együtt él, és a többségük halogatja az önálló lakóingatlanba történő költözést – erre jutott a K&H ifjúsági index, amely a 19-29 évesek költözési szándékait is vizsgálta. Ugyanakkor a mamahoteles fiatalok 33 százaléka mielőbb tovább lépne. Az is kiderült, hogy a lakásvásárlási szándék ebben a korosztályban a mélypontra süllyedt.