hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

sok helyen marad az irodai munka és a home office közti ingázás

5 + 1 tipp, hogy a váltott munkavégzés fenntartható legyen

A vírusjárvány elhúzódása miatt továbbra sem egyértelmű, mikor térhetünk vissza teljesen az irodába, és meddig marad a „hibrid” munkavégzés. A visszatérés mellett szól, hogy újra megerősödhetnek a személyes kapcsolatok és a közös ötletelés is jóval hatékonyabb egy asztal mellett, míg a home office segíti a koncentrált munkavégzést, és vírusbiztos otthoni környezetet nyújt. E kettő között kell most megtalálni az új egyensúlyt, ezért a K&H szakértői 5 + 1 tippet gyűjtöttek össze, hogy ezt segítsék.

a fenntarthatóság ma már kulcsszerepet játszik a vállalatoknál

szeptember 18-ig lehet jelentkezni a K&H családi vállalatok kiválósági díjra

A járvány hatására felerősödött a fogyasztók igénye arra, hogy a vállalatok konkrét lépéseket tegyenek a környezetükért. A K&H Bank a K&H családi vállalatok kiválósági díjjal idén azokat a cégeket ismeri el, akik a koronavírus-járvány kihívásaira adtak példamutató fenntartható megoldást. A jelentkezési határidőt a Bank meghosszabbította, így a pályázatokat szeptember 18-ig lehet benyújtani innováció, hosszú távú stratégia, valamint társadalmi felelősségvállalás kategóriában.

kiknek kedvez a járványhatás?

A koronavírus-járvány két, már eddig is meglévő trendet erősített fel: felgyorsult a digitális megoldások mindennapi használata, valamint a korszerű egészségügyi eszközök iránt is egyre nagyobb lett a kereslet. Ezek a hatások pedig már megjelentek a részvénypiacon is az érintett szektorok pedig jó kilátásokkal rendelkeznek - derül ki a K&H alapok kezelőjének legfrissebb elemzéséből. Ráadásul az alacsony hozamkörnyezet, valamint a világ jegybankjaiból érkező pénztömeg miatt most eleve jó célpontot jelentenek a részvénypiacok, amelyek most az inflációt meghaladó hozammal kecsegtetnek.

A K&H Bank 2020 első félévében 7,1 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el
A várható jövőbeni hitelezési veszteséghez kapcsolódó magas kockázati költség ellenére a Bank mindkét negyedévben pozitív eredményről számolt be

A K&H Biztosító nettó eredménye 2020 első felében 5,5 milliárd forint volt

2020 első félévét a K&H Bank 7,1 milliárd forintos adózás utáni nyereséggel zárta, amely a Covid-19 járványhoz kapcsolódó, 22,6 milliárd forint összegű negatív rendkívüli tételeket is tartalmaz. A magas kockázati költség  ellenére a Bank mindkét negyedévben pozitív nettó eredményről számolt be (2020 I. negyedév: 6,5 milliárd forint, II. negyedév: 0,6 milliárd forint). Éves összehasonlításban a K&H Bank egyszeri tételek nélküli nyeresége 12%-kal növekedett. 2020 első félévében a K&H Biztosító 5,5 milliárd forintos adózás utáni eredményt ért el. Az év első hat hónapjában a K&H összesen 293 milliárd forint hitelt helyezett ki. A K&H a Covid-19 világjárvány idején is folytatja digitális átalakítását és beruházásait. A K&H a magyar piacon elsőként kínál teljesen digitális, automatizált lakás-, utas- és kötelező gépjármű felelősségbiztosítást banki mobilalkalmazásban.

K&H: óvatosabban fordulnak az új tanévre a fiatalok

kevesebbet költöttek bankkártyával

A diákok 51 százaléka szerint az oktatás hagyományos keretek között az igazi, ugyanakkor 24 százalékuk működőképesnek tartja az online tanítást is - derül ki a K&H ifjúsági indexéből.  A bank összefoglalója szerint a járvány átalakította a diákok mindennapjait, így a bankolási szokásaikat is. A bankszámlával rendelkező fiatalok közel 93 százaléka használja a bankkártyáját, ami növekedést jelent a korábbi adatokhoz képest, ebben szerepet játszhatott, hogy a járvány miatt sokan inkább a kártyát választották a készpénz helyett. A fiatalok az idén havonta átlagosan 9-15 alkalommal vásároltak kártyával - derül ki a fiatalok bankolási szokásait az iskolakezdés apropóján bemutató összeállításából.

a munkavállalókkal való törődés az új irány a társadalmi felelősségvállalásban

szeptember 18-ig lehet jelentkezni a K&H családi vállalatok kiválósági díjra

A koronavírus-járvány következtében még nagyobb szerepet kaphat a társadalmi felelősségvállalás a jövőben, ugyanis a Planet Fantastics’ Network áprilisban végzett kutatása alapján a hazai lakosság 95 százaléka elvárja a vállalatoktól, hogy kiemelt figyelmet fordítsanak erre a területre. A válság után új irányok lehetnek meghatározóak, amelyben fontos szerepet játszik a munkavállalókkal való törődés is. A családi vállalkozások ebben élen járnak, elkötelezettek kollégáik iránt, és arra törekednek, hogy megtartsák őket a nehéz gazdasági helyzet ellenére is. A K&H családi vállalatok kiválósági díj idén a járvány ideje alatt a társadalomért, közösségekért tett példamutató megoldásokat is keresi, a pályázatokat szeptember 18-ig lehet benyújtani.

így tehetjük vírusmentessé a tanévkezdést

Bár a legtöbb iskola újra megnyitja kapuit a virtuális tér helyett, ez a tanévkezdés most még is más lesz, mint eddig.  Annak érdekében, hogy a gyerekek biztonságosan az osztályteremben tanulhassanak és találkozhassanak egymással, sok dolgot újra kell gondolni a diákok egészsége érdekében: az utazást, a közös tanulást, az étkezéseket és a tanórák utáni szabadidős programokat is – a K&H gyógyvarázs program mutatja, hogyan.

a magyar infláció csatája a forinttal - hol tart a mérkőzés?

Méretes gyengülésen van túl a forint, az euró ugyanis két hét alatt 10 forinttal 355 forintra drágult. A következő időszakban pedig a mostani kilátások szerint további 1-3 százalékos gyengüléssel lehet számolni. Ugyanakkor a koronavírus-járványból adódó bizonytalan helyzet miatt könnyen lehetnek hullámzások - derül ki a K&H-csoporthoz tartozó KBC Asset Management legfrissebb elemzéséből. A valószínűsíthető forintgyengülés miatt a megtakarításoknál érdemes a devizák felé nyitni.

visszaeső árbevételre számítanak a nagyvállalatok

Visszaesett a hazai nagyvállalatok árbevétel-és profitvárakozása a következő egy évre vonatkozóan, ugyanis a cégek átlagosan 0,4 százalékos árbevétel- és 2,6 százalékos profitcsökkenést várnak – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index adataiból. Ezzel szemben a gazdasági környezet megítélésére csak rövid távon van hatással a koronavírus-járvány, amiben vélhetően a kormányzati intézkedéseknek pozitív szerepe van. A cégek harmada szerint javulni fog a gazdasági környezet a következő egy évben, három éves időtávon pedig nem számolnak a járvány hatásaival.

hogyan, mivel, mennyi időre utaztak idén a magyarok?

akik utaznak, Európában maradnak és leginkább autóval mennek

A pandémia ellenére az idén is utaztak az emberek, főként az év elején, a járványt megelőző időszakban. A külföldi látogatásokat tudatosan, biztosítással megerősítve szervezték az utazni vágyók - derül ki a K&H Biztosító legújabb összeállításából. Az utasbiztosítással rendelkezők átlagosan több mint 7 napot voltak távol, többségük, azaz 58 százalékuk autóval hagyta el az országot, csak 27 százalék utazott repülővel, és elenyészően kevesen, mindössze 9 százalék választotta az autóbuszt. Túlnyomó részük - tízből heten - az indulás előtti két napban kötötte meg az utasbiztosítását, az autóval utazók 26 százaléka pedig biztosra ment, azaz kért assistance szolgáltatást is.