hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

a kkv-k szinte sosem állnak le

A hazai vállalkozásokra szinte egyáltalán nem jellemző az időszakos leállás. Ha mégis beiktatnak egy kis szünetet, az jellemzően maximum egy hétig tart, és többnyire az egész céget érinti. A leállás időszaka összefügghet a dolgozók szabadságolásával, ugyanis a munkavállalók és a cégek is leginkább júliusban és augusztusban mennek nyaralni. 10-ből 9 cég azonban leállás nélkül oldja meg a nyári szabadságolást – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi eredményéből. 

K&H: már okostelefonra is érkezhet a lakosság kedvence

személyi kölcsön öt perc alatt

Erőteljes növekedést mutat a személyi kölcsönök piaca, miközben egyre többen bankolnak mobilon. Ezt a kettőt kötötte most össze a K&H: augusztustól mobilbankon keresztül, azaz teljesen online is lehet igényelni személyi kölcsönt, amely akár öt percen belül megérkezhet a számlára. A magyar piacon több mint 270 milliárd forint összegben adtak a bankok személyi kölcsönt az év első hat hónapjában, ami 29 százalékos emelkedésnek felel meg. A K&H júliusig 24 milliárd forint személyi kölcsönt folyósított az ügyfeleinek, ez pedig 41 százalékos növekedés éves szinten. Közben a mobiltelefonnal bankolók száma 60 százalékkal nőtt, a mobiltárcás fizetések összege pedig átlépte az 5 milliárd forintot május végén.

gamer a gyerek? ezek a sportok lehetnek nála nyerők

A 15 évesnél idősebb gamerek 82 százaléka mozog rendszeresen, 29 százalékuk pedig heti több mint 4 alkalommal végez aktív testmozgást. A sportolási szokások kialakítása tehát akkor sem lehetetlen, ha gyermekünk idejének nagy részét inkább tölti online játékokkal, mintsem sportolással. A K&H az egészséges életmód és az e-sport támogatójaként ezért azt javasolja, érdemes megfigyelni, hogy a gyerekünk melyik online játékkal foglalkozik a legtöbbet. Könnyebben választhatunk számára olyan offline tevékenységet, mozgásformát, ami valóban tetszik neki, élményt nyújt, ha az kapcsolódik a játék típusához. 

K&H e-dukáció: minden harmadik magyar bankol okostelefonról

vigyázni kell az érzékeny adatokra

Tízből kilenc internethasználó háztartásban van okostelefon, 71 százalékukban laptop, 61 százalékukban pedig asztali számítógép. Annak ellenére, hogy az okostelefonok a legelterjedtebbek a digitális eszközök között, netbankolásra mégsem ezeket használják a magyarok - többek között erre jutott a K&H friss kutatása. A K&H e-dukáció információbiztonsági programhoz készített felmérésből kiderül az is, hogy tízből négyen elárulják bankkártyájuk PIN-kódját, jellemzően a párjuknak vagy családtagjuknak. A K&H új programja keretében bárki tesztelheti, mennyire vigyáz adataira az online térben.

a K&H tippjeivel még a hőség sem riaszthat el a sportolástól

Európa legelhízottabb országaként tartják számon Magyarországot, ami a mozgásszegény életmódnak is köszönhető. Az egészséges életmóddal – amelynek fontos része a sport – sokat tehetünk az elhízás ellen, a nyári hőség azonban könnyen visszafoghatja a motivációnkat és erőnlétünket is. A K&H az egészséges életmód támogatója, ezért a profi sportolóktól mutat hasznos tippeket, hogy a nyári hónapok aktívan telhessenek, sőt, akár még új sportok kipróbálásához is kedvet kapjunk. 

K&H: ezeket a KRESZ-szabályokat szegik meg az autósok

a büntetés leginkább a gyorshajtásért és a helytelen parkolásért jár

Telefonálással és gyorshajtással szegik meg leginkább a KRESZ-szabályokat az autósok a magyarok szerint – derül ki a K&H biztos jövő felméréséből. A legkevesebb gond a közlekedési lámpák jelzéseivel és az alkoholfogyasztással van: 76 százalék gondolja úgy, hogy a közlekedési lámpák jelzéseit a legtöbbször figyelembe veszik az autósok, míg 64 van meggyőződve arról, hogy a sofőrök többsége nem ül ittasan a volán mögé. A legtöbb autós saját bevallása szerint leggyakrabban gyorshajtásért és szabálytalan parkolásért kapott büntetést az elmúlt 3 évben. 

K&H: 1 billió forint, 3 millió befizetés – tarolnak az új ATM-ek

fordulat a bankolásban: változik a fiókok szerepe

Új korszak indul a bankolásban: a készpénzes tranzakciók egyre inkább  automatákon keresztül történnek, a papír alapú tranzakciókat digitálisak váltják fel, miközben a személyes tanácsadásra és a bankfiókokra továbbra is komoly igény van. A K&H tapasztalatai szerint a készpénzbefizető automaták és az automatizált készpénzforgalmú fiókok hamar népszerűvé váltak. A bank készpénzbefizető ATM-jeinek népszerűségét mutatja, hogy az idei első félévben 36 százalékkal, 752 ezerre nőtt a befizetések száma, a teljes összeg pedig 35 százalékkal 236 milliárd forintra.  A K&H befizető automatái a 6 évvel ezelőtti indulásuk óta átlépték az 1 billió forintos összeghatárt és összesen több mint 3 millió tranzakciót bonyolítottak eddig. 

K&H e-dukáció: veszélyben a könnyű jelszavasok

ellentmondásos a magyarok jelszóhasználata

Annak ellenére, hogy a netező magyarok 30 százaléka aggódik egy esetleges hackertámadás miatt, a jelszavaikra már kevésbé figyelnek. 56 százalék sok helyre ugyanazzal a jelszóval lép be és mindössze 11 százalék használ valamilyen jelszómenedzselőprogramot - derül ki a K&H legfrissebb kutatásából. A K&H szerint fontos, hogy az ügyfelek ne csak a pénzügyek intézésekor mozogjanak biztonságosan a digitális világban, hanem például internetezés vagy facebookozás közben is. Ennek érdekében a bank K&H e-dukáció néven információbiztonsági programot indított, melyben mindenki tesztelheti a tudását, online magatartását. 

a K&H lett Magyarország legjobb bankja 2019-ben

A K&H kapta a „Magyarország legjobb bankja 2019” elismerést, az Euromoney pénzügyi folyóirat Kiválósági Díját. A pénzintézet által negyedik alkalommal elnyert nemzetközi elismerést tegnap este adták át Londonban. 

egyre többen egyre többet takarítanak meg a fiatalok közül

a K&H szerint ebben a pénzügyi nevelésnek is szerepe van

A fiatalok megtakarítási szokásairól készített felmérést a K&H Csoport, amiből kiderült, hogy egyre nagyobb a tudatosan, hónap elején megtakarítók aránya. A megtakarítások átlagos összege 500 000 forint felé emelkedett, amit lakásvásárlásra, általános tartalék képzésre és autóvásárlásra tesznek félre a 19-29 évesek. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szervezői szerint a pénzügyi kultúra fejlesztésének kiemelkedő szerepe van abban, hogy a mai fiatalok értsék, tudatosabban kezeljék pénzügyeiket.