zsebtolvaj-biztos tárcát sajnos még nem találtak fel

5+1 tipp, hogy minél kisebb kár érjen minket, ha kirabolnak

Bárkivel előfordulhat, hogy egy óvatlan pillanatban ellopják a pénztárcáját. Ilyenkor a tényleges kár mellett sok bosszúságot okoz az is, hogy további időráfordítást és költséget jelent az elvesztett iratok, bankkártyák pótlása. Ha megfogadja a K&H Bank javaslatait, csökkentheti az anyagi kárt és a kényelmetlenségeket is.

Önnel is előfordult már, hogy csak otthon vette észre, nincs meg a pénztárcája? Kirabolták már a sarki közértben vagy reggel a buszon a tömegben? Akkor tudja, a tényleges káron kívül mennyi egyéb kellemetlenséggel is jár egy ilyen eset: attól függően, mi mindent tartott a tárcájában, a következő napokat valószínűleg ügyintézéssel töltötte, hogy letiltsa az ellopott bankkártyákat, újakat igényeljen és pótolja az iratait. Az emberek többsége kényelmes, és ezt a zsebtolvajok is tudják, sokan a tárcájukban tartják a készpénzen kívül a bankkártyáikat, az irataikat, akár még a PIN-kódot és az egyéb jelszavakat is egy papírra felírva. Így a tolvaj nem csupán a készpénzét szerzi meg, de a bankszámlához való hozzáférést is, és ha nem tiltjuk le elég gyorsan a kártyát, mire intézkedünk, már a megtakarításunk egy része is ugrott akár.

A zsebtolvajokat nem lehetetlen ugyan kivédeni, de mindig akadhat olyan óvatlan pillanat, amikor egy trükkös tolvaj az ügyesebb, szemfülesebb és megtörténik a baj. Annak érdekében, hogy minimális legyen a kár, fogadja meg a K&H Bank alábbi tanácsait:

1. Bár sokan szeretik, ha minden fontos irat, kártya egy helyen van, ahhoz, hogy biztonságban tudjuk értékeinket, semmiképp se zsúfoljunk be mindent a pénztárcánkba. A legjobb, ha itt valóban csak a készpénzt tartjuk, abból is csak annyit, amennyire aznap vélhetően szükségünk van. Ma már országszerte elterjedtek a kártyás terminálok, ATM-ek és az érintés nélküli fizetési megoldások. Amit csak lehet, banki tranzakción keresztül intézzünk. Így minden költés nyomon követhető, biztonságos, nem hívjuk fel a figyelmet a sorban a tömött pénztárcánkra.

2. Akármilyen kényelmes és megszokott dolog, jobb, ha a bankkártyáinkat, hitelkártyáinkat nem a készpénz mellett a tárcában tartjuk, hanem például a táskánk egyik zippzáras zsebében. Ha ugyanis ellopják, online vásárláshoz PIN-kód megadása nélkül is használható a kártya. Ugyanígy külön tároljuk az egyéb iratainkat is, hogy a zsebtolvajnak ne áruljuk el egyből a lakcímünket is.

3. A PIN-kódot tanuljuk meg, és soha sehova ne írjuk fel! Ha mégis szükséges a számot feljegyezni, akkor a papírt sohase tartsuk a tárcánkban, a bankkártya mellett. Ha rossz a memóriánk, írjuk fel a kódot az okostelefonunk jegyzetébe, ám ebben az esetben (is) a telefont védjük le kóddal.

4. Állítsunk be egy alacsonyabb limitet a bankkártyánkra, és inkább ha szükséges, akkor változtassunk azon a nagyobb összeg kifizetése idejére, például a kényelmes mobilbank szolgáltatás segítségével. Így ha egyszerre megszerzi a tolvaj a kártyát és a PIN-kódot, akkor se tud nagy összeget leemelni a számlánkról. 

5. Ha kirabolnak, az első reakció, hogy kétségbe esünk, elkezdünk keresgélni, visszaemlékezni, hol is fizettünk utoljára a tárcánkból. Ehelyett amint észrevettük, hogy nincs meg se a tárca, se a bankkártya, az első dolgunk a kártya azonnali letiltása legyen. Ha mégis előkerül, még mindig kisebb veszteség az új kártya készítésének díját kifizetni, mintha a bankszámlánk tartalmát tüntetné el a tolvaj. Ha sokáig várakozunk, akkor ugyanis az elkövető könnyen vásárolhat online a mi számlánk terhére.

+1.  A pénztárcánk mellett  a mobiltelefon a másik olyan tárgy, amitől könnyen megszabadít minket egy ügyes tolvaj. A mai okostelefonokon kényelmesen lehet vásárolni, fizetős applikációt letölteni. Emiatt sokan alapból beállítják rajta bankkártyaszámukat, és nem állítanak be mellé biztonsági rákérdezést minden tranzakcióhoz. Érdemes azonban beállítani a készüléken, hogy minden egyes vásárlás előtt kérdezzen rá vagy az email címünkre vagy a beállított jelszavunkra/kódunkra, hiszen ezzel az egy mozdulattal is a saját vagyonunkat védjük.

“A modern technika fejlődésével egyre kényelmesebb és biztonságosabb megoldások születnek a pénzügyi tranzakciókra: mind elterjedtebbek az érintés nélküli fizetési megoldások, vagy a mobil eszközökön keresztüli tranzakciók. Érdemes ezért minél kisebb összegű készpénzes forgalmat bonyolítani, a folyószámlánk adatait és a bankkártyáinkat pedig minél jobban védeni. Kis összegek kifizetésére a legbiztonságosabb a pay pass kártyák használata, hiszen ez esetben még a bankkártyát sem kell elővenni” – mondta Bába Ágnes, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese.

 

K&H Csoport

Az ország egyik vezető pénzintézeteként – országosan több mint 4000 munkatársával – a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit minden időben magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 210 lakossági fiókot működtet, és mintegy 1 millió lakossági, kkv és vállalati ügyfelének kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését több mint 1700 milliárd forintnyi kihelyezett hitel és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet. A Bankcsoport az elmúlt 10 évben 156 milliárd forint adó megfizetésével járult hozzá a magyar állami költségvetés bevételeihez. 

A KBC az elmúlt 16 évben mintegy 300 milliárd forint értékben fektetett be magyar leányvállalataiba, ezáltal az országba. A KBC 2011-ben adta át két, egyenként 30-30 milliárd forint értékű beruházását, a K&H Csoport székházát Budapesten és egy számítógépes ikeradatközpontot Baracskán és Törökbálinton. 

 

Főbb adataink:

K&H Bank
2014. június 30-án:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 177 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2 370 milliárd forint
nettó eredmény (egyszeri tételek nélkül): 15,8 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): -40,5 milliárd forint

K&H Biztosító
2014.június 30-án:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 11,3 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 119,7 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény  (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,8 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,3 milliárd forint

Kapcsolattartó

Kommunikációs igazgatóság

  • 328 9181
  • 328 9220
  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu