visszaesés a cafeteriát alkalmazó vállalkozásoknál

Az előző negyedévi stagnálást követően csökkent a béren kívüli juttatásokat nyújtó vállalkozások aránya. A következő egy évben a hazai kkv-k kevesebb, mint fele, mindössze 45%-uk tervezi alkalmazni valamely természetbeni hozzájárulást. A cafeteria különböző elemeit tekintve az élen továbbra is az étkezési hozzájárulás áll, melyet a közlekedési költség térítése és a SZÉP Kártya követ” – tájékoztatott Németh László, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

 „Az 500 hazai kkv vezető megkérdezésén alapuló negyedéves felmérésünk eredménye azt mutatja, hogy az előző negyedévhez képest 8 százalékponttal, 45%-ra esett vissza azon vállalkozások aránya, amelyek a jelenleg alkalmazható béren kívüli juttatások valamelyikét beépíti bérezési rendszerébe. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján ez az eddigi legalacsonyabb érték. A juttatásokat illetően továbbra is az étkezési hozzájárulás a leggyakoribb, annak ellenére, hogy jelentős, 11 százalékpontos csökkenés tapasztalható az elmúlt negyedévhez képest. Jelenleg a cégek negyede tervezi alkalmazni. A második helyen továbbra is a közlekedési hozzájárulás áll, a kkv-k ötöde kívánja így támogatni dolgozóit. A nemrég bevezetett SZÉP Kártya stabilan tartja harmadik helyét, a vállalkozások tizede számol vele” - részletezte az eredményeket Németh László.   

A különböző ágazatokat tekintve a mezőgazdasági vállalkozások állnak az élen a cafeteria juttatásokat illetően. Több mint felük (64%) tervez nyújtani a következő egy év során béren kívüli hozzájárulást, ezen belül is legnépszerűbb az étkezési utalvány, amelyet a közlekedési költségek megtérítése, illetve a ruhapénz követ. Az ipari vállalkozások esetében közel felük (48%) gondolkodik valamilyen cafeteria juttatásban. Az elemeket tekintve a sorrend megegyezik a mezőgazdasági cégekkel. 

A kereskedelmi és szolgáltató vállalkozások azonos arányban (43%) kalkulálnak valamely béren kívüli járandósággal. Míg azonban az étkezés és utazás támogatása mellett a kereskedelemben a pénzbeli jutalmat, addig a szolgáltató szektorban a SZÉP Kártyát részesítik előnyben. 

A befektetési típusú béren kívüli hozzájárulások – egészségpénztár, nyugdíjpénztár és életbiztosítás – ugyan kisebb mértékben, de jelen vannak a cafeteria elemek között. Számottevő csökkenés az életbiztosításnál figyelhető meg, amely a felére esett vissza, így jelenleg 3%-on áll. Ezek a juttatások továbbra is főként a középvállalkozásokra jellemzőek.

a K&H kkv bizalmi index kutatásról

A K&H és a GfK Magyarországon elsőként kezdte el vizsgálni a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások következő egy évre jellemző várakozásait. A 2004 óta folyamatosan készített negyedéves K&H kkv bizalmi index kutatás 500 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint* éves árbevétel alatti társaság vezetőjének megkérdezésével történik.  

A kutatásban a vállalkozások gazdasági helyzetét leginkább befolyásoló 10 gazdasági tényezőt és annak várt változásait vizsgálják: vevői kapcsolatok, szállítói kapcsolatok, munkaerő, vállalat pénzügyei, bankok, gazdaságpolitika, közterhek, EU, versenyhelyzet, vállalati hitelkamatok. A K&H kkv bizalmi index a 10 részindex súlyozott átlaga, annak megfelelően, hogy az egyes tényezőket mennyire fontosnak ítélik a vállalkozások. A legutóbbi felmérés 2012. június 6. és 14. között történt. 

* 2010 első negyedévét megelőzően 700 millió forint

K&H Csoport

A K&H Csoport Magyarország egyik vezető pénzügyi szolgáltatója. Az ügyfelek pénzügyi igényeire banki és biztosítási megoldásokat egyaránt kínál, amelyek közül az ügyfelek okosan dönthetnek és kiválaszthatják a számukra legmegfelelőbbet. A K&H Csoport termékpalettája kiterjed a hagyományos lakossági és vállalati banki termékeken kívül (számlavezetés, befektetések, megtakarítások, hitelek, bankgaranciák, bankkártya szolgáltatások, letétkezelés, treasury, projektfinanszírozás, stb.) a prémium banki szolgáltatásra, a befektetési alapkezelésre, a pályázati tanácsadásra, a lízingre, az életbiztosításra, a vagyon- és felelősségbiztosításra, a nyugdíjpénztári szolgáltatásokra, valamint az értékpapír kereskedelemre is. A K&H Csoport országszerte mintegy 230 lakossági fiókkal több száz pénzügyi szolgáltatást kínál ügyfeleinek.

A KBC Európa egyik vezető pénzügyi csoportja. Többcsatornás bankbiztosítási csoport, melynek tevékenysége Európára koncentrálódik. A Csoport jelentős, több esetben vezető pozíciót foglal el elsődleges hazai piacain, Belgiumban és Közép-Kelet Európában (Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon és Bulgáriában), ahol elsősorban lakossági ügyfeleket, kis- és közepes méretű vállalatokat és közepes tőzsdei kapitalizációjú helyi vállalatokat szolgál ki. 

A KBC Belgium egyik legjelentősebb vállalata, és a brüsszeli Euronext tőzsdén is jegyzik.

főbb adataink:

K&H Bank
2012. március 31-én:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 191 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2521 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 0,4 milliárd forint

K&H Biztosító
2012. március 31-én:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 5,9 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 103,4 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény  (IFRS konszolidált, nem auditált): 0,3 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 0,2 milliárd forint

Kapcsolattartó

Csordás Emőke

Well PR Ügynökség
  • +36 1 350 7390
  • +36 1 350 7393
  • e.csordas@well.hu
  • www.kh.hu