További dinamikus bővülés előtt az online biztosítási piac

A khdirektbiztositas.hu és a GfK Hungária közös kutatással mérte fel az ügyfelek hozzáállását és szokásait a biztosítási termékekkel és az online megoldásokkal kapcsolatban. A „Biztosítási trendek” elnevezésű kutatás szerint a kgfb biztosítást már az online összehasonlító oldalakon kötik meg a legtöbben, viszont utasbiztosításért továbbra is ellátogatnak a biztosítói– és bankfiókokba. Nagy ugrás várható az internetes szerződéskötések számában, melyet az online fizetési eszközök elterjedése is segít.

A khdirektbiztositas.hu és a GfK Hungária ”Biztosítási trendek” elnevezésű közös online kutatása az online vásárlással kapcsolatos attitűdöket és az utazási szokásokat, tapasztalatokat mérte fel.  Az internethasználók túlnyomó részének (96%) fontos a váratlan helyzetekre történő felkészülés, amelyre többségük szerint a biztosításkötés megfelelő eszköz lehet (89%). A jövőorientált, hosszú távú látásmód az átlagosnál jellemzőbb az idősebb korosztályokra (50+ évesek), a családosokra és a több mint 250 ezer forintos havi jövedelemmel rendelkező háztartásokra. A felelősségvállalás és az élettapasztalat tehát együtt jár a pozitívabb biztosítási attitűddel.

A kutatás azt is vizsgálta, hogy biztosításkötés előtt milyen csatornákon tájékozódnak az ügyfelek. A megkérdezettek jellemzően egy forrásból tájékozódnak, de a különböző termékeknél eltérő módon. A kgfb-vel kapcsolatban az online alkuszok honlapja a legnépszerűbb információforrás és ennél a terméknél az ügyfelek 71%-a másfél-két órát fordít döntés előtt a díjak és szolgáltatások összehasonlítására. Az élet-, baleset- és lakásbiztosításoknál leginkább a biztosítási ügynökökhöz (67%, 64% és 60%) vagy biztosítói honlapokhoz (18%, 17% és 20%) fordulnak az érdeklődők. A casco biztosítás megkötése előtt mindhárom csatornát sokan használják. A casco is követi tehát a kgfb-nél kialakult tendenciát, hogy egyre többen hasonlítják össze a biztosítók ajánlatait döntés előtt. Egyelőre az utasbiztosításnál ragaszkodnak az ügyfelek leginkább ahhoz, hogy személyes tájékoztatást kapjanak a biztosítói- és bankfiókokban.

A biztosításkötést inkább a „hagyományos” úton intézik: biztosítási ügynökhöz vagy biztosítói fiókhoz fordulnak. A fiókok szerepe különösen az utasbiztosítás terén jelentős. A kgfb kötések és casco biztosítások esetében számottevő az online alkuszok oldalainak részesedése, de már megjelennek a biztosítói honlapok is.

 „Amikor azt kérdeztük, hogy az online felhasználók hol kötnének a jövőben biztosítást, az eredmény jelentősen eltért a múltbeli kötések helyszínétől az online csatorna javára. Ez azt jelenti, hogy erős igény van mind a tájékozódás, mind a kötés terén az ügyfélbarát, egyszerű és gyors online megoldásokra. A K&H Biztosítónál tudatosan fejlesztjük az internetes felületeinket, és bővítjük a direktbiztosításon keresztül elérhető termékek körét, mert arra számítunk, hogy ez a terület további látványos növekedést produkál.” - mondta el Kaszab Attila, a K&H Biztosító nem-életbiztosítási üzletágának vezetője.

K&H Csoport

A K&H Csoport Magyarország egyik vezető pénzügyi szolgáltatója. Az ügyfelek pénzügyi igényeire banki és biztosítási megoldásokat egyaránt kínál, amelyek közül az ügyfelek okosan dönthetnek és kiválaszthatják a számukra legmegfelelőbbet. A K&H Csoport termékpalettája kiterjed a hagyományos lakossági és vállalati banki termékeken kívül (számlavezetés, befektetések, megtakarítások,  hitelek,  bankgaranciák,  bankkártya  szolgáltatások, letétkezelés, treasury, projektfinanszírozás, stb.) a privát banki, a prémium banki szolgáltatásra, a befektetési alapkezelésre, a lízingre, az életbiztosításra, a vagyon- és felelősségbiztosításra, az egészség- és nyugdíjpénztári szolgáltatásokra, valamint az értékpapír kereskedelemre is. A K&H Csoport országszerte 235 lakossági fiókkal, valamint közel 460 biztosítást értékesítő szerződéses partnerén keresztül többszáz pénzügyi szolgáltatást kínál ügyfeleinek.

A KBC Európa egyik vezető pénzügyi csoportja. Többcsatornás bankbiztosítási csoport, melynek tevékenysége Európára koncentrálódik. A Csoport jelentős, több esetben vezető pozíciót foglal el elsődleges hazai piacain, Belgiumban és Közép-Kelet Európában (Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Lengyelországban és Bulgáriában), ahol elsősorban lakossági ügyfeleket, kis- és közepes méretű vállalatokat és közepes tőzsdei kapitalizációjú helyi vállalatokat szolgál ki. A KBC Belgium egyik legjelentősebb vállalata, és a brüsszeli Euronext tőzsdén is jegyzik.

Főbb adataink:

K&H Bank
2011. március 31-én:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 231 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 3043 milliárd forint
adózás előtti eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 7,0 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 4,7 milliárd forint

K&H Biztosító
2011. március 31-én:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 8,5 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 105,6 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény  (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,6 milliárd forint
adózás előtti eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,5 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,2 milliárd forint

Kapcsolattartó

Kommunikációs igazgatóság

  • 328 9181
  • 328 9220
  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu