szupernagy erszényesek

amit 10 éve még a pénztárcánkban hordtunk, mind bekerül a digitális tárcákba

Nincs már messze az az idő, amikor mindazok az igazolványok, bank- és hűségkártyák beköltöznek a digitális tárcákba, amelyekkel valaha az erszényünket tömtük ki. „Az ügyfelek életét nagyban megkönnyíti, ha mindent egy helyen, a kezük ügyében lévő okostelefonon gyorsan intézhetnek, legyen szó pénzátutalásról, vagy egy biztosítás megkötéséről” - nyilatkozta Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője egy csütörtöki, szakmai rendezvényen.

Ma már minden negyedik hazai bankkártyát digitalizálnak, vagyis nincs feltétlenül szükség magára a plasztik lapra - a fizetéshez elegendő az okostelefon használata is, amennyiben a bankkártya adatait előzetesen rögzítették egy úgynevezett digitális tárcában. Ezek a virtuális megoldások már egy jó évtizede velünk vannak, de Magyarországon az ügyfelek inkább csak az utóbbi években kezdték használni őket.  

A digitális fizetési megoldások terjedését nagyban segítik az olyan mobilbanki applikációk is, mint a K&H-é. Egyetlen applikációban, egyszeri azonosítási folyamatot követően számos ügyet el lehet intézni: egyszerre van jelen a banki- és a biztosítási szolgáltatás. „Biztosítást kevesebbszer kötnek az emberek, mint ahányszor a napi pénzügyeiket kell intézni, viszont a mobilbankban természetes helye van a biztosításnak" - mondta Németh Balázs, hozzátéve, hogy mindez különösen igaz, ha a kárügyeiket is tudják a mobilbankban intézni, ahogy ezt a K&H esetében meg is tehetik. Az innovációs vezető a természetes módon „összecsomagolt” megoldásokban hisz. Ilyennek nevezte egyebek között a mobilitáshoz kötődő szolgáltatásokat. A K&H mobilbankjában, a K&H+ szolgáltatásának köszönhetően lehet közlekedési jegyet is váltani, mely nagy népszerűségnek örvend.

egyre összetettebb szolgáltatások a mobilbankban

Különösen kedvező, hogy ma már az ügyfelek tájékozódását segíti Kate, a K&H személyes digitális asszisztense, aki egyre inkább nélkülözhetetlen lesz, minél összetettebbé válnak a mobilbankban elérhető szolgáltatások.

A kiterjesztett mobilbanki szolgáltatások további fejlődése előtt még hatalmas távlatok nyílnak. A K&H anyabankjánál, a belga KBC-nél például már a mobilbankban nem csak a kárbejelentés, de a kárfelmérés is elintézhető, sőt 1-2 nap alatt meg is javítják a sérült autót - persze nem totálkár esetén. Ugyancsak a KBC-nél vezették be a Kate Coint, ezt az úgynevezett „programozott pénzt”, amelyet normál kereskedelmi forgalomban nem, csak a KBC pénzügyi termékeire, és a vele szerződött cégek szolgáltatásaira lehet elkölteni.

Németh Balázs szerint a mobilapplikációk fejlődése kedvező irányba nyomja a pénzügyi termékek fejlesztését is, mert a végletekig le kell egyszerűsíteni a szolgáltatásokat ahhoz, hogy mindenki számára érthető módon, az okostelefon képernyőjén néhány kattintással igénybe lehessen ezeket venni.

szupertárcákba egyesült adatok

A K&H innovációs vezetője további fejlődési lehetőséget lát abban, hogy az állami közhiteles nyilvántartások, az egészségügyi információk, valamint a pénzügyi szolgáltatások egyetlen szupertárcában egyesüljenek. „Kézenfekvő, hogy a digitális szolgáltatásokban élenjáró bankszektor ebben is úttörőszerepet vállaljon” - hangsúlyozta Németh Balázs. A banki kapcsolat ugyanis annyira bizalmi alapon nyugszik, hogy az ügyfelek elfogadnák, ha más jellegű adataikhoz is a banki digitális tárcán keresztül férnének hozzá. Így nem lenne szükség számtalan biztonsági kód megtanulására, többszöri azonosításra, hanem néhány klikkeléssel el lehetne jutni például az egyetemi oklevélhez, a vezetői engedélyhez vagy az egészségügyi kórtörténethez is, miközben persze pénzügyeket is zavartalanul lehet intézni. 

Az ügyfelek egyre érzékenyebbek, egyre inkább szeretnék tudni, hogy mi is történik a személyes adataikkal: kik, hol tárolják azokat és mire használják fel? Ugyancsak kiélezett kérdéssé vált a kiberbiztonság - mert a bűnözés fő színtere is áttevődött a digitális térbe. Németh Balázs és a K&H kiemelkedően fontos feladatnak tartja a banki- és biztosítói ügyfelek edukációját a biztonsági szempontok fokozott szem előtt tartása érdekében.

     

Kapcsolattartó

K&H Kommunikáció

  • sajto@kh.hu