hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

még nem központi kérdés a fenntarthatóság a családi cégeknél

Két évük van a minimum 250 főt foglalkoztató cégeknek arra, hogy beépítsék üzleti folyamataikba az ESG szempontokat. A K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe szerint ez egyelőre nagy kihívás a cégeknek, mivel alig 10 százalékuk rendelkezik erre vonatkozó stratégiával. Hasonlóan alacsony arányban vannak azok a cégek, ahol a tevékenységük minden területén figyelnek a fenntarthatóságra. A pénzintézet ezért a K&H családi vállalatok kiválósági díjjal idén immár 8. alkalommal ismerte el azokat a hazai cégeket, akik már elindultak ezen az úton és egyre tudatosabban jelenik meg a fenntarthatóság az üzletmenetükben. Emellett díjazták a hosszú távú stratégia, generációváltás, és innováció terén is a példamutatást.

K&H: zöld védjegyet szerzett a Bank

a karbonlábnyom bekerül a marketing-kommunikáció „szentnégyesébe”

Zöld védjegyet kapott a K&H közösen három reklámszakmai szervezettől. A Green Pledge védjegy tanúsítja, hogy a pénzintézet legjobb gyakorlatai megfelelnek a reklámszakma fenntarthatósággal kapcsolatos társadalmi szemléletváltozást előtérbe helyező elveinek, mert kiemelt figyelmet fordítanak a környezetvédelemre, továbbá a green-washing (megtévesztő zöld állítások) elkerülésére.

árnyékot adó fák alatt kezdték a tanévet a gyerekek

a K&H hűsítő ligetek kapta az Év Jó Ügye díjat

Elindult a tanév, amely idén az átlagosnál is hosszabb lesz, hiszen június 21-én még az iskolák padjait koptatják majd a diákok. A K&H hűsítő ligetek programnak köszönhetően azonban 100 oktatási intézményben már őshonos fák árnyékában játszhatnak és pihenhetnek a gyerekek. A kezdeményezésnek nemcsak a diákok és pedagógusok örülnek, de a program elnyerte idén a Green Awards díját is az Év Jó Ügye kategóriában.

több a szemét, mint a virág

szemétszedő futáson tisztíthatjuk meg a partot a hulladéktól

Egyre nagyobb gondot jelent a környezetünkben szétszóródott műanyag szemét, ami nemcsak a természetre, de az egészségünkre is hatással van. Íme néhány meglepő tény, amely remélhetőleg arra sarkall majd mindenkit, hogy csökkentse a saját maga által termelt és a környezetében található hulladék mennyiségét. Arra is lehetőség van, hogy mindezt egy kiadós testedzéssel és közösségi élménnyel is összekössük: a K&H mozdulj! szemétszedő kocogásán szeptember 15-én a Duna-part egy része fog megtisztulni. 

A K&H Bank első féléves eredménye 35,8 milliárd forint volt, a K&H Biztosító nettó eredménye pedig a különadók miatt továbbra is negatív

A K&H az első félévben 297 milliárd forint új lakossági és vállalati hitelt helyezett ki

  • A K&H Bank adózás utáni eredménye 35,8 milliárd forint volt 2023 első félévének végén, a 33 milliárd forint összegű banki extraprofi-adó elszámolását követően
  • A K&H Biztosító 2023 első félévében -0,8 milliárd forintos veszteséget könyvelt el a teljes évre vonatkozó extraprofit-adó miatt, míg 2022 azonos időszakában – szintén emiatt – nettó eredménye -1,7 milliárd forint volt
  • A bank hitelállománya 18 százalékkal nőtt egy év alatt, így elérte a 2713 milliárd forintot. Az év első félévében összesen 297 milliárd forint új hitelt helyezett ki a pénzintézet. A vállalati hitelállomány egyetlen év alatt 30 százalékkal bővült.
  • 2023 júliusára a saját állampapírok állománya a bank könyveiben elérte az 1000 milliárd forintot. A bank likviditása továbbra is erős.
  • A K&H elkötelezett a fenntarthatóság mellett, és folytatja digitális átalakulását, amit a „Magyarország Legjobb Digitális Bankja 2023” díj elnyerése is jól tükröz.

K&H: muszáj lépni, ha meg akarjuk őrizni a természet sokszínűségét

Napjainkra a szárazföldi természetes élőhelyek 75 százaléka az emberi tevékenység következtében átalakult, az édesvízi élőhelyek több, mint 85 százaléka eltűnt, ez a riasztó mérleg pedig a biológiai sokszínűség csökkenésén is látszik. A fenntarthatóságot és a biodiverzitást is kiemelten kezelő, hatékonyabb fellépés érdekében együttműködési megállapodást kötött a K&H és a WWF Magyarország. A támogatáshoz a K&H ügyfelei is hozzájárulnak majd, hiszen 2023. szeptember közepétől az év végéig minden Kate-tel, a K&H digitális pénzügyi asszisztensével történő interakció után a bank 100 forintot különít el saját bevételeiből az élőhely-rehabilitációs célok megvalósítására.

energetikai korszerűsítésre készülnek a vállalatok

Lépnek a vállalatok a magas energiaköltségek ellen: tízből hat cég ezért már nyáron tesz valamit annak érdekében, hogy alacsonyabb számlákat kelljen fizetnie - derül ki a K&H kutatásából. Főként korszerűsítő beruházásokban gondolkodnak, de a világítás észszerű használata is népszerű intézkedés. Az ágazatok közül a kereskedelem a legérzékenyebb az energiaárakra, itt tízből hét vállalat tervez valamilyen lépést a költségek lefaragása érdekében. Az egyéb, nem energiahatékonyságra irányuló fejlesztések viszont még váratnak magukra, ugyanis a termelő gépek beszerzését és az informatikai fejlesztést tervezők aránya is jelenleg mélyponton van.

a focihoz mindenki ért, de vajon az e-focihoz is?

Alig pár év alatt jelentősen megugrott itthon az e-sport ismertsége. A hazai bajnokságot támogató K&H felmérése alapján az emberek többsége már ismeri és kapcsolatban is van a sportnak ezzel az ágával. Igaz, a többség tévesen még mindig úgy véli, hogy a hagyományos és e-sportnak nem sok köze van egymáshoz.

díjazzák a 40 év alatti gyermekorvosokat

a K&H jövő gyógyítói díjon a zsűri és a közönség is értékeli a legjobb gyermekgyógyítókat

Magyarországon nemcsak a társadalom, de a gyermekeket gyógyító orvosok is elöregednek, a házi gyermekorvosok mindössze 12 százaléka 40 év alatti.  A K&H jövő gyógyítói díj ezért azokat a fiatal orvosokat ismeri el, akik szívvel-lélekkel, innovatív módon látják el a kicsiket.  A K&H gyógyvarázs 20. jubileuma alkalmából létrehozott díjra a már praktizáló és a még szakvizsga előtt álló háziorvosok és szakorvosok pályázhatnak, valamint a nagyközönség is jelölheti őket. A pályázók közül a szakmai zsűri, a lakosság és a média is kiválasztja kedvenc orvosát. A nyertesek fejenként 1,3 millió forintot kapnak, egy részét szakmai továbbképzésre. 

nyáron sincs megállás a nagyvállalatoknál

Nyáron sem húzzák le a rolót a hazai nagyvállalatok, 10-ből 9 cég nem tervez leállást szeptemberig. Akinél mégis lesz, várhatóan 1-2 hétig fog tartani. A cégvezetők viszont többnyire megengednek maguknak egy kis pihenést: minden negyedik 1-2 hétre, közel harmaduk pedig több mint két hétre megy el nyaralni idén nyáron - derül ki a K&H kutatásából. A gyermekes munkavállalók támogatásában a vállalatok harmada partner a nyári szünetben. Legtöbb esetben azzal segítik a szülőket, hogy bevihetik a gyermeket a munkahelyre, de van, ahol a home office a megoldás a vakáció alatt.