nincs látványos javulás a kkv-k foglalkoztatottsági szándékát illetően

„A hazai kkv körében végzett felmérésünk alapján a következő egy évben nem várható jelentős létszámbővítés, igaz, leépítés sem. Elhelyezkedés szempontjából a középvállalkozások a legígéretesebbek, közülük közel minden harmadik cég tervezi növelni alkalmazottainak létszámát. Az új munkaerő kiválasztásának szempontjai gyakorlatilag nem változtak az elmúlt években, hiszen továbbra is a lojalitás, az elkötelezettség a legfontosabb kritérium a kkv-k számára, minden más egyéb tényezőt - így például a végzettséget vagy a fizetési igényt - megelőzve” – mondta el Németh László, a K&H Kkv marketing főosztály vezetője.

A kkv vezetők körében végzett legutóbbi felmérésünk azt mutatja, hogy csupán hajszálnyival javult a hazai vállalkozások foglalkoztatás-bővítési szándéka: 2%ponttal csökkent a leépítést tervező cégvezetők aránya, miközben a cégek nagytöbbsége (70%) változatlan létszámmal kalkulál az elkövetkezendő egy évre. A cégmérettel párhuzamosan az elhelyezkedés esélye is egyértelműen javul, hiszen míg a mikrocégek csupán 14%-a tervez létszámbővítést, addig a kisvállalkozásoknál 22%, a középvállalatok esetében pedig több mint duplája, azaz 30% ez az arány. 

„Az egyes ágazatok esetében is jelentős eltérést figyelhető meg a munkaerő-lekötés tervezett alakulását illetően. Érdekes módon mind létszámbővítésben, mind leépítésben az ipari szektor kiugró. Ennek hátterében az állhat, hogy az elmúlt néhány hónapban jelentős beruházások indultak el, ugyanakkor több cég is megszüntette gyártókapacitását, így az ezekhez a multinacionális cégekhez kapcsolódó kkv-k is jelentősen eltérő helyzetben vannak. Jól látható az is, hogy a kereskedelmi vállalkozások gyakorlatilag nem gondolkodnak nagyobb létszámú bővítésben, leginkább néhány fő új alkalmazottal terveznek” – magyarázta a kkv szakértő. 

az elkötelezettség a legfontosabb

Az új munkatárs kiválasztásának fő kritériumai gyakorlatilag nem változtak az elmúlt évek során. A hazai vállalkozások számára a munkaerő-felvétel legfontosabb szempontja az elkötelezettség, ezt követően pedig a tapasztalat és a fizetési igény. A különböző szektorokban azonban más-más hangsúlyt kapnak a különböző kiválasztási szempontok. Míg a végzettségnek a szolgáltató szektorban van a legnagyobb szerepe, addig a tapasztalat leginkább a kereskedelmi vállalatoknál döntő tényező a munkaerő kiválasztásában. Az utolsó helyre sorolt nyelvtudásnak leginkább a szolgáltató szektorban van szerepe a létszámbővítés során, míg a mezőgazdasági szektorban szinte egyáltalán nem játszik szerepet. 

a K&H kkv bizalmi index kutatásról

A K&H és a GfK 2004 óta készíti el a K&H kkv bizalmi index kutatást. A mikro-, kis- és középvállalkozások körében végzett, országosan reprezentatív felmérés célja a magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint* éves árbevétel alatti társaságok következő egy évre vonatkozó várakozásainak megismerése. A vállalkozások gazdasági helyzetét leginkább befolyásoló tényezők alapján 10 részindexből számítják a teljes kkv bizalmi index értékét. A K&H kkv bizalmi indexet meghatározó részindexek: vevői kapcsolatok, szállítói kapcsolatok, munkaerő, vállalat pénzügyei, bank, gazdaságpolitika, közterhek, EU, versenyhelyzet, vállalati hitelkamatok. 

Az adatvétel negyedévente, 700 vállalkozás vezetőjének megkérdezésével történik. A legutóbbi adatfelvétel 2012. március 1. és 14. között készült. 

K&H Csoport

A K&H Csoport Magyarország egyik vezető pénzügyi szolgáltatója. Az ügyfelek pénzügyi igényeire banki és biztosítási megoldásokat egyaránt kínál, amelyek közül az ügyfelek okosan dönthetnek és kiválaszthatják a számukra legmegfelelőbbet. A K&H Csoport termékpalettája kiterjed a hagyományos lakossági és vállalati banki termékeken kívül (számlavezetés, befektetések, megtakarítások, hitelek, bankgaranciák, bankkártya szolgáltatások, letétkezelés, treasury, projektfinanszírozás, stb.) a prémium banki szolgáltatásra, a befektetési alapkezelésre, a pályázati tanácsadásra, a lízingre, az életbiztosításra, a vagyon- és felelősségbiztosításra, az egészség- és nyugdíjpénztári szolgáltatásokra, valamint az értékpapír kereskedelemre is. A K&H Csoport országszerte 236 lakossági fiókkal, valamint közel 390 biztosítást értékesítő szerződéses partnerén keresztül több száz pénzügyi szolgáltatást kínál ügyfeleinek.

A KBC Európa egyik vezető pénzügyi csoportja. Többcsatornás bankbiztosítási csoport, melynek tevékenysége Európára koncentrálódik. A Csoport jelentős, több esetben vezető pozíciót foglal el elsődleges hazai piacain, Belgiumban és Közép-Kelet Európában (Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon és Bulgáriában), ahol elsősorban lakossági ügyfeleket, kis- és közepes méretű vállalatokat és közepes tőzsdei kapitalizációjú helyi vállalatokat szolgál ki. 

A KBC Belgium egyik legjelentősebb vállalata, és a brüsszeli Euronext tőzsdén is jegyzik.

főbb adataink:

K&H Bank
2011. december 31-én:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 194 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2874 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,0 milliárd forint

K&H Biztosító
2011. december 31-én:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 6,8 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 103,7 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény  (IFRS konszolidált, nem auditált): 2,2 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,9 milliárd forint

Kapcsolattartó

Kommunikációs igazgatóság

  • 328 9181
  • 328 9220
  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu