Nehéz év után lassú növekedés várható

piaci előrejelzések 2011-re a K&H Biztosítótól

A gyakori természeti katasztrófák és a szektorra kivetett különadó miatt 2010 nehéz év volt a biztosítási szektor számára. A kilátások 2011-re csak alig jobbak, ezért a biztosítási szakma csak óvatosan reménykedhet a piac növekedésében. A nem-életbiztosítások terén a megnövekedett kockázatérzékenység miatt több szerződés születhet, és az is szinte bizonyos, hogy a szektor az árverseny miatt a költségeket is tovább fogja csökkenteni. Az életbiztosítások iránti keresletet az egykulcsos szja bevezetése kedvezően érintheti - áll a K&H Biztosító 2011-es piaci előrejelzésében. A nehézségek és a 2010-ben teljesített rekord kárkifizetések ellenére a K&H Biztosító stabil hátterének köszönhetően megőrizte vezető szerepét. Különösen a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampányban elért sikere jelentős, hiszen majd kétszer annyi átszerződő választotta a biztosítót, mint ahány alkalommal a pénzintézet a legkedvezőbb ajánlatot adta.

nem-életbiztosítás

„Különösen kemény évet zártunk, hiszen rekord mennyiségű kárbejelentést kaptunk, a kifizetéseink összege is csúcsokat döntött. 2010-hez kötődik a különadó bevezetése, ami az egész szakma számára jelentős terhet jelentett. Ennek ellenére sikereket is értünk el, fejlesztettük a közvetlen értékesítési csatornáinkat és intenzív kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampányt zártunk, méghozzá nagyon szép eredménnyel. Összességében 2011 is kihívásokkal teli év lesz a szektor számára, hasonlóan 2010-hez. A piac a korábbi stagnálásból, kismértékű csökkenésből egyértelmű zsugorodásba ment át, különösen a nem-élet területen erőteljes az árverseny. 2011-ben megmarad a különadó, ami önmagában jelentősen rontja a jövedelmezőséget. Továbbá a nem-élet szektor jövedelmezősége függ az idei természeti katasztrófák számától és erejétől is.” – mondta Kaszab Attila, a K&H Biztosító nem-életbiztosítási üzletágának vezetője.

A biztosítótársaságok számára vezető nem-életbiztosítási termékek értékesítése jelentősen függ az ingatlanpiac és gépkocsi kereskedelem helyzetétől, a hitelfelvételi lehetőségektől. Nem vehető biztosra, hogy az ingatlanpiac 2011-ben végre magára talál, ezért a lakásbiztosításoknál csak lassú növekedés várható a tavalyi évhez képest. Mindez tovább élesedő versenyt eredményez a biztosítók körében. A csökkenő biztosítási díjakkal szemben hatnak a lakásbiztosítások területén tapasztalt nagyszámú és nagy értékű káresetek. Ha idén folytatódnak a természeti csapások, tovább romolhat a biztosítók eredményessége.

Tavaly a kárbejelentések száma közel háromszorosa a 2009-ben regisztrált károknak. Évek óta nem fordult elő ennyi tömeges kár, 2010-ben hat alkalommal is tömeges károkat kellett regisztrálni és rendezni.

 kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás

„A 2011-es kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról szóló kampány több mint másfél millió embert mozgatott meg. Az ügyfelek akár 30-40%-os díjcsökkentést is elérhettek a csökkenő kárköltségek, a teljesítmény, mint díjképző elem bevezetése és a kiélezett árverseny miatt. Majd kétszer annyi új szerződő választott minket, mint ahány alkalommal a legjobb díjat ajánlottuk az érdeklődőknek, s ez a társaságunk stabilitásának, szolgáltatási színvonalának köszönhető. A kampányban jó pozíciót szereztünk és a biztosítási tarifánk várhatóan az évközi kötések esetén is versenyképes marad. A lecsökkent kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjaknak fontos hatása lehet a piacra. A jelenlegi bevételek ugyan még 2011-ben is fedezik a várható kárösszegeket, de egyre nagyobb a nyomás a költséghatékonyság javítására.”– mondta Kaszab Attila.

Az üzletág nyereségessége a költséghatékonyságon túl erősen függ a személyi sérülések alakulásától is, amelyek az utóbbi években pozitívan befolyásolták a díjakat. 2011 őszén még hasonló kampány várható, mint a korábbi években, mert az autótulajdonosok többségének továbbra is a naptári év fordulóján jár le a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződése. A kárrendezés színvonalában nem várható minőségbeli visszaesés, hiszen egyetlen biztosítónak sem érdeke jó hírnevének aláásása, és a felügyeleti szervek is szigorúan lépnek fel ezen a téren.

életbiztosítás

Az életbiztosítási piacon 2010-es évben a rendszeres díjas termékek területén tovább folytatódott a díjbevételek csökkenése, az új értékesítések nem tudtak lépést tartani a lejáró és a törölt biztosításokkal. A teljes életbiztosítási piac díjbevétele viszont jobban alakult, mint 2009-ben, ennek oka az egyszeri díjas szegmens növekedésében keresendő.

„Nem tudhatjuk biztosan, hogy 2011-ben lesz-e olyan piaci szereplő, aki a rövidtávú piaci részesedés érdekében jelentős ráfordításokat áldoz az egyszeri díjas termékcsoportra. Így ennek a termékcsoportnak a bevételeire nehéz prognózist készíteni. A rendszeres díjas termékek  értékesítésében bővülést várunk, hiszen a családok jelentős részénél megnő a nettó havi jövedelem az egykulcsos személyi jövedelemadó bevezetésével. A többlet jövedelem egy része a megtakarítások piacát, így többek között az életbiztosításokat bővítheti. Ez pár százalékos növekedést hozhat a rendszeres díjas szegmens díjbevételében, ami fontos, hiszen jelezheti a 2 évnyi díjbevétel csökkenés végét és egyúttal a trendfordulót. Ezért várhatóan néhány új és izgalmas megtakarítási lehetőség jelenik majd meg ebben a szektorban. .  ”– mondta el Kuruc Péter, a K&H Biztosító életbiztosítási üzletágának vezetője

K&H Csoport

A K&H Csoport Magyarország egyik vezető pénzügyi szolgáltatója. Az ügyfelek pénzügyi igényeire banki és biztosítási megoldásokat egyaránt kínál, amelyek közül az ügyfelek okosan dönthetnek és kiválaszthatják a számukra legmegfelelőbbet. A K&H Csoport termékpalettája kiterjed a hagyományos lakossági és vállalati banki termékeken kívül (számlavezetés, befektetések, megtakarítások, hitelek, bankgaranciák, bankkártya szolgáltatások, letétkezelés, treasury, projektfinanszírozás, stb.) a prémium banki szolgáltatásra, a befektetési alapkezelésre, a lízingre, az életbiztosításra, a vagyon- és felelősségbiztosításra, az egészség- és nyugdíjpénztári szolgáltatásokra, valamint az értékpapír kereskedelemre is. A K&H Csoport országszerte 242 lakossági fiókkal, valamint 663 biztosítást és 1590 banki termékeket értékesítő szerződéses partnerén keresztül több száz pénzügyi szolgáltatást kínál ügyfeleinek.

A KBC Európa egyik vezető pénzügyi csoportja. Többcsatornás bankbiztosítási csoport, melynek tevékenysége Európára koncentrálódik. A Csoport jelentős, több esetben vezető pozíciót foglal el elsődleges hazai piacain, Belgiumban és Közép-Kelet Európában (Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Lengyelországban és Bulgáriában), ahol elsősorban lakossági ügyfeleket, kis- és közepes méretű vállalatokat és közepes tőzsdei kapitalizációjú helyi vállalatokat szolgál ki.

A KBC Belgium egyik legjelentősebb vállalata, és a brüsszeli Euronext tőzsdén is jegyzik.

főbb adataink:

K&H Bank
2010. szeptember 30-án:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 216 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 3151 milliárd forint
adózás előtti eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 22,2 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 16,0 milliárd forint

K&H Biztosító
2010. szeptember 30-án:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 9,3 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 105,9 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény  (IFRS konszolidált, nem auditált): 0,2 milliárd forint
adózás előtti eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 0,4 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 0,3 milliárd forint

Kapcsolattartó

Kommunikációs igazgatóság

  • 328 9181
  • 328 9220
  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu