K&H: van élet a Facebookon túl?
A 19-29 évesfiatalok 83 százalékkal használja naponta a Facebookot, ezzel a közösségi oldal messze a legnépszerűbb netes alkalmazás a K&H ifjúsági indexe szerint. A nők és a diákok körében még népszerűbb az alkalmazás: 88, illetve 93 százalékuk látogatja minden nap a felületet. Okostelefonja szinte minden fiatalnak van, de a laptop és a notebook is népszerű eszköznek számít. Saját tévével viszont inkább a 25 év felettiek rendelkeznek.
Szinte minden fiatalnak van érintőképernyős okostelefonja, az asztali számítógép azonban már kevésbé népszerű. Az alkalmazások közül a Facebook minden visz – többek között ez is kiderül a K&H ifjúsági indexéből, amely azt vizsgálta, hogy a 19-29 éves korosztály tagjai milyen technikai eszközökkel rendelkeznek, milyen gyakran interneteznek, és mely alkalmazásokat használják a leggyakrabban.
miből mennyi?
A fiatalok 94 százalékának van érintőképernyős okostelefonja, és 54 százalékuk rendelkezik saját laptoppal vagy notebookkal is. Viszont mindössze 32 százalékuknak van asztali számítógépe, táblagépe pedig csak minden negyedik fiatalnak van. jJelentős eltérés látható a vizsgált korcsoportban azonban a tévék szempontjából: a 19-24 évesek mindössze a 31 százalékának van saját LCD vagy plazmatévéje, a 25-29 évesek viszont közel fele, 49 százaléka rendelkezik ezzel. Az okosórák, játékkonzolok és elektronikus könyvolvasók nem igazán népszerűek a fiatalok körében: az érintettek mindössze 6-13 százalékának van ilyen eszköze.
mindent visz a Facebook
A különböző eszközökkel a fiatalok 83 százaléka szinte napi rendszerességgel használja a Facebookot. A nőknél és a diákoknál még magasabb, 88 és 93 százalékos a Facebook-hányados. A 19-29 éves korosztály tagjainál tehát abszolút a Facebook a legnépszerűbb alkalmazás, ezt mutatja az is, hogy még a viszonylag keveset internetező fiataloknak is a 68 százaléka minden egyes nap használja, ezen túl azonban rendszeresen szinte semmit.
Az alkalmazások rangsorában a YouTube a második, a videómegosztót a fiatalok 39 százaléka használja napi szinten zenehallgatásra, 14 százalékuk pedig egyéb videók megnézésére. Ennek ellenére a korosztály tagjainak mindössze 10 százaléka nézi naponta a YouTube vloggerek csatornáit, 18 százalék pedig hetente többször.
Az Instagram rendszeres használata inkább a fiatalabbakra jellemző (32% vs. idősebbek 16%), összességében a fiatalok 25 százaléka nyitja meg az alkalmazást naponta. Ezzel szemben a Vibert az idősebbek használják rendszeresebben: a 25-29 évesek 19 százaléka naponta megnézi az alkalmazást, míg a fiatalabbaknál ez az arány mindössze 7 százalékos. A Spotify, a Pinterest, a Twitter, a Netflix és a Coub alkalmazások kevésbé népszerűek: mindössze a fiatalok 2-5 százaléka használja őket napi rendszerességgel.
K&H ifjúsági index
A 19-29 éves fiatalok elégedettségét és jövőbeli várakozásait – többek között a lakhatással, munkával, előrelépési lehetőségekkel, oktatással, egészséggel, családdal kapcsolatban – vizsgálja a K&H ifjúsági indexe, amely 2018 első negyedévében +15 ponton állt. A kutatásban 300 fiatal vesz részt, az adatfelvétel 2018. március 7. és 21. között történt.
Kapcsolattartó
Kommunikációs Igazgatóság
- +36 1 328 9133
- sajto@kh.hu
- www.kh.hu