K&H: mesterséges intelligencia segítségével bankolhatunk 2030-ra

A hitelezés fellendülése mellett a következő években a magyar bankszektorra a következő innovációs ciklus is vár. Az okostelefon-használók arányának dinamikus növekedésével a mobilbankolók száma is nő: a K&H 2016-ban megújított mobilbankját az év végéig több mint 58 ezren használták aktívan – derült ki a pénzintézet sajtótájékoztatóján. 2030-ra pedig akár már a mesterséges intelligencia is bekapcsolódhat a bankolásba: az ügyfelek egy virtuális asszisztenst faggathatnak számlájukról vagy a bank szolgáltatásairól. A K&H 2017-ig összesen 6 milliárdot költ digitális fejlesztésekre.

„A lakosságot növekvő megtakarítási hajlandóság jellemzi a válság óta, és a háztartások GDP-arányos hitelkitettsége Magyarországon 2012 óta folyamatosan csökken a visegrádi országok közül a legalacsonyabb szintre. 2016-ban azonban fordulat következett be a lakossági hitelezésben a fogyasztási hiteleknél és a jelzáloghitelek esetében is. Ez mindenképpen pozitív, és bíztató trendként értékelhető. A K&H 2017-ben a jelzáloghitelezés esetében 14 százalékos, míg a fogyasztási hitelek esetében 15 százalékos növekedéssel számol” – mondta Martin Jarolím, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezetője.

digitalizálódó szolgáltatások

A hitelezés fellendülése mellett a bankszektorban egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a változó ügyféligényeknek megfelelő szolgáltatások és kényelmi funkciók. Martin Jarolim az új technológiák és a változó ügyféligények fontosságát emelte ki. „Míg kezdetben számítógép és bankfiókok segítségével kezeltük a pénzügyeket, mára a hangsúly az okostelefonok felé terelődik, az új innovációs és digitalizációs ciklus keretében pedig egyre inkább a technológia alkalmazkodik majd hozzánk, ahogy egyre inkább a technológiára támaszkodunk” – mondta a szakember. 2030-ra például akár már a mesterséges intelligencia is bekapcsolódhat a bankolásba: az ügyfelek egy virtuális asszisztenst kérdezhetnek számlájukról vagy a bank szolgáltatásairól, termékeiről. 

Martin Jarolim elmondta, hogy az okostelefon-használók aránya 2016-ra Magyarországon elérte a lengyel szintet, és 60 százalék körül van. Ennek köszönhetően egyre többen szeretnék majd a pénzügyeiket mobilon intézni, és a mobiltelefonos penetráció ehhez megfelelő alapot ad. A KBC 2014 júniusában bejelentett üzleti stratégiájának éppen ezért fontos része a digitalizáció: a bank célja, hogy ezen a területen is vezető szerepet töltsön be a magyar piacon. A K&H 2017-ig pedig összesen 6 milliárdot költ digitális fejlesztésekre, 2016-ban megújított mobilbankját az év végéig több mint 58 ezren használták aktívan. 

van hova fejlődni

A magyar piacon még van tér a digitális megoldások esetében a bővülésre: a Deloitte felmérése 8 régiós országot vizsgált a digitalizációs érettség szerint, Magyarország pedig a 7. helyet érte el, csak Szlovéniát előzve meg. Ez azt jelenti, hogy a digitális innovációknak fel kell gyorsulniuk, ha a régió országait utol szeretnénk érni. A digitalizáció a pénzügyi szektorban nem azt jelenti a szakember szerint, hogy nincs szükség bankfiókokra. Az ügyfeleknek lehetősége lesz egyre több szolgáltatást teljes mértékben online intézni.

A K&H Csoport

Az ország egyik vezető és országosan több mint 4000 munkatársat foglalkoztató pénzintézeteként a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit minden időben magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 208 lakossági fiókot működtet, és mintegy 1 millió lakossági, kkv és vállalati ügyfelének kínál pénzügyi szolgáltatásokat.  A magyar gazdaság működését több mint 1600 milliárd forintnyi kihelyezett hitel- és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül.  A K&H 2016. december 31-én a Magyar Állam által kibocsátott instrumentumok 705 milliárd forintos állományával rendelkezett.  A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet. 

Főbb adataink:

K&H Bank 2016. év végén: 
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 260 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2 826 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 39,2 milliárd forint

K&H Biztosító 2016. év végén: 
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 13,4 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 158 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 4,3 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 2,8 milliárd forint

Kapcsolattartó

Kommunikációs Igazgatóság

  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu