K&H: képben vannak a magyarok

A magyarok nagy része reálisan látja a közlekedésben várható technológiai fejlődést - derül ki a K&H biztos jövő indexéből. Az elektromos kerékpárok és hibrid autók pár éven belüli elterjedésére például a magyarok közel fele számít. Bár az önvezető autók térnyerésében egyre többen bíznak, magas a kételkedők aránya is: a magyarok 12 százaléka szerint ezek az autók kudarcot vallanak majd. 

Nap mint nap hallani a közlekedésben várható változásokról, köztük a hibrid és villanyautókról, valamint az autonóm és robotok vezette járművekről. A K&H biztos jövő indexének harmadik negyedéves eredményei szerint a magyarok nagy része tisztában van a különböző technológiai megoldások fejlődésével. 

A megkérdezettek közel fele szerint a következő pár évben az elektromos rásegítéssel működő kerékpárok, valamint a hagyományos és elektromos motorral szerelt, úgynevezett hibrid autók elterjedése a legvalószínűbb. A korábbi felméréshez képest fontos változás, hogy míg 2015-ben a hibridek elterjedését 41 százalék tartotta valószínűnek, 2016-ban már 46 százalékos volt az arányuk. A hibrid autók elterjedésében az átlagnál nagyobb arányban bíznak a férfiak, a budapestiek és a magasabb végzettségűek. A képzeletbeli dobogó harmadik helyére a magától beparkoló autók kerültek: a megkérdezettek 40 százaléka szerint ezek is mindennaposak lesznek a következő években. 

mit hoznak a következő évtizedek?

A tisztán elektromos autók csak a válaszadók negyede szerint terjedhetnek el pár éven belül, 59 százalékuk úgy véli, ehhez évtizedekre van szükség. Még kevesebben, mindössze 16 százalék lát esélyt a sofőr nélkül közlekedő - önvezető - autók elterjedésére a következő években, igaz, arányuk 2015-ben még csak 10 százalék volt. A többség - a megkérdezettek 41 százaléka - évtizedes távlatban látja reálisnak azt, hogy az önvezető autók mindennapossá váljanak az utakon. Ugyanakkor jelentős, 31 százalékos volt azoknak az aránya, akik szerint az önvezető autókat kevesen fogják használni. 

A technológiai fejlődésen alapuló új közlekedési megoldások (elektromos rásegítésű kerékpár, magától parkoló autó, hibrid és tisztán elektromos autó) kevesek szerint vallanak majd kudarcot, ugyanakkor az önvezető autókkal szemben szkeptikusak a legtöbben: 12 százalékuk szerint nem hoz majd áttörő sikert ez a fajta technológiai újítás.  

eltűnhetnek a hagyományos autóbiztosítások?
Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese, és a társaság nem-életbiztosítási vezetője szerint a felmérés azt mutatja, hogy a magyarok többsége reálisan látja a különböző megoldások várható elterjedését. A szakember szerint nehéz pontos prognózist adni a jövőre nézve, mert nagyon gyors a fejlődés. 

„Várhatóan 2020-ig a legnagyobb autógyártók megjelennek a saját intelligens megoldásaikkal. Fontos azonban, hogy az önvezető járművek elterjedését megalapozó megoldások térnyeréséhez szükség van a pontos jogi szabályozásra, amelynek első rendelkezései már 2020-ra megszülethetnek. Mindemellett az autók közötti kommunikációt lehetővé tevő rendszerek is kísérleti fázisban vannak, és további fejlesztésükre van szükség” - mondta Kaszab Attila. 

A szakember szerint a közlekedésben várható változások a biztosítási piacot is kihívás elé állítják, egyben lehetőséget is nyújtanak a szektornak. A K&H arra számít, hogy következő évtizedekben a klasszikus gépjármű-biztosítások átalakulnak: helyüket teljes körű szolgáltatásokon alapuló konstrukciók vehetik át. A rendkívül gyors fejlődéssel a biztosítási piac szereplőinek lépést kell tartania, különben könnyen jelentős versenyhátrányba kerülhetnek.

A K&H Csoport

Az ország egyik vezető és országosan több mint 4000 munkatársat foglalkoztató pénzintézeteként a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit minden időben magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 210 lakossági fiókot működtet, és mintegy 1 millió lakossági, kkv és vállalati ügyfelének kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését több mint 1600 milliárd forintnyi kihelyezett hitel- és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A K&H 2016. szeptember 30-án a Magyar Állam által kibocsátott instrumentumok 800 milliárd forintos állományával rendelkezett. A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet. A Bankcsoport az elmúlt 5 évben összesen 239 milliárd forint (ebből 2015-ben 55 milliárd forint) adó és járulék megfizetésével járult hozzá a magyar állami költségvetés bevételeihez.

Főbb adataink:

K&H Bank 2016 III. negyedévének végén:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 255 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2 625 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 33,4 milliárd forint 

K&H Biztosító 2016 III. negyedévének végén:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 12,87 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 155,4 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 3,26 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 2,22 milliárd forint

Kapcsolattartó

Kommunikációs Igazgatóság

  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu