K&H: a fiatal nőknél a kávé, a férfiaknál az energiaital a menő

a diákok a legelégedettebbek az egészségügyi állapotukkal

A fiatal nők jobban figyelnek az egészséges táplálkozásra, és az egészségükkel általánosságban is többet terveznek foglalkozni, mint a férfiak – derült ki a K&H fiatalok jóléti indexének egészségre vonatkozó részéből. A felmérés szerint a 19-29 évesek 40 százaléka jelenleg is dohányzik, viszont 50 százalékuk soha nem gyújtott rá. A fiatalok 72 százaléka kávézik rendszeresen vagy alkalmanként, míg energiaitalt 59 százalék iszik. A fiatalok több mint fele legalább alkalmanként sportol, a többség rendszeresen biciklizik is, bár a fővárosban a rendszeres használatot gátolja, hogy az átlagnál többen találták veszélyesnek a kerékpározást. 

A K&H fiatalok jóléti indexe a 19-29 éves fiatalok egészséggel, lakhatással, munkával, előrelépési lehetőségekkel, oktatással, családdal kapcsolatos elégedettségét és jövőbeli várakozásait vizsgálja. Az index egészségre vonatkozó részének válaszaiból kiderül, hogy összességében a diákok sokkal elégedettebbek a jelenlegi egészségi állapotukkal, mint aktívan dolgozó társaik.

a nők jobban figyelnek

A nők több mint fele tervezi, hogy többet foglalkozik majd az egészségével, a férfiaknál ez az arány mindössze 28 százalék. Összességében a fiatalok többsége, 65 százaléka próbál odafigyelni az egészséges táplálkozásra, 8 százalék vallja kifejezetten tudatosnak magát e területen, azonban 27 százalékuk saját bevallásuk szerint egyáltalán nem figyel erre. Ez a hozzáállás sokkal inkább jellemző a férfiakra.  

A fiatalok több mint fele, 62 százaléka sportol legalább alkalmanként. Ebből a rendszeresen sportolók aránya lényegesen kevesebb, azonban arányuk nőtt az előző negyedévhez képest (14 százalékról 20 százalékra). Versenyszerűen mindössze 1 százalék űz valamilyen sportot.

A legalább alkalmanként sportolók havonta átlagosan 2000 forint alatt költenek sportra, Budapesten azonban a többség ennél többet, átlagosan 3900 forintot szán erre a célra havonta.

két keréken

A kutatásból az is kiderül, hogy a fiatalok többsége rendszeresen vagy alkalmanként biciklizik, igaz a többség nem kifejezetten sportolási céllal pattan két kerékre. A 19-29 éveseknek csak a 44 százaléka nem használ egyáltalán kerékpárt. A legtöbben, 27 százalék, leginkább kikapcsolódásképpen szoktak biciklizni.

Városon belüli közlekedésre kevesebben, 19 százalék használja a biciklit, míg a fiatalok 13 százaléka teker rendszeresen vagy alkalmanként iskolába vagy a munkahelyre. Leginkább a keleti országrészben és a kisebb városokban használják rendszeres közlekedési eszközként a biciklit, illetve járnak rendszeresen két keréken munkába vagy iskolába a fiatalok. A fővárosban azonban az átlagnál többen találták veszélyesnek a konkrét útvonalat is (a budapestiek 39 százaléka szemben a 24 százalékos országos átlaggal), illetve általánosságban a kerékpározást (a budapestiek 18 százaléka szemben a 9 százalékos országos átlaggal). Viszonylag alacsony azok aránya, akik kifejezetten sportolási céllal kerékpároznak: a fiatalok 6 százaléka mondta ezt, hosszabb távú biciklis túrákra pedig csak 5 százalék vállalkozik.

cigaretta, kávé, energiaital

A viszonylag magas sportolási arány ellenére jelenleg a fiatalok 40 százaléka dohányzik, 50 százalék azonban soha nem is gyújtott rá (főleg a diákok), 10 százalék pedig már leszokott. A kutatás a fiatalok kávé- és energiaital-fogyasztási szokásait is feltérképezte: a vizsgált korosztály 72 százaléka, azaz tízből hét fiatal fogyaszt kávét alkalmanként vagy rendszeresen. A fiatalok közel fele - 49 százaléka – ráadásul minden nap a kávésbögréért nyúl, 27 százalékuk pedig 24 órán belül akár többször is megteszi ezt. Azonban jelentősen eltér a naponta kávét fogyasztó nők és a férfiak aránya: a nők 60 százaléka nem tud meglenni nélküle, míg a férfiaknak a 38 százaléka iszik mindennap kávét. A diákok között mindössze 36 százalékos a napi kávéfogyasztók aránya, azonban a dolgozó fiatalok körében már jóval népszerűbb a koffein: 59 százalékuk él vele naponta.

Más a helyzet az energiaitalok esetében. A megkérdezett fiatalok több mint fele, 59 százaléka fogyaszt alkalmanként vagy rendszeresen energiaitalt. Naponta többször azonban csak 8 százalék nyúl utánuk. Miközben a nők a rendszeres kávéfogyasztásban megelőzik a férfiakat, az energiaitalok terén fordított a helyzet. A férfiaknak ugyanis kétharmada - 67 százaléka - iszik legalább alkalmanként belőle, a nőknél ez az arány jóval alacsonyabb, 51 százalékos. A kávéval ellentétben, minél idősebb valaki, annál kevésbé rajong az energiaitalokért.

K&H fiatalok jóléti indexe

A 19-29 éves fiatalok elégedettségét és jövőbeli várakozásait – többek között a lakhatással, munkával, előrelépési lehetőségekkel, oktatással, egészséggel, családdal kapcsolatban – vizsgálja a K&H fiatalok jóléti indexe, amely az idei év első negyedében +8 ponton állt. A kutatásban 300 fiatal vesz részt, az adatfelvétel 2017. március 8-19. között történt.

A K&H Csoport

Az ország egyik vezető és országosan több mint 4000 munkatársat foglalkoztató pénzintézeteként a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit minden időben magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 208 lakossági fiókot működtet, és mintegy 1 millió lakossági, kkv és vállalati ügyfelének kínál pénzügyi szolgáltatásokat.  A magyar gazdaság működését több mint 1600 milliárd forintnyi kihelyezett hitel- és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül.  A K&H 2016. december 31-én a Magyar Állam által kibocsátott instrumentumok 705 milliárd forintos állományával rendelkezett.  A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet.

Főbb adataink:

K&H Bank 2016. év végén:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 260 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2 826 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 39,2 milliárd forint

K&H Biztosító 2016. év végén:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 13,4 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 158 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 4,3 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 2,8 milliárd forint

Kapcsolattartó

Kommunikációs igazgatóság

  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu