így ajándékoznak a fiatalok

A fiatalok harmada még csak most kezd hozzá a karácsonyi bevásárláshoz. 6-7 családtagnak, barátnak vesznek ajándékot, de összesen mindössze 20.000 forintot költenek el. A drága ajándék vásárlása nem jellemző, és az áruhitelt, személyi kölcsönt sem ez a korosztály hívja segítségül karácsonykor – derül ki a K&H pályakezdők jóléti index kutatásából.

Hat-hét embert ajándékoznak meg a fiatalok karácsonykor a K&H pályakezdők jóléti index felmérései szerint, és átlagosan összesen húszezer forintot költenek az ajándékokra. 

Az ajándékvásárlás nem csak a karácsonyhoz kötődik a fiatalok körében. Születésnapokra majdnem ugyanolyan arányban lepik meg a rokonokat, barátokat, mint karácsonyra. A megajándékozottak listáját a szülők vezetik, a 19-29 éves fiatalok több mint 80 százaléka ajándékozza meg szüleit karácsonykor és születésnapokon is. A sorban a következők a további családtagok, akiknek a fiatalok több mint fele vesz ajándékot. A férfiak 57, a nők 27 százaléka vallja magát egyedülállónak ebben a korosztályban, ezzel összhangban a férfiak 39, a nőknek pedig 70 százaléka ajándékozza meg házastársát, partnerét.

Úgy tűnik, a karácsony a fiataloknál is inkább családi ünnep. A barátokat jellemzően születésnapokon lepik meg ajándékkal a fiatalok, több mint 60 százalékuk teszi ezt. A karácsonyi ajándékozási listán csak a fiatalok 40 százalékánál szerepelnek a barátok, körülbelül ennyien ajándékoznak meg barátokat névnap alkalmából is. A nők szívesebben vesznek karácsonyi meglepetést, mint a férfiak.  Akiknek van gyerekük – a megkérdezett  19-29 évesek mindössze 15 százalékának - , azok közül csak nagyon kevesen nem vesznek ajándékot nekik., Több mint a felük említi a családban élő más gyerekeket is a karácsonyi ajándékozottak között. A fiatalok körében még nem jellemző a drága ajándék vásárlása. A valaha vásárolt legdrágább ajándékok között csak 13 százalék említett húszezer forintnál drágább dolgot, a túlnyomó többség tízezer forintnál megáll az ajándékvásárlásnál.

„A nagy értékű, közös családi ajándékot, például elektronikai berendezést a fiatalok ötöde vásárol karácsonyi ajándékként. Jellemzően az ilyen beszerzésekhez sem vesznek fel személyi kölcsönt vagy áruvásárlási hitelt. A fiatalok mindössze 6 százaléka említette, hogy a karácsony bevásárláshoz valamilyen pénzügyi segítséget vesz igénybe” – mondta el dr. Bába Ágnes, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese.

Az ajándékozáson túl a karácsony a családé, majdnem minden fiatal válaszolta, hogy otthon tölti az ünnep három napját. Közel felük még szilveszterre is otthon marad, csak tíz százalék említi, hogy szórakozóhelyen köszönti az újévet, a többiek házibulit terveznek. 

 

K&H Csoport

Az ország egyik vezető pénzintézeteként – országosan több mint 4000 munkatársával – a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit minden időben magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 210 lakossági fiókot működtet, és mintegy 1 millió lakossági, kkv és vállalati ügyfelének kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését több mint 1800 milliárd forintnyi kihelyezett hitel és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet. A Bankcsoport az elmúlt 10 évben 156 milliárd forint adó megfizetésével járult hozzá a magyar állami költségvetés bevételeihez. 

A KBC az elmúlt 16 évben mintegy 300 milliárd forint értékben fektetett be magyar leányvállalataiba, ezáltal az országba. A KBC 2011-ben adta át két, egyenként 30-30 milliárd forint értékű beruházását, a K&H Csoport székházát Budapesten és egy számítógépes ikeradatközpontot Baracskán és Törökbálinton. 

 

Főbb adataink: 

K&H Bank
2014. szeptember 30-án:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 172 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2 733 milliárd forint
nettó eredmény (egyszeri tételek nélkül): -32,5 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 24,8 milliárd forint

K&H Biztosító
2014. szeptember 30-án:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 11,9 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 123,9 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény  (IFRS konszolidált, nem auditált): 2,6 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,9 milliárd forint

Kapcsolattartó

Kommunikációs igazgatóság

  • 328 9181
  • 328 9220
  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu