hol tart most a világgazdaság?
A világgazdaságot kisebb sokként érte a kínai gazdaság lassulása, azonban a fejlett régiókban ezzel együtt is a növekedés a meghatározó. Ebben a recessziót követő kilábalási ciklusban jellemzően a fogyasztás erősödése, a nagyobb kiadást igénylő vásárlások dominálnak, ezért most azokra a szektorokra és befektetési lehetőségekre érdemes figyelni, amelyek ezekből profitálnak - mondták el a K&H befektetői klub sümegi rendezvényén a befektetési szakemberek.
A kínai gazdaság lassulása ugyan árnyékot vet a világgazdaságra, azonban a fejlett régiókban ezzel együtt is a növekedés dominál. „A világgazdaság ciklikus változását tekintve jelenleg egyértelműen a recessziót követő kilábalási időszakról beszélhetünk, amikor alacsony munkanélküliség, növekvő bérek, alacsony áremelkedés és növekvő elkölthető jövedelem jellemzi a gazdaságot. Ebben a szakaszban a növekedés fő motorját döntően az élénkülő fogyasztás adja, azok az elhalasztott vásárlások, amelyek jellemzően nem a mindennapi szükségletek kielégítését szolgálják, hanem extra, nagyobb értékű kiadást jelentenek. Ilyen például az autó vagy a luxuscikkek vásárlása” - mondta el Zobor Zsuzsanna, a K&H Alapkezelő vezérigazgatója.
profitáló iparágak
Az élénkülő fogyasztásból tehát nem minden iparág profitál egyformán, nézzük, hogy hol várható dinamikus növekedés a következő néhány évben.
-
autóipar: A VW-botrány ellenére is erős igény mutatkozik az autók iránt, a növekvő kereslet tovább folytatódik, és globális szinten várhatóan közel negyedével nőnek az autóeladások a következő 5 évben. Emellett a fogyasztók megrendült bizalmára reagálva a szektorban előreláthatólag felgyorsulnak a technológiai fejlesztések, az újdonságok bemutatása és bevezetése.
-
luxustermékek: A nyilvánvalóan magas bevételt és magas árrést produkáló luxustermékek iránt nemcsak a fejlett országokban, de egyre inkább a feltörekvő piacokon is nő az igény.
-
média: A növekvő vásárlási kedv fokozott reklámtevékenységet igényel, így a fogyasztás bővülése a cégek reklámköltéseinek növekedésével is együtt jár. Az ágazati előrejelzések alapján csak az Egyesült Államokban a következő három évben mintegy 15%-kal bővülhetnek reklámköltések.
-
e-kereskedelem: Az e-kereskedelem élénkülését és az ezzel járó fejlesztéseket a vállalatok részéről a versenyképesség növelése, a fogyasztói igények kielégítése, valamint a költségcsökkentés iránti igény hajtja, míg a fogyasztói oldalról a kényelem, a gyorsaság, a széles választék, a gyors összehasonlíthatóság generál egyre növekvő fogyasztást. Ez a vásárlási trend a cégek széles körét érinti, így a kifejezetten az online értékesítésre szakosodott vállalatok, illetve az online vásárlást is biztosító kis- és nagykereskedelmi cégek mellett az online rendelést kiszolgáló pénzügyi, informatikai és szállító cégek is érintettek a növekedésben.
„Mivel ezekben az ágazatokban intenzívebb növekedésre számítunk rövid és középtávon, ezért a szektor vállalatainak részvényeit érdemes befektetési lehetőségként megnézni. A kínai lassulás miatt továbbra is fennálló fenyegetettség következtében azonban egyelőre valamilyen - tőke, hozam vagy árfolyam - védelmet nyújtó befektetési eszközben érdemes gondolkodni a közvetlen részvényvásárlás helyett” - hangsúlyozta a befektetési szakember.
forrás: KPMG
forrás: eMarketer
K&H Csoport
Az ország egyik vezető pénzintézeteként – országosan több mint 4100 munkatársával – a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit minden időben magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 210 lakossági fiókot működtet, és mintegy 1 millió lakossági, kkv és vállalati ügyfelének kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését több mint 1600 milliárd forintnyi kihelyezett hitel és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A K&H a Magyar Állam által kibocsátott állampapírok 935 milliárd forintos állományával rendelkezett 2015. június 30-án. A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet. A Bankcsoport az elmúlt 10 évben 165 milliárd forint adó megfizetésével járult hozzá a magyar állami költségvetés bevételeihez.
A KBC az elmúlt években mintegy 300 milliárd forint értékben fektetett be magyar leányvállalataiba, ezáltal az országba. A KBC 2011-ben adta át két, egyenként 30-30 milliárd forint értékű beruházását, a K&H Csoport székházát Budapesten és egy számítógépes ikeradatközpontot Baracskán és Törökbálinton.
K&H Alapkezelő
A K&H Alapkezelő 1997 óta a hazai befektetési piac egyik vezető szereplője, a tőke- és hozamvédett alapok piacának első számú képviselője. A K&H Alapkezelő az innovatív termékfejlesztés mellett az ügyfelek tájékozottságának, tudásának növelésére is jelentős hangsúlyt fektet.
Főbb adataink:
K&H Bank
2015. június 30-án:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált):185 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2 509 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 15,9 milliárd forint
K&H Alapkezelő
2015. június 30-án:
teljes kezelt vagyon: 1127 milliárd forint
K&H alapokban kezelt vagyon: 982 milliárd forint
intézményi ügyfelek kezelt vagyona: 145 milliárd forint
K&H Biztosító
2015. június 30-án:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 11,1 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 140,3 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,9 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,2 milliárd forint
Kapcsolattartó
Kommunikációs igazgatóság
- 328 9950
- 328 9220
- sajto@kh.hu
- www.kh.hu