K&H: folytatódik a rekordsorozat

64 százalékkal többször fizettek okoseszközzel

Októberben közel 5 millió alkalommal fizettek az okoseszközeikkel a K&H-sok, ami másfélszerese az egy évvel korábbinak és új havi rekordot jelent. Az év első tíz hónapjában közel 42 millió okoseszközös vásárlás volt, ami 64 százalékos emelkedésnek felel meg, a fizetések összforgalma pedig 77 százalékkal 297 milliárd forintra nőtt. Az idei év első tíz hónapjában a Google Pay-forgalom átlépte a 100 milliárdos szintet. Az okoseszközös bankolás a jövőben még nagyobb teret nyerhet, ehhez hozzájárul majd Kate is, a pénzintézet virtuális asszisztense.

Rekordszintre nőttek októberben az okoseszközös fizetések a K&H-nál. A hónapban több mint 4,925 milliószor vásároltak így, ez történelmi rekordot jelent - közölte a pénzintézet. A kiugró eredményt jelzi, hogy a múlt év első tíz hónapjában havi átlagban 2,5 milliónál, míg az idén majdnem 4,2 milliónál tartott a havi okoseszközös fizetések száma.

százmilliárdos Google Pay-eredmény

“Az okoseszközös fizetéseknél mind a tranzakciók száma, mind a forgalom meredek emelkedőn van, utóbbi növekedésben persze szerepet játszik az inflációs hatás, sok termék és szolgáltatás ára ugyanis magasabb lett az idén. A tízhavi adatok is egyértelműen a digitális fizetések térnyerésére utalnak. Az idén január és október vége között összesen közel 42 millió fizetésre került sor, ez 64 százalékos éves emelkedésnek felel meg. A vásárlások összértéke 297 milliárd forintot tett ki, ami 77 százalékos növekedést jelent” - mondta Árva András, a K&H, Az év legjobb digitális bankja, lakossági szegmensért felelős marketing vezetője.

A K&H-nál jelenleg négyféle okoseszközös fizetési megoldás - az Apple Pay, a Google Pay, a Xiaomi Pay és a Garmin Pay - érhető el, valamennyinél jelentős növekedés történt az év első tíz hónapjában mind a tranzakciók számát, mind a forgalmat tekintve. A Google Pay-fizetések száma 69 százalékkal közel 16 millióra emelkedett. Közben a fizetések összértéke átlépte a 100 milliárd forintot, ezért pontosan 101,4 milliárd forintra nőtt. Az Apple Pay esetében a vásárlások száma 62 százalékkal 25,8 millióra nőtt, a vásárlások értéke 74 százalékkal 193 milliárd forintra nőtt. Előbbiekhez képest a Garmin Pay és a Xiaomi Pay esetében visszafogottabbak a számok, de az emelkedés jelentős. Előbbinél a fizetések száma 56 százalékkal, utóbbinál 144 százalékkal emelkedtek.

boom Kate segítségével

Az okoseszközös fizetések csak egy részét fedik le a digitális bankolásnak, amelynek további elterjedését elősegítheti Kate is, a K&H szeptemberben “munkába állt” virtuális asszisztense, aki a nap huszonnégy órájában elérhető.

Kate, magyarország egyetlen hangalapú digitális pénzügyi asszisztenseként értelmezni tudja a szóbeli utasítást, ha szükséges, akkor tisztázó kérdéseket tesz fel, majd a képernyőn összefoglalja a tranzakcióhoz kapcsolódó információkat. Kate számtalan területen tud segítséget adni, és jelentősen megkönnyíti az ügyfelek dolgát a mindennapi bankolás során.

A K&H Csoportról

Az ország egyik vezető és országosan több mint 3800 munkatársat foglalkoztató pénzintézeteként a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit mindenkor magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 195 lakossági ügyfélpontot működtet, és csoportszinten mintegy 1,6 millió ügyfélnek kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését mintegy 3500 milliárd forintnyi kihelyezett hitel- és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A cégcsoport hozzávetőleg 2300 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet.

          
 

Kapcsolattartó

K&H Kommunikáció

  • sajto@kh.hu