egyszerűsödik a lakáscélú támogatások juttatása

„Az adó- és járulékmentesen nyújtható lakáscélú támogatást a cégek egyelőre mérsékelten alkalmazzák, holott nagy az érdeklődés, és a bérköltségek jelentős része megtakarítható vele. A K&H napokban bevezetett AMULETT szolgáltatása mentesítheti a munkáltatót az ellenőrzési és adminisztrációs feladatoktól, ezzel leegyszerűsítve a kedvezményes cafeteria juttatás alkalmazását” – mondta el Németh László, a K&H Kkv marketing főosztály vezetője.

Az idei személyi jövedelemadóról szóló törvény módosítása szerint a munkáltató béren kívüli juttatásként adó- és járulékmentesen nyújthat lakáscélú támogatást. Az érdeklődés elsősorban a már intézményesült cafeteria rendszereket működtető vállalkozások részéről erős, azonban a juttatással kapcsolatos munkáltatói kötelezettségek az eddigi legbonyolultabb juttatást eredményezik. „A költséghatékony munkáltatói támogatásnak szigorú feltételei vannak, az adómentességhez a munkáltató és a munkavállaló részéről is számtalan előírásnak kell megfelelni. Ráadásul a munkáltató felelőssége, hogy az adómentesség, valamint a felhasználás a törvényi előírás szerint teljesüljön. Feltehetőleg ez lehet az oka annak, hogy számos cég inkább jövőre halasztja a juttatás bevezetését, holott már idén a munkáltatót terhelő bérköltségek jelentős, akár 20-50%-a is megtakarítható” – tájékoztatott Németh László, a K&H Kkv marketing főosztály vezetője.   

A K&H olyan megoldást kínál a vállalkozásoknak - AMULETT néven -, amellyel igénybe vehetők a lakáscélú támogatás kedvezményei, ugyanakkor a cégeket terhelő adminisztrációs feladatok nagy része a bankhoz kerül kiszervezésre. A munkavállalónként maximum 5 millió forintnyi támogatás egyszeri alkalommal és havi rendszerességgel is nyújtható, azonban minden esetben hitelintézeten keresztül kell azt folyósítani. „Mivel a támogatást szabályozó rendelet megengedi, hogy a munkáltatók a támogatások adómentességéhez szükséges vizsgálatokat külső szolgáltatóval végeztessék, ezért a K&H Bank olyan szolgáltatáscsomagokat alakított ki a vállalkozások részére, amelyekkel átvállalja, és akár teljesen tehermentesíteni tudja a munkáltatót az ellenőrzési és adminisztrációs feladatok alól. Ezzel lényegesen leegyszerűsíthető és kényelmessé tehető a lakáscélú támogatás alkalmazása” – hangsúlyozta Németh László. 

„Ez esetben a Bank szakértő csapata ellenőrzi a támogatásban érintett munkavállalók és támogatott hiteleik méltányolhatóságát, begyűjti az ehhez szükséges dokumentumokat a munkavállalóktól, majd a méltányolhatósági vizsgálat lefolytatása után írásban tájékoztatja a munkáltatót és a munkavállalót is” – mondta el Németh László. „Az utólagos felhasználás vizsgálata során pedig a Bank átvállalja a munkáltatótól a felhasználás utólagos vizsgálatát. Az adóévet követően megkeresi az érintett munkavállalókat, és a szükséges dokumentumok összegyűjtésével és vizsgálatával ellenőrzi, hogy a folyósított munkáltatói támogatások cél szerinti felhasználása megtörtént-e, és ezzel a munkaadó támogatásnyújtása adómentes, vagy (részben) adóköteles volt-e. A szolgáltatás igénybevételével a munkáltató így mentesül minden, az utólagos vizsgálathoz kötődő feladat alól” – magyarázta a szakember. 

Mire kell figyelni a munkáltatónak a támogatás nyújtásánál?

Mivel az esetlegesen feltárt felhasználási eltérések esetén a munkaadó utólagos adókorrekcióval kapcsolatos teendői megmaradnak, ezért már a támogatás folyósításánál érdemes odafigyelni, milyen számlára történik. A rendelet szerint a munkavállaló a támogatás folyósítására megadhatja saját hitelszámláját, a hitelt nyújtó hitelintézet törlesztéshez használt központi elszámoló számláját vagy a hitelt nyújtó hitelintézetnél vezetett saját folyószámláját. Mivel azonban ez utóbbi esetében a támogatott hozzáférhet a támogatáshoz, így annak hiteltörlesztésre fordítása nem garantált, ezért fokozottan figyelni kell annak felhasználását. „A cél szerinti felhasználás utólagos vizsgálatának és az esetleges adófizetési kockázat elkerülése miatt ezért azt javasoljuk, hogy folyószámlára utalás esetén a lakáscélú támogatás folyósítása vagy utólagosan egy összegben, vagy pedig egy összegben, azonnali előtörlesztéssel történjen” – javasolja a szakember. 

A rendelet szerint az adómentességhez az alábbi feltételeknek kell teljesülnie:

  • A munkáltatói támogatást minden esetben hitelintézeten keresztül kell folyósítani.

  • A támogatott munkavállaló kölcsöne kizárólag lakáscélú lehet, és az egymást követő öt évben nyújtott támogatás összege nem lehet több mint 5 millió forint.

  • A támogatás összege a támogatással érintett kölcsönszerződéshez tartozó ingatlan vételárának, vagy építési/korszerűsítési költségének 30%-át nem haladhatja meg.

  • A támogatással érintett kölcsönhöz tartozó ingatlanban a támogatott munkavállalónak tulajdonosnak vagy haszonélvezőnek kell lennie.

  • A támogatással érintett kölcsönhöz kapcsolódó ingatlan megfelel a méltányolható lakásigénynek (együttlakók/együttköltözők száma, szobaszám, szobaméret tekintetében).

  • Igazolni szükséges, hogy a folyósított támogatást a munkavállaló teljes egészében a támogatással érintett kölcsön törlesztésére vagy a kölcsönnel összefüggő egyéb költségek megfizetésére fordította.

  • A támogatás csak a támogatás elutalásának adóévében használható fel adómentesen, következő adóévre nem vihető át.

 

K&H Csoport

Az ország egyik vezető pénzintézeteként – országosan több mint 4000 munkatársával – a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit minden időben magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 210 lakossági fiókot működtet, és mintegy 1 millió lakossági, kkv és vállalati ügyfelének kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését több mint 1700 milliárd forintnyi kihelyezett hitel és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet. A Bankcsoport az elmúlt 10 évben 156 milliárd forint adó megfizetésével járult hozzá a magyar állami költségvetés bevételeihez. 

A KBC az elmúlt 16 évben mintegy 300 milliárd forint értékben fektetett be magyar leányvállalataiba, ezáltal az országba. A KBC 2011-ben adta át két, egyenként 30-30 milliárd forint értékű beruházását, a K&H Csoport székházát Budapesten és egy számítógépes ikeradatközpontot Baracskán és Törökbálinton. 

 

Főbb adataink:

K&H Bank
2014. június 30-án:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 177 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2 370 milliárd forint
nettó eredmény (egyszeri tételek nélkül): 15,8 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): -40,5 milliárd forint

K&H Biztosító
2014.június 30-án:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 11,3 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 119,7 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény  (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,8 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,3 milliárd forint

Kapcsolattartó

Kommunikációs igazgatóság

  • 328 9181
  • 328 9220
  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu