egyre csökken a cafeteriát nyújtó vállalkozások aránya

„A kkv vezetők nyilatkozatai alapján a cafeteria rendszer átalakítása nagymértékben csökkentette azoknak a vállalkozásoknak az arányát, amelyek béren kívüli juttatást nyújtanak alkalmazottaiknak. Ezzel együtt a vállalkozások többsége továbbra is beépíti azokat a juttatási rendszerébe. Az elmúlt években már megszokott étkezési, valamint közlekedési hozzájárulás mellett a gyakorlatban idén debütáló SZÉP Kártya jelenleg a harmadik leggyakrabban juttatandó cafeteria elem a kkv-k körében” - mondta el Németh László, a K&H Kkv marketing főosztály vezetője.

A 700 hazai kisvállalkozás vezetőjének megkérdezésével végzett negyedéves kutatás azt mutatja, hogy az idén életbe lépő cafeteria szabályozások érzékenyen érintik a vállalkozások által nyújtott béren kívüli juttatásokat, mivel mindegy 10 százalékponttal, 53%-ra csökkent azoknak a cégeknek az aránya, amelyek a jelenleg alkalmazható béren kívüli juttatások valamelyik formáját nyújtani kívánják dolgozóiknak. Ez az elmúlt évek gyakorlata szempontjából az eddigi legalacsonyabb érték. Az étkezési hozzájárulás továbbra is őrzi elsőségét a leggyakrabban juttatandó cafeteria elemek sorában, hiszen a vállalkozások 36%-a számol vele. A közlekedési hozzájárulást, mint a második leggyakrabban alkalmazni kívánt béren kívüli juttatást a kkv-k negyede tervezi nyújtani dolgozóinak idén.

Az egyre ismertebb és keresettebb Széchenyi Pihenő Kártyát a decemberi felmérés során már a harmadik leggyakoribb juttatási formaként jelölték a vállalkozások, minden 10. kkv számol vele 2012-ben. A K&H-nál eddig mintegy hétezer vállalkozás jelezte igényét a K&H SZÉP Kártya programban való részvételre, és a Bank az elmúlt hónapban közel háromezer elfogadóhellyel kezdte meg az együttműködést, a szerződések megkötését. A következő hónapokban - a K&H jelentős bankkártya elfogadó POS hálózatának is köszönhetően – az elfogadóhelyek számának további jelentős növekedése várható, így ez a szám több ezerre nőhet. 

nagyobb cég – több juttatás

A kkv vezetők elmondása alapján az is látható, hogy a cégmérettel párhuzamosan növekszik a béren kívüli juttatásokat nyújtó vállalkozások aránya. Míg a mikro vállalkozások kevesebb, mint fele (48%) alkalmazza a cafeteria elemeket, addig a kisvállalkozásoknál 58%, a középvállalkozásoknál pedig 64% ez az arány. Főként a nagyobb cégek sajátossága az egészségpénztári, illetve az önkéntes nyugdíjpénztári befizetés. A mikro-, és kisvállalkozásoknál kevésbé alkalmazott két juttatási forma a középvállalkozások körében meglehetősen népszerű, hiszen az egészségpénztári befizetést a középvállalkozások 20%-a, nyugdíjpénztári kiegészítést pedig a 17%-uk tervez nyújtani az alkalmazottaknak.

forrás: K&H bizalmi index kutatás

K&H kkv bizalmi index kutatás

A K&H és a GfK 2004 óta készíti el a K&H kkv bizalmi index kutatást. A mikro-, kis- és középvállalkozások körében végzett, országosan reprezentatív felmérés célja a magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint* éves árbevétel alatti társaságok következő egy évre vonatkozó várakozásainak megismerése. A vállalkozások gazdasági helyzetét leginkább befolyásoló tényezők alapján 10 részindexből számítják a teljes kkv bizalmi index értékét.
A K&H kkv bizalmi indexet meghatározó részindexek: vevői kapcsolatok, szállítói kapcsolatok, munkaerő, vállalat pénzügyei, bank, gazdaságpolitika, közterhek, EU, versenyhelyzet, vállalati hitelkamatok.
Az adatvétel negyedévente, 700 vállalkozás vezetőjének megkérdezésével történik. A legutóbbi adatfelvétel 2011. november 30. és december 9. között készült.
* 2010 első negyedévét megelőzően 700 millió forint

K&H Csoport

A K&H Csoport Magyarország egyik vezető pénzügyi szolgáltatója. Az ügyfelek pénzügyi igényeire banki és biztosítási megoldásokat egyaránt kínál, amelyek közül az ügyfelek okosan dönthetnek és kiválaszthatják a számukra legmegfelelőbbet. A K&H Csoport termékpalettája kiterjed a hagyományos lakossági és vállalati banki termékeken kívül (számlavezetés, befektetések, megtakarítások, hitelek, bankgaranciák, bankkártya szolgáltatások, letétkezelés, treasury, projektfinanszírozás, stb.) a prémium banki szolgáltatásra, a befektetési alapkezelésre, a lízingre, a pályázati tanácsadásra, az életbiztosításra, a vagyon- és felelősségbiztosításra, az egészség- és nyugdíjpénztári szolgáltatásokra, valamint az értékpapír kereskedelemre is. A K&H Csoport országszerte 235 lakossági fiókkal, valamint közel 420 biztosítást értékesítő szerződéses partnerén keresztül többszáz pénzügyi szolgáltatást kínál ügyfeleinek.

A KBC Európa egyik vezető pénzügyi csoportja. Többcsatornás bankbiztosítási csoport, melynek tevékenysége Európára koncentrálódik. A Csoport jelentős, több esetben vezető pozíciót foglal el elsődleges hazai piacain, Belgiumban és Közép-Kelet Európában (Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon és Bulgáriában), ahol elsősorban lakossági ügyfeleket, kis- és közepes méretű vállalatokat és közepes tőzsdei kapitalizációjú helyi vállalatokat szolgál ki.
A KBC Belgium egyik legjelentősebb vállalata, és a brüsszeli Euronext tőzsdén is jegyzik.

főbb adataink:

K&H Bank
2011. szeptember 30-án:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 203 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2977 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 0,1 milliárd forint

K&H Biztosító
2011. szeptember 30-án:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 8,3 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 105,4 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,7 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,4 milliárd forint

Kapcsolattartó

Kommunikációs igazgatóság

  • 328 9181
  • 328 9220
  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu