A K&H Bank 50,2 milliárd forint nettó profitot ért el, miközben a kormányzati intézkedések hatása 31 milliárd forint értékben terhelte a 2025 első féléves eredményt. A K&H Biztosító 5,2 milliárd forintos eredménye 3,8 milliárd forint különadót tartalmaz

A továbbra is kiváló üzleti teljesítménynek köszönhetően mind a bank hitelállománya, mind betétállománya 7 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest

  • A K&H Bank adózás utáni eredménye 50,2 milliárd forint lett, a K&H Biztosító pedig 5,2 milliárd forint nettó eredményt ért el 2025 első félévében.
  • A bank hitelállománya 7 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest, és elérte a 3193 milliárd forintot.
  • Az ügyfelek által elhelyezett betétek volumene is 7 százalékkal bővült, a befektetési alapokban kezelt vagyon pedig 20 százalékkal emelkedett 2025 első félévének végére az előző év azonos időszakához képest.
  • A K&H állampapír-állománya 73 százalékos éves szintű növekedést követően 1653 milliárd forintot tett ki 2025. június 30-án.
  • A K&H Bank ügyfeleinek száma meghaladta az 1 milliót, miközben a digitálisan aktív ügyfelek száma mintegy 800 000.
  • Idén a K&H Bank nyerte el a Euromoney Awards for Excellence 2025 „Magyarország legjobb digitális bankja”, valamint a „Magyarország legjobb fenntarthatósági bankja” díját is.

Peter Roebben, a K&H Csoport vezérigazgatója a bank eredményeivel kapcsolatban elmondta: „Annak ellenére, hogy a gazdasági feltételek kihívást jelentettek, így az első félévet a stagnálás és a vártnál valamivel magasabb infláció jellemezte, a K&H 2025 első félévében továbbra is kiemelkedő üzleti teljesítményt nyújtott. A legfontosabb kihívások közé tartozik a vállalati beruházások egyenetlen üteme, a globális gazdasági bizonytalanság és az alacsony hazai GDP-növekedés. A K&H Bank adózás utáni nyeresége csökkent az előző év azonos időszakához képest a banki adók és a kormányzati intézkedések, valamint az intenzív informatikai beruházásaink hatására. Banki ügyfeleink száma meghaladta az 1 milliót, ami 4 százalékos emelkedést jelent év/év alapon, miközben a digitálisan aktív ügyfeleink száma ennek 80 százaléka. Jelenleg közel 600 ATM-ünk van, 2026 év végéig további 117-et fogunk kihelyezni, ami megfelel a Magyar Nemzeti Bank 20 százalékos növekedési elvárásának. A K&H-nak éves szinten közel 2 milliárd forintba kerül az ATM-ek fenntartása. A legrosszabb kihasználtságú ATM-eknél évi 500-nál is kevesebb készpénzfelvételt bonyolítanak le, ami messze elmarad a 17 ezres átlagtól. Személyes ügyfélpontjaink számát szinten tartjuk, mert hiszünk a szakértő kollégáink nyújtotta személyes tanácsadás fontosságában. Új bankfiók-koncepciónk a digitális szolgáltatásokra és a közösségi élményre helyezi a hangsúlyt, így a bankfiókjaink nem csupán ügyintézési helyek, hanem inspiráló találkozási pontok is lesznek. Ennek kitűnő példája a nemrégiben megnyílt Oktogon fiók és a hamarosan nyíló Bosnyák téri Zenit fiókunk is.”

„A Euromoney „Magyarország legjobb digitális bankja” díját immár két egymást követő évben nyertük el, elismerésként a digitális fejlesztéseink átfogó stratégiájáért és azok kiemelkedő ügyfélélményt biztosító megvalósításáért. Digitális fejlesztéseink mind azt a célt szolgálják, hogy ügyfeleink a lehető legkényelmesebben, leggyorsabban és legkönnyebben tudják pénzügyeiket intézni. Másodszor nyertük el a Euromoney „Magyarország legjobb ESG bankja” díját is idén, amellyel ismételten elismerik fenntarthatósági törekvéseinket” – tette hozzá a vezérigazgató.

Kiváló üzleti eredmények 2025 első félévében

A K&H Bank 50,2 milliárd forintos adózás utáni nyereségről számolt be és 31 milliárd forint összegben számolta el a kormányzati intézkedések hatását az első félévben. A bank bevételei 6 százalékkal nőttek. A nettó kamatbevétel 4 százalékkal növekedett, miközben a teljes hitelállomány éves szinten 7 százalékkal 3193 milliárd forintra bővült, a betétek állománya szintén 7 százalékkal, 4038 milliárd forintra nőtt. Az első félévben a K&H közel 413 milliárd forint új hitelt folyósított vállalati és lakossági ügyfeleinek. A befektetési alapokban kezelt vagyon 20 százalékkal növekedett, és meghaladta az 1872 milliárd forintot az első félév végére. Az infláció okozta költségnyomás, a bérköltségek, az új digitális és informatikai megoldásokra fordított kiadások és a bankadó miatt a működési költségek 19 százalékkal emelkedtek. A K&H állampapír-állománya éves szinten 73 százalékkal 1653 milliárd forintra bővült 2025 első félévének végére.

„A K&H nagyvállalati növekedési index legutóbbi mérése szerint nincsenek könnyű helyzetben a nagyvállalatok, jelenleg sem a nemzetközi, sem a hazai gazdaság helyzete nem ad nekik okot a bizakodásra. A beszállítói árak drágulása, valamint a belföldi vevőkör beruházásainak visszaesése negatívan érintette őket. A saját cégük gazdasági kilátásainak megítélését nézve több mint duplájára nőtt az előző negyedévhez képest azok aránya, akik romló helyzettel számolnak (26%), és 20 százalékponttal csökkent a stagnálást váróké is (52%). Ezzel magyarázható, hogy a vállalati hitelek iránti kereslet a bankszektorban továbbra is visszafogott maradt, a K&H azonban 4 százalékos éves szintű volumennövekedésével tovább tudta erősíteni piaci pozícióját. A K&H továbbra is aktívan részt vesz a vállalkozások napi működését és fejlesztéseit segítő, államilag támogatott finanszírozási konstrukciókban: a Széchenyi Kártya Program keretében a teljes szerződött volumenünk meghaladta a 330 milliárd forintot. A K&H projektfinanszírozási állománya 431 milliárd forintot ért el, ami több mint 12 százalékos piaci részesedést jelent. Az előző év végén az Eximbank által meghirdetett Demján Sándor programban a K&H mintegy 73 milliárd forintra kötött szerződéseket, így 18 százalékos piaci részesedést ért el. Lízingportfóliónk idén az első félév végén meghaladta a 111 milliárd forintot, az új lízing kihelyezések volumene pedig a 21 milliárd forintot” – mondta el Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője.

„A lakáshitelpiac erőteljes bővülése folytatódik az idei évben: míg a bankszektor egészében a lakossági hitelállomány 11 százalékkal nőtt, addig a K&H 13 százalékos növekedést regisztrált egy év alatt. Elindult az Otthon Start Program, amelynek célja, hogy a fiatalok könnyebben megszerezzék első saját otthonukat kedvezményes lakáshitel segítségével. A K&H ehhez kapcsolódva minden igénylőnek, aki meglévő vagy újonnan nyitott lakossági bankszámlával rendelkezik a banknál – a hitelösszegtől függetlenül – 200 ezer forintos jóváírást biztosít, valamint számos kezdeti költséget mérsékel vagy teljesen átvállal, köztük a szerződéskötési díjat, a közjegyzői díjat és az értékbecslés díját. A bank szakértői szerint a konstrukcióval a fiatalok biztonságosabb, tervezhetőbb környezetben kezdhetik el jövőjüket, miközben a lakáshitelpiac az év végére akár 50 százalékkal is bővülhet, amelynek döntő részét az Otthon Start-hitel adhatja. A személyi kölcsönök folyósításának volumene 34 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz viszonyítva. A K&H munkáshitel-állománya júniusban már elérte a 15 milliárd forintot, piaci részesedésünk pedig 2025 első felében a 14 százalékot. Megtakarítási oldalon a lakossági ügyfelek által elhelyezett betétek volumene elérte az 1569 milliárd forintot, ami 11 százalékos növekedést jelent, az alapokban kezelt ügyfélvagyon a félév végére meghaladta az 1872 milliárd forintot, ami jól tükrözi az ügyfelek folyamatos bizalmát, még a jelenlegi ingadozó piaci környezetben is” – tette hozzá Gombás Attila.

Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója elmondta: „2025 első félévében a K&H Biztosító 5,2 milliárd forintos eredménye 3,8 milliárd forint különadót tartalmaz. 2024 azonos időszakában – az egész éves különadó miatt – a biztosító 0,7 milliárd forintos veszteséget könyvelt el. A nem-életbiztosítási ágazat díjbevétele éves szinten 8 százalékkal 43 milliárd forintra nőtt, minden üzletág stabilan bővül. Az életbiztosítások terén is tovább javult a teljesítmény, az éves növekedés elérte a 18 százalékot, amit főként a rendszeres díjas, unit-linked nyugdíj és nem-nyugdíj termékek, valamint a rendszeres díjas kockázati biztosítások húztak.”

Digitalizáció és innováció

A K&H ügyfélköre meghaladta az 1 millió főt, miközben a digitálisan aktívak aránya 80 százalékra nőtt, a mobilbanki felhasználók száma pedig meghaladta a 700 ezret (12,6 százalékos növekedés év/év alapon). Az új lakossági számlák 60 százalékát már digitálisan nyitják meg. Júniusban az összes személyi kölcsön igénylés 70 százaléka szintén digitális úton történt. Ez rámutat a digitális csatornák, különösen a K&H piacvezető mobilalkalmazásának és a mesterséges intelligencián alapuló digitális asszisztensének, Kate-nek a kiemelkedő minősége és kényelmes használata nyújtotta előnyökre.

A K&H mobilalkalmazásban elérhető banki és biztosítási szolgáltatások mellett a K&H+ platform is egyre népszerűbb, amelyen keresztül az ügyfelek könnyen és gyorsan indíthatnak parkolást, tömegközlekedési jegyet vásárolhatnak, vagy pénzvisszatérítési szolgáltatásokat vehetnek igénybe: ez utóbbit már 250 000 ügyfél használja (+88% év/év). A külföldi költéseknél a K&H idén nyáron is utólagos visszatérítést kínált ügyfeleinek a K&H középárfolyamig, mely ajánlat szintén a K&H visszapénzben aktiválható. A bank már közel 22 000 ügyfélnek térítette vissza a különbséget. A K&H az első és egyetlen szereplőként digitális SZÉP kártyát is kínál. Már 21 ezer ügyfél digitalizálta a SZÉP kártyáját a mobilbankon keresztül, ami az erre jogosult ügyfelek közel 30 százalékának felel meg.  2025 júliusában a SZÉP kártyával történő digitális költések összege elérte a 100 millió forintot. Idén eddig olyan innovációk jelentek meg a K&H mobilbankban, mint a számlához kapcsolt életbiztosítás kötése, a mobilbank kezdőoldalának személyre szabhatósága és a gyermekszámla nyitása. A márciusi indulás óta több mint 11 000 ügyfelünk igényelt online folyószámlahitelt és több mint 2 000 hitelkártyát, augusztusban pedig a hitelkártya-igénylések 75 százaléka már digitálisan érkezett. A K&H mind a 600 ATM berendezése NFC-képes. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a készpénzes tranzakciókat már fizikai kártya nélkül, okostelefonnal is el lehet végezni az ATM-eknél. Népszerűségét bizonyítja, hogy a tranzakciók fele már NFC-vel történik.

„A McKinsey legújabb, a pénzügyi szolgáltatások jövőjéről átfogó képet nyújtó ágazati tanulmánya szerint a bankolás jövőjét a mesterséges intelligencia, a digitális hatékonyság és a fenntarthatóság jelenti. A jelentés szerint az elkövetkező évek nyertesei azok a pénzintézetek lesznek, amelyek a működésük középpontjába a technológiai innovációt, az ügyfélélmény digitalizálását és az ESG szerepvállalást helyezik. A K&H-nál már évek óta ebben az irányban fejlesztjük szolgáltatásainkat, így ez a tanulmány is megerősíti hosszú távú stratégiánkat. Digitális pénzügyi asszisztensünk, Kate kiemelkedő példája a mesterséges intelligencia alkalmazásának. Kate 2 millió beszélgetésen van túl, és már nemcsak lakossági, hanem kkv ügyfeleknek is segít, személyre szabott válaszokkal és tranzakcióindítási lehetőséggel. Kate használata az aktív mobilbank felhasználók között júniusban először meghaladta a 20 százalékot, azaz minden ötödik aktív mobilbank felhasználó lakossági ügyfelünk legalább egyszer beszélgetett Kate-tel. Június végéig 276 Kate funkciót állítottunk a lakossági ügyfelek szolgálatába, míg 86-ot a kkv ügyfeleink számára tettünk elérhetővé. A leggyakoribb funkciók közé bekerült néhány új is, például a kártyaadatok megmutatása internetes vásárláshoz vagy az átutalási limit módosítása. A régiek közül a slágerek továbbra is a PIN kód megmutatása és a kártyalimit módosítása. Mobilaktív ügyfeleinknek már több mint 90 százaléka találkozott valaha Kate-tel, és a kkv ügyfeleink esetén is 70 százalék fölötti ez az arány. 2025 első félévében is tovább bővült azon tranzakciók köre, melyeket elejétől a végéig végre lehet hajtani Kate segítségével, ilyen például a csoportos beszedési megbízás rögzítése, módosítása, törlése vagy akár felfüggesztése. Kate már nemcsak banki ügyekben, hanem számos egyéb témában is hasznos segítséget nyújt: Magyarországon elsőként, hangutasítással indítható és leállítható vele a parkolás. Ezek a fejlesztések jól mutatják, hogy elkötelezettek vagyunk a gyors és könnyű bankolás mellett” – mondta el Lóska Gergely, a K&H innovációs vezetője.

„A digitalizáció a biztosítási szolgáltatások területén is folyamatosan fejlődik: az ügyfelek már választhatják az elektronikus kapcsolattartást életbiztosításaikhoz a K&H mobilbankban, és az utasbiztosítást digitális asszisztensünk, Kate segítségével is megköthetik. 2025 februárjától már lehetőség van a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás és a casco együttes kötésére, májustól pedig már a K&H mobilbankban is elérhető a bankszámlához kapcsolódó kockázati életbiztosítás digitális ajánlatkészítése. A bevezetés óta az új nyugdíjbiztosítások 23 százalékát értékesítettük a mobilbankunkban” – tette hozzá az innovációs vezető.

Fenntarthatóság

A K&H kiemelkedik a magyar bankpiacon azzal, hogy 153 milliárd forintra növelte zöldhitel-állományát, mellyel a lakossági és vállalati zöldhitelek piacán is több mint 22 százalékos részesedést ért el. A K&H zöld lakáshiteleinek volumene 2025 első félévében elérte az 5 milliárd forintot, amely az új lakossági jelzáloghitelek 6 százalékának felel meg. A K&H a bevezetés óta 24 milliárd forint értékben folyósított zöld lakáshiteleket. Ezen kívül a K&H olyan egyedülálló ügyfélmegoldásokat is bevezetett, mint a lakossági energiahatékonysági kalkulátor vagy az agrár-üvegházgáz kalkulátor, amelyek egyszerre segítik a háztartásokat és a vállalatokat a fenntartható működés kialakításában.

„A fenntarthatóság a K&H üzleti modelljének szerves része. Az, hogy 2025-ben második alkalommal is elnyertük a Euromoney „Magyarország legjobb ESG bankja” díját, megerősíti, hogy Magyarországon valódi előrelépést érünk el olyan területeken, mint a zöld hitelezés, az energiahatékonyság támogatása vagy a felelős befektetések. Vezető bankként és biztosítóként célunk, hogy ügyfeleinkkel és partnereinkkel együttműködve fokozatosan elérjük a fenntartható gazdaságra való átállást. A társadalmi és/vagy környezeti fenntarthatóságot előmozdító befektetési alapok újabb mérföldkőhöz érkeztek: a felelős szemléletű alapok összvagyona immár meghaladja az 1000 milliárd forintot, s egyben a teljes kezelt portfolió 58 százalékát. Már több mint minden második befektetett forint felelős alapba kerül: 31 különböző ilyen alapot kínálunk, így szinte minden ügyféligényre tudunk megoldást nyújtani. A felelős alapok értékesítésen belüli 62 százalékos aránya ugyancsak kiemelkedő, mely a befektetők fenntartható jövő iránti elkötelezettségéről ad pozitív visszajelzést” – nyilatkozta Peter Roebben, a K&H Csoport vezérigazgatója.

A K&H nem auditált, konszolidált, az IFRS (nemzetközi pénzügyi beszámolási standardok) szerinti eredményei:

milliárd Ft

2024. június 30.

2025. június 30.

változás

ügyfélhitelek

2972

3193

+7%

ügyfélbetétek

3781

4038

+7%

befektetési alapok állománya

1559

1872

+20%

működési bevétel

180

190

+6%

működési költségek (bankadóval együtt)

-107

-128

+19%

nettó eredmény

67

50

-25%

a hitelportfolió minősége

 

 

 

nemteljesítő hitelek (NPL)

1,2%

0,8%

-0,4 %pont

hitelezési költségek

-0,4%

0,1%

+0,5 %pont

tőke és likviditás

 

 

 

tőkemegfelelés (csoportszintű)

17,9%

18,3%

+0,4 %pont

hitel/betét arány

79,3%

79,7%

+0,4 %pont

szolvencia mutató (Biztosító)

212%

210%

 -2 %pont

hatékonyság

 

 

 

költség/bevétel arány (bankadóval együtt)

59,5%

67,0%

+7,5 %pont

tőkearányos megtérülés (ROE)

22,7%

14,7%

-8,0 %pont

Kapcsolattartó

K&H Kommunikáció

  • sajto@kh.hu