a koronavírus átírhatja a nagyvállalatok online banki szokásait

Jelenleg a nagyvállalatok körében az online banki átutalás a legnépszerűbb elektronikus szolgáltatás, azonban a mobil applikáción történő bankolás lehetőségével egyelőre még kevés cég él – derül ki a K&H nagyvállalati felmérésből. A következő néhány hétben, hónapban azonban az online ügyintézés még jobban felértékelődhet, és még több ügytípusra kiterjedhet, hiszen a pénzügyek akkor sem állnak le, ha otthonról kell dolgoznunk vagy már az országhatárokat is lezárták.

A lakosság részéről egyértelmű az igény, hogy a legtöbb banki szolgáltatás interneten is elérhető legyen, hiszen jóval egyszerűbb, gyorsabb és bárhonnan elintézhető, de vajon lépést tartanak-e ezzel a nagyvállalatok, és ha igen, milyen elektronikus szolgáltatásokat és csatornákat használnak leginkább. A K&H nagyvállalati felmérése arra kereste a választ, hogy mennyire nyitottak a hazai, 2 milliárd feletti éves árbevételű nem-állami nagyvállalatok az online banki ügyintézés iránt.

a koronavírus átírhatja a nagyvállalatok online banki szokásait

A vírusjárvány kirobbanása előtt készült kutatásból kiderült, hogy a cégek is egyre inkább nyitnak az online világ felé. A válaszok alapján az látszik, hogy szinte mindegyik nagyvállalat él az online utalás adta lehetőséggel. Kétharmaduk a vállalati számlával kapcsolatos információknak is az interneten néz utána, céges bankkártyát 10-ből 6 vállalat, e-bankszámlakivonatot pedig minden második cég használ.

A kutatásból az is kirajzolódott, hogy a bankkártyás fizetést lehetővé tevő POS terminál egyelőre nem annyira elterjedt a nagyvállalatok körében, holott a készpénz helyett most különösen fontos lenne a bankkártyás fizetést előtérbe helyezni. A bankkártyát ugyanis általában egy ember használja, míg a bankjegyek rengeteg kézen mennek keresztül, növelve ezzel a vírusfertőzés esélyét.

az online lehetőségekkel barátkoznak a cégek

A vásárlásokról, tranzakciókról szóló SMS értesítés az okostelefonok világában ma már régimódinak számít. A kutatás szerint viszont a cégek egy részének még mindig fontos, miközben a mobil applikáción, elektronikus csatornákon történő bankolás lehetőségét egyelőre kevés cég használja ki.  A jelenlegi szokásokat azonban a koronavírusjárvány jelentősen átírhatja, és feltehetően egyre több cégnek kell megbarátkozni az online ügyintézéssel, hiszen a vállalat pénzügyei akkor sem állnak le, ha a dolgozói otthonról dolgoznak, vagy lezárták az országhatárokat.

a K&H nagyvállalati kutatásról

A kutatás 250, a 2 milliárd forint éves árbevételt meghaladó, nem állami tulajdonú cég döntéshozójának megkérdezésével történik. A legutóbbi felmérés 2019. augusztus 27. és szeptember 13. között zajlott.

Kapcsolattartó

LWp Kommunikáció

  • info@lwp.hu
  • +36 1 279 3900
  • +36 30 525 9520