a K&H Biztosító figyel legjobban az ügyfeleire

A K&H Biztosító lett az Év Fogyasztóbarát Biztosítója, a díjat független szakmai zsűri szavazta meg a pénzintézetnek. Az elismerés komoly támpontot adhat a tudatos vásárlóknak, hogy könnyebben választhassanak a biztosítók között. Az első alkalommal odaítélt díjat Luc Cools, a K&H Biztosító vezérigazgatója vette át a mai napon.

A Tetszett Magyar Fogyasztóvédelmi Elégedettségi Monitor Kft. (Tetszett) 2011-ben alapított díjat a fogyasztóbarát pénzügyi szervezetek elismerésére és az ügyfelek érdekeit szem előtt tartó fejlesztések ösztönzésére. Az alapító célja az volt, hogy segítsen a fogyasztóknak egyre tudatosabbá válni, és a megfontolt ügyfeleknek is megkönnyítse a tájékozódást a biztosítási piacon. A díj feltételrendszerét a Kiírók Tanácsa dolgozta ki, amelynek tagjai: a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF), a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ), a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) és a Tetszett Kft.

A szakmai díjat az alapító szervezetek szakértőiből álló zsűri ítélte oda a K&H Biztosítónak, amely egy évig viselheti „Az Év Fogyasztóbarát Biztosítója Szakmai Díj” címet. A pályázóknak elsősorban a közérthető és átlátható ügyfél-tájékoztatásról, a felhasználóbarát online felületek és ügyfélszolgálati csatornák létrehozásáról, valamint ezek folyamatos fejlesztéséről kellett számot adniuk.

A K&H Biztosító pályázati anyagában többek között a fiókban, ügynökhálózatban, telefonos és személyes ügyfélszolgálaton dolgozók oktatását, illetve a fogyasztói visszajelzések vizsgálatára és az ügyfélbarát megoldási javaslatok kidolgozására létrehozott terület munkáját emelte ki. Azt is bemutatta, hogyan segíti az információkat az interneten kereső ügyfeleket a K&H Csoport honlapjának (www.kh.hu) felépítése: az érdeklődők már a kezdőoldalon megtalálják az „élethelyzetek” elnevezésű alkalmazást, amellyel az oldal látogatói egyszerűen megtalálhatják az egyéni élethelyzetükhöz illeszkedő terméket vagy szolgáltatást, közte a biztosító termékeit is.

A zsűri értékelésében kiemelt területként kezelte a fogyatékkal élő és megváltozott életkörülmények közé került ügyfelek kiszolgálását. A K&H Biztosító termékeit a fogyatékkal élő ügyfelek is elérhetik az online felületeken, és személyesen intézhetik ügyeiket az akadálymentes ügyfélszolgálatokon, speciális igény esetén pedig a Biztosító helyi képviselőin keresztül akár az ügyfél otthonában is tájékoztatást kaphatnak az őket érdeklő a termékekről.

A szakértők azt is vizsgálták, hogy a címért versenybe szálló biztosítókhoz érkezett panaszokat hogyan kezelték a pénzintézetek, és milyenek voltak a fogyasztóvédelmi hatóságok intézkedéseinek, a Pénzügyi Békéltető Testülettel való együttműködések, valamint a panaszstatisztikák mutatói.

„2011-ben a kitűzött üzleti célok elérése mellett stratégiánk kiemelt része volt az ügyfél-elégedettség növelése. Az elmúlt években rengeteg erőfeszítést tettünk folyamataink modernizálására és egyszerűsítésére. A visszajelzések alapján call centerünk menürendszerének megváltoztatása mellett döntöttünk, például bővítettük automata hangbemondással működő menüpontjaink számát. Nagyon sikeres volt a gépjármű felelősség biztosítási kampány időszakban bevezetett szolgáltatás, amelynek segítségével az ügyfelek lekérdezhették megújítási díjaikat, ezzel megkíméltük őket a rendszerben történő hosszas várakozástól. Társaságunknál már online intézhető kárbejelentés, szerződéskötés, ügyfeleink e-mailben és a honlapon keresztül is kérdezhetnek munkatársainktól, valamint ügyintézéshez szükséges dokumentumokat is igényelhetnek ezen az úton.” – mondta el Luc Cools, a K&H Biztosító vezérigazgatója.

A K&H Biztosító rendszeresen méri és értékeli ügyfelei elégedettségét, valamint az ügyféloldali visszajelzéseket. Ez csak úgy képzelhető el, hogy rendszeresen meghallgatják ügyfeleik véleményét: a Biztosító panaszkezelési és levelezési gyakorlatának alapja, hogy az ügyfélnek minden esetben lehetősége van elmondani a véleményét, és a visszajelzések segítségével továbbfejleszti szolgáltatásait ügyfelei érdekében.

K&H Csoport

A K&H Csoport Magyarország egyik vezető pénzügyi szolgáltatója. Az ügyfelek pénzügyi igényeire banki és biztosítási megoldásokat egyaránt kínál, amelyek közül az ügyfelek okosan dönthetnek és kiválaszthatják a számukra legmegfelelőbbet. A K&H Csoport termékpalettája kiterjed a hagyományos lakossági és vállalati banki termékeken kívül (számlavezetés, befektetések, megtakarítások, hitelek, bankgaranciák, bankkártya szolgáltatások, letétkezelés, treasury, projektfinanszírozás, stb.) a prémium banki szolgáltatásra, a befektetési alapkezelésre, a lízingre, az életbiztosításra, a vagyon- és felelősségbiztosításra, az egészség- és nyugdíjpénztári szolgáltatásokra, valamint az értékpapír kereskedelemre is. A K&H Csoport országszerte 236 lakossági fiókkal, valamint közel 390 biztosítást értékesítő szerződéses partnerén keresztül többszáz pénzügyi szolgáltatást kínál ügyfeleinek.

A KBC Európa egyik vezető pénzügyi csoportja. Többcsatornás bankbiztosítási csoport, melynek tevékenysége Európára koncentrálódik. A Csoport jelentős, több esetben vezető pozíciót foglal el elsődleges hazai piacain, Belgiumban és Közép-Kelet Európában (Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon és Bulgáriában), ahol elsősorban lakossági ügyfeleket, kis- és közepes méretű vállalatokat és közepes tőzsdei kapitalizációjú helyi vállalatokat szolgál ki.
A KBC Belgium egyik legjelentősebb vállalata, és a brüsszeli Euronext tőzsdén is jegyzik.

főbb adataink:

K&H Bank
2011. december 31-én:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 194 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2874 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,0 milliárd forint

K&H Biztosító
2011. december 31-én:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 6,8 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 103,7 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 2,2 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,9 milliárd forint

Kapcsolattartó

Kommunikációs igazgatóság

  • 328 9181
  • 328 9220
  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu