A K&H Bankcsoport 2019 első félévében 26,3 milliárd forint nettó nyereséget ért el, ami 9%-os éves növekedést jelent egyszeri tételektől tisztított, összehasonlító alapon; a K&H Biztosító nettó eredménye 2019 első félévében 2,7 milliárd forint volt, ami éves összehasonlításban 19% os növekedésnek felel meg

A babaváró hitelkérelmek értéke elérte a 29 milliárd forintot augusztus 31-ig, a K&H sikeresen elindította teljesen online személyi kölcsön szolgáltatását mobil és e-bankján keresztül július 26-án, és júliusban megkapta a „Magyarország legjobb bankja 2019” díjat a Euromoney-tól

A K&H Bankcsoport erős pénzügyi teljesítményt érte el 2019 első félévében, 26,3 milliárd forint adózás utáni eredménnyel zárva az időszakot, ami 9%-os éves növekedést jelent egyszeri tételektől tisztított, összehasonlító alapon. A K&H Biztosító 2019 első félévében 2,7 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el, ami éves összehasonlításban 19%-os növekedésnek felel meg. Augusztus 31-ig a K&H 29 milliárd forint babaváró hitelkérelmet fogadott be, továbbá júliusban mind a mobilbankon, mind az e-bankon keresztül közvetlenül is elérhetővé tette a teljesen online személyi kölcsön szolgáltatását. A Euromoney negyedik alkalommal is a K&H-nak ítélte a „Magyarország legjobb bankja 2019” díjat, a Randstad a pénzügyi szektor „Legvonzóbb Munkaadója” míg a Magyar Nemzeti Bank a „Zöld Bank” elismerésben részesítette a bankot.   

„A K&H Bankcsoport erős pénzügyi teljesítményt nyújtott 2019 első félévében, 26,3 milliárd forint nettó eredménnyel zárva az időszakot, ami 9%-os éves növekedésnek felel meg egyszeri tételektől tisztított, összehasonlító alapon. Az adózás előtti eredmény 31,1 milliárd forintot ért el. A gazdaság finanszírozásában betöltött szerepének részeként 2019 első félévében a K&H összesen 250 milliárd forint hitelt helyezett ki. Az új jelzáloghitel-kihelyezés éves szinten 20%-kal növekedett, míg a személyi kölcsönök tekintetében 44%-os volt az emelkedés. Mindkét adat felülmúlja a piac növekedését.  29 milliárd forint babaváró hitelkérelmet fogadtunk be augusztus 31-ig. A lakossági megtakarítások 6%-kal növekedtek a K&H-nal idén a piaci 4%-kal szemben.  A MÁP+ értékesítések összege 100 milliárd forintot ért el augusztus 31-ig. ” - mondta el Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője.

2019 első félévében a K&H továbbra is az ügyfélkiszolgálást helyezte figyelme középpontjába, és folytatta digitális átalakulását, hogy még egyszerűbb és gördülékenyebb pénzügyi szolgáltatásokat kínálhasson ügyfeleinek. Ennek eredményeképpen:

  • Júliusban a K&H mind a mobilbankban, mind az e-bankban bevezette a teljesen online személyi kölcsön szolgáltatását, amely 3 adat megadásával, 4 lépésben és akár 5 perc alatt folyósítja a kölcsönt.  
  • A K&H 430 000 digitálisan aktív ügyféllel rendelkezik, ami éves összehasonlításban 20%-os növekedésnek felel meg.
  • 500 000 ügyfél már rendelkezik biometrikus profillal, amely lehetővé teszi számukra a dokumentumok elektronikus aláírását és tárolását. Ez a szám fél év alatt közel megháromszorozódott. 

“ Ezen túl nagyon büszkék vagyunk a Euromoney „Magyarország legjobb bankja 2019” címre,  valamint a világ legnagyobb munkáltatói márkákat vizsgáló független felmérése, a Randstad Employer Brand Research 2019 alapján elnyert pénzügyi szektor „Legvonzóbb Munkaadója Magyarországon” díjra, és a Magyar Nemzeti Banktól kapott “Zöld Bank” minősítésre, amellyel a jegybank a környezeti szempontból fenntartható növekedés megvalósítása terén elért kiemelkedő eredményeket  ismeri el a pénzügyi szektorban. Ezek a díjak tükrözik azokat az erőfeszítéseket, melyeket kollégaink tesznek nap mint azért, hogy folyamatosan javítsák ügyfeleink kiszolgálását.” – jelentette be David Moucheron, a K&H Csoport vezérigazgatója.

Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója az alábbiakat mondta el: „2019 első félévében az adózás utáni eredményünk éves összehasonlításban 19%-kal növekedett, és elérte a 2,7 milliárd forintot. A nem-élet üzletág díjbevétele 26,9 milliárd forint volt, ami a tavalyi év azonos időszakához képest 32% os emelkedést mutat. Az életbiztosítási üzletág erős üzleti teljesítményt nyújtott a rendszeres, befektetési egységhez kötött (unit-linked) biztosítások (nyugdíjbiztosítással együtt) 44%-os éves növekedésével, valamint az egyedi kockázati termékek esetében a 23%-os éves emelkedéssel. Az év első felében egy robotizált folyamatot vezettünk be az ismétlődő adminisztratív feladatok automatizálására. A robotizált megoldás naponta közel ezer tranzakciót hajt végre. Ez a folyamat több mint egymillió ügyfelünk számára tovább növeli szolgáltatásunk minőségét és sebességét.”   

K&H nem auditált, konszolidált, IFRS (nemzetközi számviteli szabályok) szerintit eredménye a következőképpen alakult: 

milliárd Ft 2018.június 30. 2019.június 30. változás
nettó eredmény 31,5 26,3 -16,6%
nettó eredmény (a 2018.évi rendkívüli tételek nélkül) 24,0 26,3 +9,4%
ügyfélhitelek 1459 1548 +6%
ügyfélbetétek 2329 2380 +2%
befektetési alapok állománya 806 824 +2%
működési bevétel (a 2018. évi rendkívüli tételek nélkül) 76,5 81,3 +6,3%
működési költségek tranzakciós illetékkel -47,4 -48,5 +2,3%
a hitelportfolió minősége      
nem-teljesítő hitelek 7,1% 5,1%  
hitelezési költségek -0,3% -0,1%  
tőke és likviditás      
  tőkemegfelelési mutató (csoportszintű) 16,6% 17,0%  
hitel/betét arány 62,7% 65,4%  
szolvencia mutató (Biztosító) 222% 213,2%  
hatékonyság       
költség/bevétel arány (bankadóval)   65,8% 63,1%  
költség/bevétel arány (bankadó nélkül) 54,9% 52,1%  
tőkearányos megtérülés 23,9% 16,6%  

Kapcsolattartó

Lesti Mónika

Kommunikációs Igazgatóság
  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu