A K&H Bankcsoport 2019 első félévében 26,3 milliárd forint nettó nyereséget ért el, ami 9%-os éves növekedést jelent egyszeri tételektől tisztított, összehasonlító alapon; a K&H Biztosító nettó eredménye 2019 első félévében 2,7 milliárd forint volt, ami éves összehasonlításban 19% os növekedésnek felel meg
A babaváró hitelkérelmek értéke elérte a 29 milliárd forintot augusztus 31-ig, a K&H sikeresen elindította teljesen online személyi kölcsön szolgáltatását mobil és e-bankján keresztül július 26-án, és júliusban megkapta a „Magyarország legjobb bankja 2019” díjat a Euromoney-tól
„A K&H Bankcsoport erős pénzügyi teljesítményt nyújtott 2019 első félévében, 26,3 milliárd forint nettó eredménnyel zárva az időszakot, ami 9%-os éves növekedésnek felel meg egyszeri tételektől tisztított, összehasonlító alapon. Az adózás előtti eredmény 31,1 milliárd forintot ért el. A gazdaság finanszírozásában betöltött szerepének részeként 2019 első félévében a K&H összesen 250 milliárd forint hitelt helyezett ki. Az új jelzáloghitel-kihelyezés éves szinten 20%-kal növekedett, míg a személyi kölcsönök tekintetében 44%-os volt az emelkedés. Mindkét adat felülmúlja a piac növekedését. 29 milliárd forint babaváró hitelkérelmet fogadtunk be augusztus 31-ig. A lakossági megtakarítások 6%-kal növekedtek a K&H-nal idén a piaci 4%-kal szemben. A MÁP+ értékesítések összege 100 milliárd forintot ért el augusztus 31-ig. ” - mondta el Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője.
2019 első félévében a K&H továbbra is az ügyfélkiszolgálást helyezte figyelme középpontjába, és folytatta digitális átalakulását, hogy még egyszerűbb és gördülékenyebb pénzügyi szolgáltatásokat kínálhasson ügyfeleinek. Ennek eredményeképpen:
- Júliusban a K&H mind a mobilbankban, mind az e-bankban bevezette a teljesen online személyi kölcsön szolgáltatását, amely 3 adat megadásával, 4 lépésben és akár 5 perc alatt folyósítja a kölcsönt.
- A K&H 430 000 digitálisan aktív ügyféllel rendelkezik, ami éves összehasonlításban 20%-os növekedésnek felel meg.
- 500 000 ügyfél már rendelkezik biometrikus profillal, amely lehetővé teszi számukra a dokumentumok elektronikus aláírását és tárolását. Ez a szám fél év alatt közel megháromszorozódott.
“ Ezen túl nagyon büszkék vagyunk a Euromoney „Magyarország legjobb bankja 2019” címre, valamint a világ legnagyobb munkáltatói márkákat vizsgáló független felmérése, a Randstad Employer Brand Research 2019 alapján elnyert pénzügyi szektor „Legvonzóbb Munkaadója Magyarországon” díjra, és a Magyar Nemzeti Banktól kapott “Zöld Bank” minősítésre, amellyel a jegybank a környezeti szempontból fenntartható növekedés megvalósítása terén elért kiemelkedő eredményeket ismeri el a pénzügyi szektorban. Ezek a díjak tükrözik azokat az erőfeszítéseket, melyeket kollégaink tesznek nap mint azért, hogy folyamatosan javítsák ügyfeleink kiszolgálását.” – jelentette be David Moucheron, a K&H Csoport vezérigazgatója.
Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója az alábbiakat mondta el: „2019 első félévében az adózás utáni eredményünk éves összehasonlításban 19%-kal növekedett, és elérte a 2,7 milliárd forintot. A nem-élet üzletág díjbevétele 26,9 milliárd forint volt, ami a tavalyi év azonos időszakához képest 32% os emelkedést mutat. Az életbiztosítási üzletág erős üzleti teljesítményt nyújtott a rendszeres, befektetési egységhez kötött (unit-linked) biztosítások (nyugdíjbiztosítással együtt) 44%-os éves növekedésével, valamint az egyedi kockázati termékek esetében a 23%-os éves emelkedéssel. Az év első felében egy robotizált folyamatot vezettünk be az ismétlődő adminisztratív feladatok automatizálására. A robotizált megoldás naponta közel ezer tranzakciót hajt végre. Ez a folyamat több mint egymillió ügyfelünk számára tovább növeli szolgáltatásunk minőségét és sebességét.”
K&H nem auditált, konszolidált, IFRS (nemzetközi számviteli szabályok) szerintit eredménye a következőképpen alakult:
milliárd Ft | 2018.június 30. | 2019.június 30. | változás |
nettó eredmény | 31,5 | 26,3 | -16,6% |
nettó eredmény (a 2018.évi rendkívüli tételek nélkül) | 24,0 | 26,3 | +9,4% |
ügyfélhitelek | 1459 | 1548 | +6% |
ügyfélbetétek | 2329 | 2380 | +2% |
befektetési alapok állománya | 806 | 824 | +2% |
működési bevétel (a 2018. évi rendkívüli tételek nélkül) | 76,5 | 81,3 | +6,3% |
működési költségek tranzakciós illetékkel | -47,4 | -48,5 | +2,3% |
a hitelportfolió minősége | |||
nem-teljesítő hitelek | 7,1% | 5,1% | |
hitelezési költségek | -0,3% | -0,1% | |
tőke és likviditás | |||
tőkemegfelelési mutató (csoportszintű) | 16,6% | 17,0% | |
hitel/betét arány | 62,7% | 65,4% | |
szolvencia mutató (Biztosító) | 222% | 213,2% | |
hatékonyság | |||
költség/bevétel arány (bankadóval) | 65,8% | 63,1% | |
költség/bevétel arány (bankadó nélkül) | 54,9% | 52,1% | |
tőkearányos megtérülés | 23,9% | 16,6% |
Kapcsolattartó
Lesti Mónika
Kommunikációs Igazgatóság- sajto@kh.hu
- www.kh.hu