A K&H Bankcsoport 2019 első 9 hónapjában 37,7 milliárd forint nettó nyereséget ért el, míg a K&H Biztosító eredménye 3,9 milliárd forint volt

A K&H mobilbankban és e-bankban elérhető, teljesen online, innovatív személyi kölcsön a teljes szeptemberi személyi kölcsön-kihelyezés 25%-át tette ki. Idén ősszel a K&H Bank első piaci szereplőként vezette be első hazai kezelésű fenntarthatósági vegyes alapját.

A K&H Bankcsoport 2019 első 9 hónapjában erős pénzügyi teljesítményt nyújtott, és 37,7 milliárd forint nettó eredményt könyvelt el, ami a rendkívüli tételek nélkül 5%-os növekedésnek felel meg éves összehasonlításban. A K&H Bank 2019 harmadik negyedévében 11,4 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el. 2019 első 9 hónapját a K&H Biztosító 3,9 milliárd forint adózás utáni eredménnyel zárta,  ami éves összehasonlításban 20%-os növekedésnek felel meg. A K&H mobilbankban és e-bankban elérhető, innovatív, teljesen online személyi kölcsön szolgáltatása a teljes új személyi kölcsön-kihelyezés 25%-át tette ki. Idén ősszel a K&H Bank első piaci szereplőként vezette be első hazai kezelésű fenntarthatósági vegyes alapját. A babaváró hitelkérelmek összértéke október 31-ére 39 milliárd forintot ért el.

“A K&H Bankcsoport 2019 első 9 hónapjában erős pénzügyi teljesítményt ért el, és 37,7 milliárd forint adózás utáni eredményt könyvelt el, ami éves összehasonlításban, rendkívüli tételek nélkül 5%-os növekedésnek felel meg. A K&H Bank 2019 harmadik negyedévében 11,4 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el. A gazdaság finanszírozásában betöltött szerepével összhangban 2019 első 9 hónapjában a K&H 383 milliárd forint új hitelt helyezett ki. Az új jelzáloghitel-kihelyezés éves összehasonlításban 8%-os, míg a személyi hitel-kihelyezés 50%-os növekedést ért el, mindkettő a piaci átlagot meghaladó bővülést mutatva. Október 31-ig a babaváró hitelkérelmek összértéke 39 milliárd forint volt, darabszáma pedig 4000-et ért el. A MÁP+ jegyzések értéke október 31-ig 136 milliárd forint volt. Az MNB vállalati kötvényprogramjában a K&H az ügyletek felében pályázott” - ismertette Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője.

“2019 első 9 hónapjában a K&H felgyorsította digitális, innovatív átalakulását, kiemelt figyelmet fordítva a kategóriájában legkiemelkedőbb ügyfélélményre minden csatornáján keresztül, folyamatainak és szervezeti felépítésének egyidejű egyszerűsítésével.

  • A K&H innovatív, mobilbankon és e-bankon keresztül elérhető, teljesen online személyi kölcsön-kihelyezése szeptemberben elérte a teljes személyihitel-kihelyezés 25%-át. 
  • A regisztrált mobilbank-felhasználók száma elérte a 365 ezret, ami 39%-os növekedésnek felel meg éves szinten. Idén minden hónapban 9 ezer új ügyfél kezdte el használni a mobilbank alkalmazást.
  • Idén ősszel a K&H Bank első piaci szereplőként vezette be első hazai kezelésű fenntarthatósági vegyes alapját, az úgynevezett K&H fenntartható fejlődés vegyes alapot. Az alap bevezetésével a K&H már nem csak dinamikus kockázati besorolású, korlátozott számú ügyfélnek tud társadalmilag felelős befektetési alapokat kínálni, hanem a portfólióépítés alapelemeként is. Az alapok összes eleme környezetvédelmi, társadalmi és vállalatirányítási szempontú ellenőrzésen esett át.

Célunk, hogy megfelelve a 21. századi fogyasztók igényének a legkényelmesebb, leggyorsabb és legegyszerűbb formában biztosítsuk a mindennapi bankolás élményét, elsősorban a mobil applikációnkon keresztül, ” – mondta el David Moucheron, a K&H Csoport vezérigazgatója.

Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója hozzáfűzte: “2019 harmadik negyedévében az adózás utáni eredmény éves összehasonlításban 20%-kal bővült, és 3,9 milliárd forintot ért el. A nem élet üzletágban a díjbevétel 37,8 milliárd forint volt, 34%-os éves növekedést mutatva. Az élet üzletág erős üzleti teljesítményt nyújtott a rendszeres, befektetési egységekhez kötött (unit-linked) termékek 43%-os éves növekedéssel (a nyugdíjmegtakarításokat is beleértve), valamint a rendszeres díjas önálló kockázati termékek esetében évi 20%-os bővüléssel. A harmadik negyedévben befejeztük ügyfélportálunk innovatív, mobilbarát kialakítását. 2019 harmadik negyedévének végén mintegy 123 ezren használták az ügyfélportált, ami éves összehasonlításban 23%-os növekedésnek felel meg. Mostanra az ügyfélportál összes funkciója elérhető mobilon és táblagépen is. A látássérültek támogatása érdekében a portál látássegítő üzemmódban is működik.”

A K&H nem auditált, konszolidált, IFRS (nemzetközi számviteli szabályok) szerinti eredménye a következőképpen alakult:

milliárd Ft 2018. szept. 30. 2019. szept. 30. változás
nettó eredmény 45,1 37,7 -16%
nettó eredmény (a 2018. évi rendkívüli tételek nélkül) 35,8 37,7 +5%
ügyfélhitelek 1490 1602 +8%
ügyfélbetétek  2293 2381 +4%
befektetési alapok állománya 819 851 +4%
működési bevétel (a 2018. évi rendkívüli tételek nélkül) 116,5 123,2 +5,7%
működési költségek tranzakciós illetékkel -72,2 -75,0 +3,9%
a hitelportfolió minősége      
  nem-teljesítő hitelek  6,8% 4,7% -2,1%
  hitelezési költségek -0,2% -0,1% -0,1%
tőke és likviditás      
  tőkemegfelelési mutató (csoportszintű)  16,2% 16,7% +0,5%
  hitel/betét arány 65,0% 67,7% +2,7%
  szolvencia mutató (K&H Biztosító) 199,6% 191,6% -8%
hatékonyság      
  költség/bevétel arány (bankadóval)  65,8 % 64,3 % -1,5%
költség/bevétel arány (bankadó nélkül) 54,8 % 53,5 % -1,3%
tőkearányos megtérülés 22,2% 15,4% -6,8%

Kapcsolattartó

Kommunikációs Igazgatóság

  • +36 1 328 9181
  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu