A K&H Bank 41,8 milliárd forintos rekordszintű nyereséget ért el 2017-ben A bankcsoport 60 000 új ügyfelet szerzett és növelte hitelpiaci részesedését

A K&H Biztosító eredménye 2,9 milliárd forint volt tavaly

A K&H Bank 41,8 milliárd forintos rekordszintű nyereséget ért el 2017-ben, amely éves összehasonlításban 18%-os emelkedést jelent. A bankcsoport nettó eredménye 2017. utolsó negyedévében 9,6 milliárd forint volt, hitelpiaci részesedése pedig az egy évvel korábban mért 10,2%-ról 10,5%-ra nőtt. Ügyfeleinek száma éves szinten 60 000 fővel, azaz hetente mintegy 1200 új ügyféllel bővült, akiknek közel a fele a fiatal korcsoportból került ki.  A K&H mérlegfőösszege az elmúlt évben átlépte a 3 billió forintos értékhatárt. A K&H Biztosító 2,9 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el, amely éves összehasonításban 3%-os növekedésnek felel meg.

A K&H Bank 41,8 milliárd forintos rekordszintű nyereséget ért el 2017-ben, amely éves szinten - a VISA részvények értékesítéséből származó 2016. évi egyszeri bevétel nélkül - 18%-os emelkedést jelent. A nettó profit 2017. utolsó negyedévében 9,6 milliárd forint volt.  A nettó kamatbevétel (+4,4%) és a nettó díjbevétel (+3,5%) éves összehasonlításban a magasabb üzleti volumeneknek és a 60 000 új ügyfélnek köszönhetően egyaránt emelkedett, ami ellentételezte az alacsony kamatkörnyezet negatív hatását.

A K&H összesen 425 milliárd forint, azaz naponta több mint 1 milliárd forint új hitelt helyezett ki 2017-ben, amellyel közel 32 000 magánszemélyt és több mint 3100 kkv és vállalati beruházást finanszírozott. A K&H hitelpiaci részesedés éves szinten 10,2%-ról 10,5%-ra emelkedett. A hitelállomány 9%-os növekedése meghaladta a betétállomány 7%-os bővülését, így a hitel/betét arány 60,5%-ról 61,2%-ra javult, és ezzel a bank betöltötte a gazdaság támogatásában játszott szerepét.

„Stabil pénzügyi teljesítményünk annak köszönhető, hogy nap mint nap a változó ügyféligények kiszolgálására koncentrálunk” – jelentette be David Moucheron, a K&H Csoport vezérigazgatója.

A K&H 2017-ben 104 milliárd forint, azaz éves összehasonlításban 32%-kal több lakossági jelzáloghitelt és 24 milliárd forintnyi, az egy évvel korábbi adathoz képest 65%-os növekedést eredményező személyi hitelt folyósított. A 297 milliárd forintnyi újonnan kihelyezett kkv és vállalati hitelállomány több mint kétszerese a 2016-os értéknek, amely éves összevetésben 134%-os emelkedést jelent, a kkv és a vállalati hitelállomány 80 milliárd forintos növekedése pedig 11%-os bővülésnek felel meg.

2016. decembere óta a K&H lakossági hitelpiaci részesedése 10,1%-ról 10,5%-ra, a vállalati hiteleké pedig 10,4%-ról 10,5%-ra nőtt. A bankcsoport az újonnan kihelyezett jelzáloghitelek piacán 14,7%-os, míg az új személyi hitelek esetében 7,7%-os részesedést ért el. 
„A K&H Bank a piac második legnagyobb szereplőjeként mind mérlegfőösszeg, mind ügyfélvolumenek tekintetében tovább erősítette pozícióját, mérlegfőösszege pedig 2017-ben átlépte a 3 billió forintos értékhatárt” – mondta Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője.

Az üzleti eredmények mellett a K&H továbbra is tekintélyes összegeket fektet be digitális megoldásaiba, hogy ügyfeleinek még egyszerűbb és gördülékenyebb banki és biztosítási megoldásokat kínáljon. „2017. végén mobilbanki alkalmazásunknak 165 ezer felhasználója volt, azaz számuk az előző év azonos időszakához képest több mint a duplájára nőtt. Az ügyfelek értékelése alapján mobilbankunk az első helyen végzett a piacon, a közelmúltban bevezetetett mobiltárca fizetési applikációnk pedig kifejezetten sikeres: a mindössze két hónap alatt regisztrált 13 000 kártyát már több mint 100 000 alkalommal vették igénybe. Továbbra is befektetünk a digitalizációba annak érdekében, hogy ügyfeleinknek kényelmes és gyors szolgáltatásokat tudjunk nyújtani” – tette hozzá David Moucheron.

Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója hozzátette: „A K&H Biztosító 2017-ben – a 0,6 milliárd forinttal magasabb biztosítási adó ellenére – 2,9 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el, amely éves összehasonlításban 3%-os növekedést jelent. A nem-élet üzletágban a bruttó díjbevételünk 18%-kal emelkedett 2016-hoz képest, míg az élet üzletágban a kockázati életbiztosításoknál a 25%-os növekedés erős üzleti teljesítményt hozott.  A magasabb színvonalú ügyfél kiszolgálás érdekében a teljes kárkezelési folyamatot digitalizáltuk, hogy megfeleljünk ügyfeleink egyre növekvő elvárásainak, aminek köszönhetően a kárrendezési idő jelentős mértékben tovább csökkent. ”

A K&H Bank nem auditált, konszolidált IFRS (nemzetközi számviteli szabályok) szerinti eredménye az alábbiak szerint alakult:

milliárd forint

2016. dec. 31.

2017. dec. 31.

változás

nettó eredmény

38,9

41,8

+7,5%

nettó eredmény (a 2016-os VISA bevétel nélkül)

35,3

41,8

+18,5%

ügyfélhitelek

1290

1399

+8,5%

ügyfélbetétek

2141

2297

+7,3%

befektetési alapok állománya

811

794

-2,1%

működési bevétel

145,3

147,5

+1,5%

nettó kamatbevétel

69,9

73,0

+4,4%

nettó díj- és jutalékbevétel

53,1

54,9

+3,5%

működési költségek tranzakciós illetékkel együtt

-91,6

-94,8

+3,4%

 hitelportfolió minősége

 

 

 

  nem-teljesítő hitelek

9,8%

7,1%

-2,7%

  hitelezési veszteségek

-0,3%

-0,2%

+0,1%

tőke és likviditás

 

 

 

 tőkemegfelelési mutató (csoport)

15,3%

16,3%

+1,0%

  hitel/betét arány

60,5%

61,2%

+0,7%

  szolvencia mutató (Biztosító)

232%

232%

 

hatékonyság

 

 

 

 költség/bevétel arány

68,3%

67,9%

-0,4%

 költség/bevétel arány (bankadó nélkül)

63,1%

64,2%

+1,1%

tőkearányos megtérülés (ROE)

16,0%

16,0%

0,0%

tőkearányos megtérülés a 2016. évi VISA bevétel nélkül

14,6%

16,0%

+1,4%

Kapcsolattartó

Lesti Mónika

Kommunikációs Igazgatóság
  • +36 1 328 9181
  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu