a cégeknél már központi kérdés a fenntarthatóság és a digitalizáció

A most induló vagy nemrégen alapított vállalkozások fejlődésében már hatalmas szerepet játszik a fenntarthatóság és a digitalizáció, legalább egy fenntarthatósági szempontot is figyelembe vesznek működésük során - derül ki a K&H felméréséből. A legtöbben minél energiahatékonyabb és környezetbarátabb termék előállítását és szolgáltatás nyújtását szeretnék elérni. A kutatásból az is kiderült, hogy a sikeres vállalkozáshoz elengedhetetlen a webes jelenlét: 10-ből 9 cég megtalálható valamilyen formában online.

A magyarországi vállalkozók számára is fontosak a társadalmi és környezetvédelmi szempontok, derült ki a K&H felméréséből, amelyet az RTL Klub Cápák között című műsorába jelentkezők körében végzett. A most induló vagy még korai fejlődési szakaszban lévő cégek 95 százaléka ugyanis legalább egy szempontból igyekszik működését „zöldíteni”. A legjellemzőbb, hogy terméküket vagy szolgáltatásukat szeretnék energiahatékonyabbá és környezetbarátabbá tenni (58%). Emellett szintén sokan részesítik előnyben a helyi alapanyagokat, a válaszadók 35 százaléka igyekszik velük dolgozni. „Amellett, hogy a vállalkozók is szeretnének hozzájárulni a Föld jövőjéhez, üzleti értelemben is megéri beépíteni a cég működésébe a fenntarthatósági szempontokat. A fogyasztók ugyanis szívesebben vásárolják az ilyen cégek termékeit, amiért akár magasabb árat is hajlandók fizetni. Természetesen ezzel a vállalkozások többsége már tisztában van, a hazai piacon is egyre szélesebb az öko, bio, környezettudatos termékek kínálata. Fontos azonban, hogy ez a szemlélet a teljes életútra érvényes legyen, azaz ne csak a gyártás és a termelés módja legyen környezettudatos, hanem a csomagolás, a szállítás, a termék használati módja és nem utolsó sorban a használat utáni sorsa, az újrahasznosíthatósága is ugyanolyan fontos tényező” - mondta Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.

vállalkozások fenntarthatósági szempontok 2022

A fenntarthatósághoz hasonlóan az utóbbi években a digitalizáció is szinte az összes cég életében jelentős szerephez jutott. Ezt jól mutatja, hogy a felmérés alapján a vállalkozások 86 százaléka elérhető online a vásárlók és partnerek számára, fel lehet velük venni a kapcsolatot az interneten keresztül. A pénzügyek digitális kezelése is élen jár, a cégek 83 százaléka intézi így azokat. Ez általában nem csak leegyszerűsíti a bankolást vagy a könyvelési feladatokat, hanem költségelőnnyel is jár. Ám a legtöbben nem állnak meg itt: a vállalkozások 80 százaléka vesz fel rendelést az interneten keresztül, 79 százalékuk pedig már belső ügyviteli folyamatait is digitalizálta. Feltehetően az otthoni munkavégzés széleskörű elterjedésének köszönhető, hogy 10 cégből 6 biztosít mobiltelefont, laptopot vagy internetelérést alkalmazottainak. A termelési, gyártási folyamatok automatizálása terén azonban van még hová fejlődni, ez eddig a cégek nagyjából felének (46%) sikerült.

vállalkozások digitalizálása 2022

„Az online jelenlét szinte minden vállalkozás esetében megkerülhetetlen, a K&H-nál mi is ebbe az irányba haladunk egyre bővülő digitális szolgáltatási palettánkkal. Az egyéni vállalkozók például interneten keresztül is nyithatnak nálunk számlát és azt látjuk, hogy egyre népszerűbb a mobilbankon keresztüli ügyintézés. Ám ha valaki fejleszteni szeretné digitális készségeit, és még hatékonyabb online jelenlétre vágyik, a K&H üzletetide! vállalkozásfejlesztési oldalunkon tovább képezheti magát.  E-tananyagainkból többek között megtudhatja, hogyan indítson webáruházat, beleértve a biztonságos fizetési megoldásokat is” - tette hozzá Rammacher Zoltán.

A felmérésről

A felmérést a K&H készítette a Cápák között műsorba jelentkező vállalkozók körében. Összesen 163 vállalkozás vett benne részt, a lekérdezés 2021. szeptember 28. és 2021. november 3. között zajlott.

Kapcsolattartó

K&H Kommunikáció

  • sajto@kh.hu