15 éves a K&H e-bank több mint félmillió ügyfél használja a szolgáltatást

15 évvel ezelőtt vezette be a K&H Bank az elektronikus bankolást mint szolgáltatást, és népszerűsége azóta is töretlenül nő. Ma már minden tizedik ügyfél kizárólag a digitális megoldásokat választja, főleg a 30 évnél fiatalabbak. A Bank e-bankos ügyfelei száma már meghaladta az 500 ezret.

Az elektronikus banki szolgáltatás alatt minden olyan elektronikus - mobilon vagy interneten keresztül zajló - szolgáltatást értünk, amelynek segítségével egyszerűen, gyorsan, kényelmesen, biztonságosan akár otthonról is, a nap 24 órájában intézhetjük pénzügyeinket. 

Egy felmérés szerint Magyarországon a 2010-es 12 százalékról 27 százalékra nőtt az online banki megoldásokat használó ügyfelek aránya. A listát egyébként a csehek vezetik, az ottani ügyfelek kétharmada már az interneten keresztül intézi pénzügyeit.

A K&H Bank 2000-ben indította el e-bank szolgáltatását és 7 évvel később már százezres ügyfélszámnál járt. Az utóbbi 5 évben ráadásul annyi új ügyfél kötött e-bank szerződést a K&H-nál, mint korábban 10 év alatt. Ez ma már több mint fél millió e-bank szerződést jelent. 

Bár az emberek jelentős része még mindig inkább a hagyományos csatornákat választja, minden tizedik ügyfél, főleg a 30 évnél fiatalabbak, már kizárólag a digitális megoldásokat választják, és 40 százalék körüli azok aránya, akik hagyományos és digitális csatornákon keresztül is bankolnak. A K&H Bank a következő három évben 6 milliárd forintot költ e téren fejlesztésre, hogy a szolgáltatások alkalmazkodjanak az átalakuló bankolási szokásokhoz.

„A legnépszerűbb tranzakciók között szerepel a forint átutalás, a sárgacsekk befizetése és a mobiltelefon egyenleg feltöltés. Havonta átlagosan több mint 1 millió darab forintátutalás történik. A legtöbben munkaidőben, 8 és 16 óra között használják a szolgáltatást, de sokan intézik tranzakcióikat reggel 7 és 8 között, valamint 16 és 20 óra között is” – ismertette a Bank ügyfeleinek szokásait dr. Bába Ágnes, a K&H lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese.

K&H Csoport

Az ország egyik vezető pénzintézeteként – országosan több mint 4000 munkatársával – a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit minden időben magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 210 lakossági fiókot működtet, és mintegy 1 millió lakossági, kkv és vállalati ügyfelének kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését több mint 1800 milliárd forintnyi kihelyezett hitel és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet. A Bankcsoport az elmúlt 10 évben 156 milliárd forint adó megfizetésével járult hozzá a magyar állami költségvetés bevételeihez. 

A KBC az elmúlt 16 évben mintegy 300 milliárd forint értékben fektetett be magyar leányvállalataiba, ezáltal az országba. A KBC 2011-ben adta át két, egyenként 30-30 milliárd forint értékű beruházását, a K&H Csoport székházát Budapesten és egy számítógépes ikeradatközpontot Baracskán és Törökbálinton. 

Főbb adataink:

K&H Bank
2014. szeptember 30-án:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 172 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2 733 milliárd forint
nettó eredmény (egyszeri tételek nélkül): -32,5 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 24,8 milliárd forint

K&H Biztosító
2014. szeptember 30-án:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 11,9 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 123,9 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény  (IFRS konszolidált, nem auditált): 2,6 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,9 milliárd forint

Kapcsolattartó

Kommunikációs igazgatóság

  • 328 9950
  • 328 9220
  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu