hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

K&H: átlagosan 49 ezer forintot szánnak a fiatalok a karácsony ajándékokra

jelentősen nőtt a 100 ezer forint feletti karácsony kerettel rendelkezők aránya

A korábbi évekhez hasonlóan a fiatalok 84 százaléka tervez ajándékvásárlást az idén, átlagosan 49 ezer forintot fordítva azok beszerzésére a tavalyi 40 ezer forinttal szemben – derül ki a K&H ifjúsági indexből, amely a 19-29 évesek karácsonyi vásárlási szokásait vizsgálta. Az ajándékozó fiatalok 2 százaléka kizárólag saját készítésű ajándékokkal készül az ünnepekre, 9 százalékuk 10 ezer forintnál kevesebbet, 15 százalékuk pedig 100 ezer forintnál is többet költene a meglepetésekre.

K&H: naponta 27 milliárddal gyarapodott a magyar lakosság

sokaknál szűkebb lesz a karácsony

A magyar lakosság bruttó pénzügyi vagyona 2024 harmadik negyedévében elérte a 106 ezer milliárd forintot. A jelentős növekedésben a befektetési jegyek és a tőzsdei részvények átértékelődésének is szerepe van, ezek növekvő aránya pedig a lakosság pénzügyi tudatosságának javulására utal. A K&H szakértői szerint a trend folytatódása további vagyonnövekedést hozhat a magyar lakosság számára.

ezt várjuk a mesterséges intelligenciától: hatékonyabbak leszünk és többet szórakozunk

a magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből

Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról, hogyan viszonyulnak az emberek világszerte és Magyarországon a mesterséges intelligenciához (AI). Bár a többség bízik abban, hogy az AI nagyobb hatékonyságot fog eredményezni és több szórakozási lehetőséget teremt, de egyelőre nem látjuk, hogy az AI mekkora hatással lesz az egészségünkre, a gazdaságra, ahol élünk, a munkahelyünkre vagy az általános munkaerőpiacra.

K&H: a digitális rezsivel számolni kell a fiataloknak

karácsonyi meglepetés is lehet egy streaming-előfizetés

Olyan magasságokban van a családok digitális rezsije, hogy egy ajándékba kapott streaming-előfizetés már valódi karácsonyi meglepetés lehet. Kérdés, hogy a megajándékozott képes lesz-e hosszú távon fenntartani, ugyanis a fizetős digitális szolgáltatások (internet, filmek, zene) árai folyamatosan kúsznak felfelé. A K&H Vigyázz, kész, pénz! idén jubileumi, tizenötödik évadához érkező diákoknak megrendezett vetélkedősorozatában kiemelt szerepet kapnak a spórolási tippek, amellyel az árak emelkedésének kedvezőtlen hatásait lehet mérsékelni.

K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?

a fiatalok jelentős része még mindig a személyes beszerzésben hisz

A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak fölényben, 67 százalékuk készül ilyen meglepetéssel az ünnepekre. A kozmetikumok is jól állnak, 64 százalék választana belőlük, valamint a játékok és az élelmiszerek is népszerűnek mondhatóak a K&H ifjúsági index szerint, amely a karácsonyra való felkészülést vizsgálta. Kiderült az is, hogy a készpénz, mint ajándék csak 28 százalékuknál merül fel.