hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

ultimátumot kapott a sárga csekk

Egyre inkább a mindennapok része az elektronikus bankolás a lakossági ügyfelek körében. A számok önmagukért beszélnek: a K&H e-bankjába közel 11 százalékkal többen léptek be az idén március 16-a és április 15-e között az egy hónappal korábbi időszakhoz képest. A koronavírus-járvány kitörése után a csekkbefizetések kaptak leginkább szárnyra: a bank ügyfelei egy hónap alatt március és április közepe között az e-bankon keresztül közel 36 ezer, a mobilbank segítségével pedig több mint 50 ezer „csekket” fizettek be, ez 97, illetve 96 százalékos növekedést jelent. A K&H szerint az elektronikus fizetések térnyerése várhatóan a járvány lecsengése után is fokozódni fog, ez pedig a készpénzhasználat és a készpénzállomány csökkenését eredményezheti.

ami most kényszernek tűnik, az később a kkv-k fejlődésének kulcsa lehet

digitális eszközök, innovációk, amik most segíthetik a vállalkozások életét

Habár sok mindent kényszerből lépnek most meg a vállalkozások, ez a felkészülés nagyban elősegítheti a hazai kkv szektor digitális fejlődését. Az Európai Bizottság tavalyi adatai alapján Magyarország a 23. helyen áll a digitális versenyképesség terén, a jelenlegi helyzetben azonban az eddig elmaradt fejlesztések várhatóan megvalósulhatnak. A K&H Bank ezért összegyűjtötte azokat az eszközöket, amelyek nemcsak most hasznosak, de hosszú távon is megtérülnek.

digitálisan és fenntarthatóan a társadalomért

A társadalmi felelősségvállalás a nagyvállalatok fenntarthatósági stratégiájának évek óta jelentős alkotóeleme, aminek ebben a bizonytalan időszakban még kiemeltebb szerepe lehet. Az aktuális társadalmi igényekre reagálás, illetve az előremutató digitális megoldások és innovatív programok nyújthatnak hatékony segítséget a vírusjárvány idején és hosszú távon is – hívja fel a figyelmet a K&H a társadalom és a gazdasági fenntarthatóság elkötelezett támogatójaként.

a fiatalok többsége maga állja a játékszámlát

22 ezerért vesznek játékszoftvert

A fiatalok döntő része – 84 százaléka - játszik valamilyen kütyün, a legnépszerűbbek az okostelefonos és tabletes játékok – derült ki a K&H ifjúsági indexéből. A 14-29 éves korosztály tagjainak kétharmada már költött ilyen jellegű időtöltésre. Komplett gépet 106-129 ezer forintért vettek, játékszoftvert pedig 22 ezer forintért. Többségük azt mondta, saját maga fizette ezeket a kiadásokat.

érdemes óvatosnak maradni, hiába van tömeg a vevők oldalán

Bár a koronavírus-járvány mély recessziót eredményez, mégis úgy tűnik az elmúlt hetek alapján, hogy ezt mellékes tényezőnek tekintik a piaci szereplők. A márciusi zuhanások eredményeként az amerikai S&P 500 és a frankfurti DAX részvényindex 30-40 százalékot esett, azóta pedig a veszteség felét ledolgozták. A következő hetekben, hónapokban érkező makroadatok, vállalati eredmények még okozhatnak turbulenciát a piacokon – derül ki Kovács Mátyás, a K&H Alapkezelő szenior portfóliómenedzserének piaci kommentárjából. A szakember szerint mindenképpen indokolt az óvatosság, mert a járványhatás még nem múlt el.

ezek kellenek ahhoz, hogy ne tűnjön el még több cég

3 válságkezelési tanács a K&H családi vállalatok kiválósági díj nyertesétől

A hazai cégvilág Achilles-ínja a hosszú távra tervezés. Az újonnan alapított vállalkozások ötöde ugyanis egy év, minden második cég pedig három év után megszűnik. Előrejelzések szerint a koronavírus-járvány nagysága és vége rendkívül bizonytalan, hazai szinten akár 5-7 százalékos GDP visszaesést is eredményezhet, ami a cégek várható életkorát még tovább csökkentheti. A 25 éves, K&H családi vállalatok kiválósági díjjal elismert Abrazív Mérnöki Iroda és Gépgyártó Kft. szerint azonban folyamatos fejlesztéssel, a munkavállalók megbecsülésével és a következő generáció felkészítésével jó eséllyel megalapozható a cég biztos jövője még a válság idején is.

a vírusjárvány miatt magas a félelemérzetünk

adományozási programot indított a K&H a járványkórházakért

Nemcsak a vírusjárvány terjedésének megelőzésében, de annak kezelésében is nagy szerepe lehet most a pénzügyi tudatosságnak. A K&H ugyanis május 1-jétől támogatási programot indít, amelyben az online banki tranzakciók és bankkártyás fizetések után akár 50 millió forint értékben támogatja majd a járványkórházakat. Az egyhónapos kampány emellett abban is segíthet, hogy a vírusjárvány okozta aggodalom enyhülni tudjon az ügyfelekkel közös adományozás által.

mennyire kell az autó? – így közlekedik Magyarország, ha nincs járvány

A magyarok 72 százaléka autózik rendszeresen, a kerékpárral hetente több alkalommal közlekedők aránya 23 százalékos, ami többéves távlatban visszaesést jelent – derül ki a K&H biztos jövő felméréséből. A legtöbben Budapesten használják a helyi tömegközlekedést, és főként a felsőfokú végzettségűek közlekednek így. A gépkocsi-megosztás illetve közösségi autózás viszont nem örvendenek nagy népszerűségnek: a megkérdezettek 89 százaléka szinte soha nem vett igénybe ilyenen szolgáltatásokat.

K&H: készpénz vagy bankkártya? Online bolt vagy piac?

ők a karanténhelyzet nyertesei és vesztesei

Földcsuszamlásszerű változásokat hoztak a mindennapokban, így a bankolásban és a vásárlásban is a koronavírus-járványhoz köthető intézkedések, köztük például a kijárási korlátozások. Az online bevásárlások átlagos értéke 17 ezerről 20 ezer forintra nőtt, tízből heten ritkábban látogatják a bankfiókokat, és egyre gyakrabban fizetnek bankkártyával. Azonban ez még nem jelenti a készpénz végét: bár ritkábban választják, 42 százalék még ebben az időszakban is ugyanannyiszor fizet készpénzzel, mint korábban. 

ezeket kell most tudnia minden cégnek

a 20. K&H családi vállalatok klub tudástára segít a vírushelyzet leküzdésében

A vírushelyzet miatt hozott intézkedések cégmérettől és tevékenységi körtől függetlenül igen komoly kihívások elé állítják a vezetőket, mivel szinte minden területet alapjaiban befolyásolnak. A 20. K&H családi vállalatok klub tudástára ezért abban nyújt segítséget a családi vállalkozások számára, hogy könnyen átlátható szakmai információkat és gyors megoldásokat kapjanak a vírushelyzet hatékony kezelésére, a jogi tanácsoktól a krízishelyzetben alkalmazható kommunikációs taktikákig.