hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

K&H: lassul a cégek digitális átállása

kivárás és forráshiány akadályozza a vállalati innovációt

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét.  Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.

K&H: mennyiből utaznak a magyar turisták?

összesen 327 ezer forintból nyaralunk idén?

A középkorú magyarok idén nagyjából átlagosan tíz százalékkal többet szánnak a nyaralásra, mint 2023-ban. A 2021-es mélyponthoz képest idén már nyolcvan százalékkal nagyobb számlát vállalnak az utazók a K&H biztos jövő felmérés szerint, amely a 30-59 évesek utazási terveit vizsgálta. Ugyanakkor euróban már máshogy fest az utazási matek.

K&H: 5 aranyszabály a telefonos csalók kiszűrésére

pszichológiai nyomásgyakorlással akarják megszerezni banki adatainkat

Elszaporodtak a banki ügyfelek jóhiszeműségét kihasználó csalások. Az e-mailben történő adathalász támadások mellett egyre gyakoribbak a csaló telefonhívások. Ezek közös jellemzője, hogy pszichológiai nyomásgyakorlással próbálják az áldozatokat rábírni arra, hogy kiadják banki adataikat, amelyek birtokában aztán szabaddá válik az út a pénzükhöz is.

K&H: az iparvállalatoknál fókuszba került a fenntarthatóság

a legkisebb cégek lemaradtak a zöld átállásban

Egyre több vállalatvezető ismeri az EU karbonsemlegességi céljait. A vállalatvezetők attitűdje továbbra is rendkívül pozitív a fenntarthatósággal kapcsolatban, azonban egyre inkább úgy érzik, hogy az új fenntarthatósági szabályok betartása nehézséget jelent a számukra – derül ki a K&H fenntarthatósági index idei első féléves kutatásából. Az ipari és építőipari cégek egyre nagyobb figyelmet fordítanak ökolábnyomuk csökkentésére.

K&H: kivárnak a cégek az innovációkkal

terveiket visszafogták, csak azt fejlesztik, ami feltétlenül szükséges

A kedvezőtlen gazdasági kilátások és a drága források miatt a magyar vállalatok kivárnak a termék- és szolgáltatásfejlesztéssel, inkább a meglévő ügyfélkörük megtartására, jobb kiszolgálására, valamint belső folyamataik hatékonyságának javítására törekszenek – derül ki a K&H innovációs index felméréséből. 

K&H: negyven százalékkal nőtt a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőn résztvevők száma

pénzügyi csúcsteljesítménnyel rukkoltak elő a gyerekek

Utolsó szakaszához ért a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedősorozat idei évada. Május 28-án és 29-én egy nagyszabású, személyes részvételű döntő keretében számoltak be a tanulók pénzügyi tudásukról. A több mint egy évtizedes múltra visszatekintő versenyre rekord számú fiatal volt kíváncsi: összesen 12 300 diák, több mint 3 ezer csapat vett részt a megmérettetésen, ami kiugró 40 százalékos emelkedést jelentett a tavalyi évhez képest.

K&H: bedurrant a lakáshitelezés

triplájára nőtt a folyósítások száma

Erőteljesen kezdték az évet a K&H lakáshitelesei. Az év első három hónapjában a pénzintézet 41 milliárd forint értékben kötött új szerződéseket jelzáloghitelekre - döntően lakáshitelekre -, ami négy és félszeres növekedést jelent éves összevetésben. A piac élénkülését jelzi az is, hogy lakáshitelek átlagos összege 42 százalékkal emelkedett. A pénzintézet példájából kiderül , hogy mennyivel lett olcsóbb egy év alatt egy 20 millió forintos, 20 éves futamidejű lakáshitel törlesztése.

K&H: amikor a bank fizet az ügyfélnek

a K&H visszapénz előnyeivel már 28 ezren kaptak visszatérítést

Bevezetése óta félmillió buszjegyet vásároltak a K&H+ mobilbanki szolgáltatásban az ügyfelek. Immár meghaladta a 200 ezret azoknak a K&H-s felhasználóknak a száma, akik messze többre használják mobilbankjukat, mint hagyományos banki tranzakciókra: a vásárlás mellett mobiltelefont töltenek fel, csekket fizetnek ki vele, vagy éppen visszaszereznek egy kis pénzt a költéseik után. 2023 novemberi bevezetése óta már 60 ezren aktiválták a K&H visszapénz funkciót, 28 ezren váltak jogosulttá és összesen 45 millió forintot írt jóvá számlájukon a bank.

A K&H Bank 21,4 milliárd forintos nettó nyereséget, míg a K&H Biztosító az extraprofitadó miatt negatív eredményt ért el 2024 első negyedévében

A pénzintézet minden területen jól teljesített az első három hónapban: a betétek, a befektetések és a hitelezés terén is

  • A K&H Bank adózás utáni nyeresége 21,4 milliárd forintot tett ki 2024 első negyedévében.
  • A K&H Biztosító 3,1 milliárd forint veszteséget könyvelt el az egész évre eső extraprofitadó elszámolása miatt, üzleti teljesítményét tekintve azonban jól teljesített, a díjbevétel 10 százalékkal emelkedett, és minden üzletága folyamatosan növekszik.
  • Ezek az eredmények tartalmazzák a különböző kormányzati intézkedések (extraprofitadó, egyéb bankadó) 38 milliárd forintos csoport szintű, negatív adózás előtti hatását.
  • A Bank hitelállománya 5 százalékkal nőtt 2024 első negyedévében az előző év azonos időszakához képest, elérve a 2872 milliárd forintot. A 2024 első három hónapjában nyújtott új hitelek volumene 134 milliárd forintot tett ki. A vállalati hitelállomány egy év alatt 5 százalékkal, a lakossági 7 százalékkal nőtt.
  • Az ügyfélbetétek éves szinten 8 százalékkal bővültek, állományuk 3791 milliárd forintra nőtt, míg az alapokban kezelt vagyon 46 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest, elérve az 1485 milliárd forintot.
  • A banki tulajdonú államkötvény-állomány meghaladta az 1000 milliárd forintot, könyv szerinti értéke 6 százalékkal nőtt az előző évhez képest. A Bank továbbra is kedvező likviditási mutatókkal rendelkezik.
  • A K&H Banknak több mint 650 000 digitálisan aktív ügyfele van, az új lakossági számlanyitások kétharmada online történik, továbbá több mint 500 000 felhasználó lépett kapcsolatba Kate-tel, az első hangalapú digitális pénzügyi asszisztenssel.
  • A K&H Csoport 2024-ben már másodszor nyerte el a „Magyarország legjobb digitális bankja” címet. Emellett a munkavállalók jóllétének és fejlődésének javítását célzó intézkedéseiért idén is részesült a Top Employer díjban.

K&H: innováció a reklámban is

elsőként igazodik a változó médiafogyasztási szokásokhoz

Elérkezett a streaming új kora, ahol már reklámokkal is lehet találkozni. A reklámok megjelenésénél a magyar bankszektorból elsőként a K&H vásárolt hirdetési felületet. Hazánkban a SkyShowtime vezette be úttörőként ezt a lehetőséget.