minden harmadik vállalkozás nyitott az újításra

Úgy tűnik, nyitottak a hazai vállalkozások az újra – ez derült ki a K&H: üzletet ide! program felméréséből, amely arra kereste a választ, hogy mennyire gondolkodnak meglévő üzletük fejlesztésében vagy új üzlet nyitásában a kkv-k.

mit szeretne a lakosság?

A K&H gyakorlati segítséget kíván nyújtani a vállalkozásoknak ahhoz, hogy adott földrajzi területen milyen tevékenységben, vállalkozásban érdemes gondolkodni, milyen üzletekre, szolgáltatásokra van igénye a helyi lakosságnak. „A K&H: üzletet ide! program tavaly szeptember óta az egész ország területére vonatkozóan gyűjtötte az igényeket, aminek eredményeként több mint 18 ezer javaslat gyűlt össze. A kis- és középvállalkozások így pontosan láthatják, hogy melyik helységben vagy városrészben mire van igény, és kiválaszthatják az őket érintő vállalkozói tevékenységeket” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője

mire nyitottak a vállalkozások?

A vállalkozásösztönző program keretében a Bank azt is felmérte, hogy ígéretes üzleti lehetőség láttán vajon szívesen belevágnak-e új tevékenységbe a cégek, nyitottak-e arra, hogy akár más városban, országrészben bővítsék működési területüket. „Az eredmények igen biztatók, hiszen az 500 hazai kkv megkérdezésén alapuló felmérés szerint minden harmadik cég kész arra, hogy profilt váltson vagy más településen is kiterjessze tevékenységét. Az újításra nyitott cégek válaszaiból úgy tűnik azonban, hogy a vállalkozók jobban ragaszkodnak meglévő tevékenységükhöz, mint a városhoz, amiben működnek: míg a változásra kész cégek közel fele (49%) mondta, hogy ugyanolyan, vagy hasonló profilú vállalkozásba akár másik településen is belefogna, teljesen új tevékenységbe (akár ugyanott, akár másik településen) mindössze a vállalkozók 24 százaléka vágna bele.”

A hazai kkv-knak azonban nemcsak a lakossági igények kiszolgálása a cél, hiszen a felmérés arra is rámutatott, hogy a szektor legalább fele számára a B2B piac, azaz a cégek közötti értékesítés is fontos szerepet kap. „A lakossági igényfelmérésnek és a program oldalán elérhető lokális környezeti és gazdasági adatoknak köszönhetően remélhetően azok a cégek is sikeresebben vághatnak bele vállalkozásuk bővítésébe, akik közvetlenül a lakosság számára értékesítenek, és azok is, akik más cégek számára kínálnak terméket vagy szolgáltatást” – hangsúlyozta ki Kovács Viktor Zoltán. 

A K&H Csoport

Az ország egyik vezető és országosan több mint 4000 munkatársat foglalkoztató pénzintézeteként a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit minden időben magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 208 lakossági fiókot működtet, és mintegy 1 millió lakossági, kkv és vállalati ügyfelének kínál pénzügyi szolgáltatásokat.  A magyar gazdaság működését több mint 1600 milliárd forintnyi kihelyezett hitel- és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül.  A K&H 2016. december 31-én a Magyar Állam által kibocsátott instrumentumok 705 milliárd forintos állományával rendelkezett.  A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet. 

Főbb adataink:

K&H Bank 2016. év végén: 
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 260 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2 826 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 39,2 milliárd forint

K&H Biztosító 2016. év végén: 
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 13,4 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 158 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 4,3 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 2,8 milliárd forint

Kapcsolattartó

Kommunikációs igazgatóság

  • +36 1 328 9133
  • +36 1 328 9220
  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu