kulcsfontosságú a hazai piac a nagyvállalatoknak
A belföldi kereslettől teszik leginkább függővé jövedelmezőségüket a hazai nagyvállalatok, miközben az évekig meghatározó közterhek mára már nem érinti annyira érzékenyen a cégeket. A forint árfolyamváltozása és az infláció viszont egyre nagyobb hatással van profitabilitásukra – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index legutóbbi adataiból.
A K&H arra kereste a választ, hogy a hazai, 2 milliárd forint éves árbevételt meghaladó, nem-állami nagyvállalatok működését, eredményességét mi befolyásolja leginkább. „Habár a belföldi kereslet mindig is kiemelt fontossággal bírt a hazai vállalatok számára, az elmúlt másfél évben jelentősen felértékelődött a fontossága. Jelenleg a vállalati döntéshozók közel kétharmada (63%) véli úgy, hogy a hazai vevők a legfontosabbak a cég jövedelmezősége szempontjából. Mivel a kiskereskedelmi forgalomban több éve növekvő trend figyelhető meg, nem meglepő, hogy a belföldi keresletre támaszkodnak leginkább a cégek” – részletezte az eredményeket Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.
Az eddig rendszerint második helyen szereplő közterhek szerepe jelentősen hátrébb került a sorban. „A közterhek alakulását jelenleg nem tartják annyira meghatározónak a cégvezetők a vállalat rövid távú jövedelmezősége szempontjából. Ez feltehetően azzal van összefüggésben, hogy a cégek túlnyomó többsége (85%) nem számít az adók és járulékok számottevő változására” – tette hozzá a szakember.
A nagyvállalatok eredményeit meghatározó tényezők sorrendjében ugyan továbbra is a lista végén szerepel a forintárfolyam változása, az infláció és a finanszírozási lehetőségek alakulása, ezek szerepe azonban felértékelődni látszik a nagyvállalatok életében.
a K&H nagyvállalati növekedési index kutatásról
A hazai nagyvállalatok jelentős gazdasági szerepe miatt a K&H Csoport a GfK Hungária Piackutató Intézettel együttműködésben 2014-től kezdődően átfogó negyedéves kutatást végez, amelyben feltérképezi a hazai nem-állami nagyvállalati szektor aktuális helyzetét, valamint hogy hogyan látják saját cégük és a gazdasági környezet változásait a következő egy évben. A kutatás 350, a 2 milliárd forint éves árbevételt meghaladó, nem állami tulajdonú cég döntéshozójának megkérdezésével történik. A legutóbbi felmérés 2017. június 12. és június 26. között zajlott.
K&H Csoport
Az ország egyik vezető és országosan több mint 4100 munkatársat foglalkoztató pénzintézeteként a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit minden időben magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 208 lakossági fiókot működtet, és mintegy 1 millió lakossági, kkv és vállalati ügyfelének kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését több mint 1700 milliárd forintnyi kihelyezett hitel- és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A K&H 2017. június 30-án a Magyar Állam által kibocsátott instrumentumok 664 milliárd forintos állományával rendelkezett. A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet.
Főbb adataink:
K&H Bank 2017. II. negyedévének végén:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 244 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2 809 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 22,5 milliárd forint
K&H Biztosító 2017. II. negyedévének végén:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 12,1 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 165,5 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 2,47 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,37 milliárd forint
Kapcsolattartó
Kommunikációs igazgatóság
- +36 1 328 9051
- sajto@kh.hu
- www.kh.hu