két keréken is biztonságban

A tavaszi idő beköszöntével nem csak a motorosok, hanem a kerékpárosok is egyre többen vesznek részt a közlekedésben, ezért az autósoknak érdemes még figyelmesebben közlekedniük. A biciklisták maguk is sokat tehetnek a biztonságos közlekedésért, például csak teljesen felkészített és átvizsgált járművel csatlakozzanak a közúti forgalomba. Különösen azoknak kell elővigyázatosnak lenniük, akik csak időszakosan kerékpároznak, ők arra is ügyeljenek, hogy KRESZ-ismereteiket felfrissítsék. Sokan nem tudják, de felelősségbiztosítása is lehet a bicikliseknek – akár lakásbiztosítás kiegészítéseként. Összegyűjtöttük a tíz legfontosabb tennivalót a tavasszal induló bringaszezon előtt.

„Mielőtt a biciklitulajdonosok tavasszal újra felülnek járműveikre, nemcsak annak műszaki állapotát, hanem saját közlekedési ismereteiket is érdemes ellenőrizniük. A közlekedés részeként a kerékpárosoknak is iránymutató a KRESZ, felelősséggel tartoznak a közlekedés más résztvevői felé – természetesen emellett az autós társaik odafigyelésére is szükségük van. Minden kerékpáros bizonyosodjon meg arról, rendelkezik-e az előírt tartozékokkal járműve.” – mondta Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese.

Hogy megkönnyítsük a tavaszi felkészülést, tíz pontban összegeztük a legfontosabb tennivalókat:

1. A tavaszi karbantartást legjobb egy kiadós mosással kezdeni. Ilyenkor ügyelni kell arra, hogy a csapágyakat és teleszkópokat kíméljük a beázástól, a fékbowdenek, a lánc és a fogaskerekek a környékét óvatosan, kézzel tisztítsuk.
2. A szerelés nagy része otthon is könnyen elvégezhető pár szerszám segítségével. Ha a váltókkal baj van, könnyen azonosítható hangokat adnak ki működés közben. Ez esetben a rajtuk található csavarokat kell úgy beállítani, hogy a lánc és a váltó akkor se feszüljön, ha a lánc a két szélső fogaskeréken fut. A meglazult csapágyak beállítása, a felniben lévő nyolcas vagy tojás javítása kis rutinnal szintén otthon is elvégezhető.
3. A peremfékeket vagy bowdenes tárcsafékeket bárki könnyedén ellenőrizheti és beállíthatja. A simára kopott fékpofákat érdemes újakra cserélni, és egyenlő távolságra beállítani a felnitől. A hidraulikus tárcsafékek finomabb és precízebb működésűek, ezekkel forduljunk szakértőhöz.
4. Már csak a gumi vizsgálata marad hátra: a kopott, sérült gumit cserélni kell, és beállítani a keréknyomást.
5. Bizonyosodjunk meg róla, hogy a kerékpárunk fel van szerelve a KRESZ által kötelezően előírt tartozékokkal: fehér színű első, és piros színű hátsó lámpával; szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű prizmával; két, egymástól független fékkel; csengővel; sárga színű küllőprizmával.
6. Lakott területen kívül éjszaka vagy rossz látási viszonyok között kötelező a fényvisszaverő ruházat viselése, ezért célszerű egyet magunknál tartani. A bukósisak viselése nem kötelező, de ajánlott.
7. Érdemes megfontolni a KRESZ ajánlott felszereléseket is: a pedálon és a küllők közt elhelyezendő prizmákat, a karos szélességjelző prizmát, a visszapillantó tükröt és a sárvédőt.
8. A biztonságos közlekedéshez elengedhetetlen, hogy a KRESZ más rendelkezéseit is ismerjük. A közlekedési táblák és elsőbbségi szabályok betartása nélkül könnyen másokat is veszélybe sodorhat egy felelőtlen kerékpáros. Ugyanígy nem pattanhatunk biciklire alkohol fogyasztása után sem, ezt például húsvét hétfőn a rendőrség általában kiemelten ellenőrzi.
9. A kerékpárosok többsége nem tudja, de számukra is elérhető a felelősségbiztosítás. A lakásbiztosítások többsége kiegészíthető felelősségbiztosítással is, amely a magánszemélyi minőségben okozott személyi sérüléssel vagy tárgyrongálással okozott károkat téríti meg és kiegészítő biztosításként balesetbiztosítás is köthető hozzá.
10. A közlekedés nem magányos műfaj, a legnagyobb biztonságban akkor vagyunk, ha útitársaink is kellően felkészültek. Ezért bizonyosodjunk meg, hogy a többi kerékpáros ismerős is tisztában van a saját kötelezettségeivel.

Az újabb „kétkerekű szezon” első heteiben a híradásokból sajnos ismét sok közúti balesetről értesülhettünk. Hosszabb kihagyás után pedig még óvatosabban kell kezdeni a kerékpározást. A szakemberek és tapasztalt kerékpárosok tanácsait érdemes komolyan venni, mert ezzel jelentősen csökkenthető a balesetek vagy veszélyes helyzetek bekövetkezésének esélye.

K&H Csoport

A K&H Csoport Magyarország egyik vezető pénzügyi szolgáltatója. Az ügyfelek pénzügyi igényeire banki és biztosítási megoldásokat egyaránt kínál, amelyek közül az ügyfelek okosan dönthetnek és kiválaszthatják a számukra legmegfelelőbbet. A K&H Csoport termékpalettája kiterjed a hagyományos lakossági és vállalati banki termékeken kívül (számlavezetés, befektetések, megtakarítások, hitelek, bankgaranciák, bankkártya szolgáltatások, letétkezelés, treasury, projektfinanszírozás, stb.) a prémium banki szolgáltatásra, a befektetési alapkezelésre, a lízingre, az életbiztosításra, a vagyon- és felelősségbiztosításra, az egészség- és nyugdíjpénztári szolgáltatásokra, valamint az értékpapír kereskedelemre is. A K&H Csoport országszerte 236 lakossági fiókkal, valamint közel 390 biztosítást értékesítő szerződéses partnerén keresztül többszáz pénzügyi szolgáltatást kínál ügyfeleinek.

A KBC Európa egyik vezető pénzügyi csoportja. Többcsatornás bankbiztosítási csoport, melynek tevékenysége Európára koncentrálódik. A Csoport jelentős, több esetben vezető pozíciót foglal el elsődleges hazai piacain, Belgiumban és Közép-Kelet Európában (Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon és Bulgáriában), ahol elsősorban lakossági ügyfeleket, kis- és közepes méretű vállalatokat és közepes tőzsdei kapitalizációjú helyi vállalatokat szolgál ki.
A KBC Belgium egyik legjelentősebb vállalata, és a brüsszeli Euronext tőzsdén is jegyzik.

főbb adataink:

K&H Bank
2011. december 31-én:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 194 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2874 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,0 milliárd forint

K&H Biztosító
2011. december 31-én:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 6,8 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 103,7 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 2,2 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,9 milliárd forint

Kapcsolattartó

Kommunikációs igazgatóság

  • 328 9181
  • 328 9220
  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu