K&H: robbanás a kártyás piacon

Egyre népszerűbb a bankkártyás fizetés, a lakossági bankkártyás tranzakciók száma az idén 33 százalékkal nőtt éves szinten, a kártyás forgalom pedig 34 százalékkal, 150 milliárd forint fölé emelkedett a K&H adatai szerint. A pénzintézet szerint a következő időszakban folytatódik a bankkártyás és elektronikus fizetések térnyerése, amely az új elektronikus megoldásoknak is köszönhető.

Tarolnak a bankkártyák: a K&H lakossági ügyfelei körében látványosan nőtt a kártyás fizetések száma és az ehhez kapcsolódó forgalom. Az idei év első öt hónapjában a K&H lakossági ügyfelei 21,7 millió tranzakciót hajtottak végre, ez a múlt év azonos időszakához képest 33 százalékos növekedést jelent. A kártyás forgalom az említett időszakban meghaladta a 150 milliárd forintot, ez pedig 34 százalékos emelkedést jelent éves szinten. Még látványosabb a növekedés kétéves távlatban: 2015 első öt hónapjához képest a lakossági kártyás tranzakciók száma 75 százalékkal, a forgalom pedig 84 százalékkal emelkedett. 

Rajna Gábor, a K&H lakossági értékesítés igazgatója közölte: „A készpénzmentes megoldások, ezen belül a bankkártyás és különböző elektronikus fizetési megoldások népszerűsége világszerte és Magyarországon is dinamikusan nő. Az egy bankkártyás vásárlási tranzakcióra jutó átlagos költés 6931 forint volt az idén, ez éves szinten minimális emelkedést jelent, de a 2015-ös szinthez képest 5 százalékos növekedésnek felel meg”. A szakember hozzátette: évekkel ezelőtt még jellemző volt, hogy fizetésnapon ügyfeleink elsétáltak ATM-jeinkhez és fizetésük nagy részét készpénzben felvették, majd elsétáltak a postahivatalba és a frissen felvett készpénzzel fizették be sárgacsekkjeiket. Ma már fordulni látjuk a trendet, egyre több olyan ügyfelünk van, aki ma már bátran és tudatosan használja a bankkártyáját. Ráadásul a kormány további összeggel támogatja a POS-terminálok telepítését, aminek köszönhetően egyre több helyen válik elérhetővé a kártyás fizetés. 
A K&H előrejelzése szerint a következő években is növekedhet a bankkártyás tranzakciók száma és az azokhoz kötődő forgalom, miközben a készpénzes ügyletek száma várhatóan csökkenni fog. Rajna Gábor utalt arra, hogy a készpénzmentes bankolás térnyerése miatt a K&H 2017-ig összesen 6 milliárdot költ digitális megoldások fejlesztésére.

K&H Csoport

Az ország egyik vezető és országosan több mint 4100 munkatársat foglalkoztató pénzintézeteként a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit minden időben magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 208 lakossági fiókot működtet, és mintegy 1 millió lakossági, kkv és vállalati ügyfelének kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését több mint 1700 milliárd forintnyi kihelyezett hitel- és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A K&H 2017. június 30-án a Magyar Állam által kibocsátott instrumentumok 664 milliárd forintos állományával rendelkezett. A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet.

Főbb adataink:

K&H Bank 2017. II. negyedévének végén:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 244 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2 809 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 22,5 milliárd forint 

K&H Biztosító 2017. II. negyedévének végén:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 12,1 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 165,5 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 2,47 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,37 milliárd forint

Kapcsolattartó

Kommunikációs Igazgatóság

  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu