Itt a tavaszi gardróbfrissítés ideje!

Tavasszal sok család szembesül a ténnyel, hogy bizony a tavaly hordott lengébb ruhák már nem jók a gyerekekre, kerékpárból is kényelmesebb lenne egy nagyobb, de még a focilabda is kilukadt. Az ezzel járó kiadások megterhelhetik a család pénztárcáját. A K&H Vigyázz, Kész, Pénz! pénzügyi vetélkedő kiírója tanácsa szerint, nem árt, ha időben gondolkozni kezdünk a probléma megoldásán, és az okos tervezésen.

Nemcsak a ruhákat növik ki a gyerekek, de a sporteszközök is hasonló sorsra jutnak évről évre. Hamarosan itt a tavasz, a hónapok óta nem hordott lengébb öltözékek, elfelejtett sporteszközök most kerülnek elő a gardrób mélyéről. Mi legyen velük és hogyan pótoljuk okosan, gyorsan, ha már számunkra nem használhatóak?

A tavaszi „gardróbfrissítés” több kérdést is felvet a család számra: Milyen költségek várnak most rá? Mi legyen a sok kinőtt ruhával, játékkal, sporteszközzel? Mindkét válaszadáshoz érdemes a fenntarthatóság gondolatát elővenni és a gyermekek számára bevezetni. A hibátlan, de kinőtt megunt tárgyak valahol még jól hasznosíthatók. Találjuk meg gyermekeinkkel együtt, hogy hol. Ezáltal esetleg pénzt is takaríthatunk meg. A sporteszközöket, mint bicikli, síléc, görkorcsolya el lehet adni. A kerékpárt a kisebbeknél jellemzően két évente szükséges nagyobbra cserélni, ami komoly beruházás lehet, ha nem gondolkodik előre a család. Sok olyan kereskedés van, ahol előszeretettel cserélik be nagyobbra a már kinőtt eszközöket. Ez a szemlélet mindenképpen előremutató egy gyermek számára. Az értékek megőrzése a pazarlással szemben fontos és hasznos tudás, a pénzügyi tudatosság kialakításának egy fontos része. Sok online piactér is van, ahol ezek a tárgyak gazdára találhatnak. A befolyt összeg lehet a következő megvásárlandó sporteszköz árának a része, de megfelelő pedagógiai megközelítéssel akár a gyermek számára a zsebpénzkiegészítő is.

Szerencsére azonban a tavasz minden évben eljön, ezért a szezonális gardróbfrissítés tervezhető és tervezni is szükséges, annak érdekében, hogy ne érje a családot kellemetlen pénzügyi meglepetés, hanem tudatosan készülhessen erre.  A beszerzések előtt érdemes gyermekeinkkel áttekinteni, hogy milyen kedvező megoldások közül válogathatunk, és mi lesz a legideálisabb megoldás. Vannak kedvezményes lehetőségek, vásárlást ösztönző kupon akciók, amit saját hasznunkra fordíthatunk, ha okosan és tervezetten használjuk fel.
Vannak olyan üzletek, amelyek a fenntarthatóság jegyében gyűjtik a használt ruhákat, hogy azokat újra hasznosítsák. A feleslegessé vált, de jó állapotú ruhákat jótékony célokra is fel lehet ajánlani. Rengeteg alapítvány, szervezet rendez ruhagyűjtő eseményeket, vannak un. adományboltok is. A város különböző pontján találhatóak olyan kihelyezett konténerek, amelyekből a ruhákat rászoruló családoknak adományozzák. Ezek szintén értékes minták egy gyermek számára, ahhoz, hogy felelős gondolkodást és magatartást alakítson ki. A felelős gondolkodásnak azonban az előre tekintő tervezés is része, ahol pontosan átnézi egy család, hogy milyen évszakban milyen beszerzésekkel kell számolni. 

„A fentartható gondolkodás mellett azonban szinte elengedhetetlen a felelős tervezés kérdése is. A családok számára, ahol több gyermek is nevelkedik a hirtelen sokasodó kiadások megerőltetőek lehetnek. Fontos, hogy a gyerekek is lássák, értsék ezt a helyzetet.” – fogalmazott Horváth Magyary Nóra, a K&H Bank kommunikációs igazgatóságának ügyvezető igazgatója. „Érdemes velük átbeszélve nekikezdeni a beszerzéseknek, cseréknek annak érdekében, hogy tudják milyen megoldások közül lehet választani, hogyan kell egy okos vásárlási döntést meghozni, és nem elkótyavetyélni, azt ami már van, de számukra haszontalanná vált.”

A K&H Csoport

Az ország egyik vezető és országosan több mint 4000 munkatársat foglalkoztató pénzintézeteként a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit minden időben magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 208 lakossági fiókot működtet, és mintegy 1 millió lakossági, kkv és vállalati ügyfelének kínál pénzügyi szolgáltatásokat.  A magyar gazdaság működését több mint 1600 milliárd forintnyi kihelyezett hitel- és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül.  A K&H 2016. december 31-én a Magyar Állam által kibocsátott instrumentumok 705 milliárd forintos állományával rendelkezett.  A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet. 

Főbb adataink:

K&H Bank
2016. év végén: 
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 260 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2 826 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 39,2 milliárd forint

K&H Biztosító 2016. év végén: 
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 13,4 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 158 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 4,3 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 2,8 milliárd forint

Kapcsolattartó

Kommunikációs Igazgatóság

  • +36 1 328 9181
  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu