egyre kényelmesebben bankolunk

a K&H Bank 2017-ig 6 milliárdot költ digitális fejlesztésekre

Bár az emberek jelentős része még mindig inkább a hagyományos csatornákon intézi pénzügyeit, minden tizedik ügyfél, főleg a 30 évnél fiatalabbak, már kizárólag a digitális megoldásokat választják, és 40 százalék körüli azok aránya, akik hagyományos és digitális csatornákon keresztül is bankolnak. A K&H Bank a következő három évben 6 milliárd forintot költ e téren fejlesztésre, hogy a szolgáltatások alkalmazkodjanak az átalakuló bankolási szokásokhoz.

Az életmód trendek változásával és a rohamos tempóban megjelenő technológiai újítások révén, például az okostelefonok gyors térnyerésével az elmúlt években jelentősen átalakultak a bankolási szokások is. A rutinfeladatok intézése miatt, mint az átutalás vagy az egyenleglekérdezés, ma már egyre kevesebben mennek be a bankfiókba. Ehelyett kényelmesen, otthonról vagy út közben a mobil eszközeiken intézik pénzügyeiket az ügyfelek. Ezt sok esetben a bankok kedvező tarifákkal is honorálják.

Egy korábbi felmérés szerint az emberek 11 százaléka, elsősorban a 30 év alatti fiatalok, ma már egyáltalán nem járnak bankfiókba, hanem minden pénzügyet digitálisan intéznek. 40 százalék körüli azon ügyfelek aránya, akik a hagyományos mellett az elektronikus szolgáltatásokat is használják, vagyis bizonyos ügyletek, tanácsadás miatt felkeresik ugyan a bankfiókot, de már rendszeresen intézik elektronikusan is pénzügyeiket.

„A K&H 2013-ban indította el a Google Play áruházból, valamint az Apple store-ból is ingyenesen letölthető mobilbank alkalmazását, mely navigációval kiegészített ATM-, fiók- és széfkereső szolgáltatással jár együtt. Az applikációt 68 százalékban Androidos készüléken használják az ügyfelek, 32 százalékuk pedig iPhone-on használja az alkalmazást” – közölte dr. Bába Ágnes, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese.

A bankot választó fiatal potenciális ügyfelek esetében sokszor meghatározó szempont az elektronikus bankolás terén nyújtott szolgáltatások minősége. Számukra a mobil eszközökre fejlesztett és folyamatosan megújuló applikáció elengedhetetlen. 

A K&H ügyfelek az applikáció segítségével előre beállított kedvezményezetteknek indíthatnak forint- és devizautalásokat mobileszközükről (okostelefon), ellenőrizhetik számlaegyenlegüket és forgalmukat, módosíthatják ezen túl a napi készpénzfelvételi és vásárlási limitet. Ezt akár vásárlás közben megtehetik, amikor kiderül, hogy többe kerül a termék, mint amennyit az eredeti kártyalimit költeni enged.

Dr. Bába Ágnes hozzátette: „Az interneten keresztüli banki ügyintézés már az ügyfelek számára a mindennapi rutin része. Annak érdekében, hogy folyamatosan eleget tegyünk ügyfeleink növekvő és változó elvárásainak, a K&H Bank 2017-ig 6 milliárd forintot költ további digitális fejlesztésekre.”

A jó alkalmazásokat nemcsak az ügyfelek, hanem a szakma is elismeri. A K&H Bank mobilbank alkalmazása Szolgáltatás kategóriában idén dobogós helyezést ért el az eFestival versenyen, amely több nemzetközi versenynek is az előszobája. A zsűrizés során fontos szempont, hogy felhasználóbarát, innovatív és kreatív megoldást kínáljon az applikáció. Olyan szolgáltatást, melyet az ügyfelek elvárnak bankjuktól a 21. században.

A Bank célja, hogy minél több elégedett ügyfél használja a digitális pénzügyi megoldásokat. A lakossági e-bank használói számára a Bank például megkönnyíti a K&H mobilbank szolgáltatás elérését is. A jövőben az e-bank belépéshez használt chipkártyán is megjelenik ugyanis a mobilbank alkalmazás QR kódja, így az egy mozdulattal letölthető az okostelefonokra. Emellett a jövőben a honlapon is nyomon követhetik a K&H tanácsait a digitális bankolás biztonságos megvalósítására vonatkozóan.

 

K&H Csoport

Az ország egyik vezető pénzintézeteként – országosan több mint 4000 munkatársával – a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit minden időben magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 210 lakossági fiókot működtet, és mintegy 1 millió lakossági, kkv és vállalati ügyfelének kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését több mint 1800 milliárd forintnyi kihelyezett hitel és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet. A Bankcsoport az elmúlt 10 évben 156 milliárd forint adó megfizetésével járult hozzá a magyar állami költségvetés bevételeihez. 

A KBC az elmúlt 16 évben mintegy 300 milliárd forint értékben fektetett be magyar leányvállalataiba, ezáltal az országba. A KBC 2011-ben adta át két, egyenként 30-30 milliárd forint értékű beruházását, a K&H Csoport székházát Budapesten és egy számítógépes ikeradatközpontot Baracskán és Törökbálinton.

 

Főbb adataink:

K&H Bank
2014. szeptember 30-án:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 172 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2 733 milliárd forint
nettó eredmény (egyszeri tételek nélkül): 24,8 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): -32,5  milliárd forint

K&H Biztosító
2014. szeptember 30-án:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 11,9 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 123,9 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény  (IFRS konszolidált, nem auditált): 2,6 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,9 milliárd forint

Kapcsolattartó

Kommunikációs igazgatóság

  • 328 9181
  • 328 9220
  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu