K&H SZÉP Kártya tájékoztató

fontos változások

  • részletes tudnivalók
  • újdonságok a szolgáltatás működésében
K&H SZÉP Kártya tájékoztató

SZÉP Kártya változások jogszabályi háttere

A Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP Kártya) kibocsátásának és felhasználásának szabályairól szóló új kormányrendelet (76/2018. (IV. 20.) Korm. r.) megváltoztatta a SZÉP Kártya kibocsátási feltételeit. A K&H Csoport továbbra is folytatja a K&H SZÉP Kártyával kapcsolatos tevékenységét és mindenben meg kíván felelni az új rendeletben foglaltaknak. 

mit jelent számomra a változás?

Eddig a K&H Csoportszolgáltató Kft. volt felelős a SZÉP Kártya kibocsátásért, azonban a jogszabálynak való megfelelés érdekében 2018. november 30-ával ezt a tevékenységet a K&H Bank Zrt. veszi át. A jogszabálynak megfelelően megváltoznak a szerződéses viszonyok és a szolgáltatás egyes működési sajátosságai is, ezért a munkavállalóknak szerződést kell kötnie a Bankkal. A szerződéskötésre a kényelmed érdekében bármely bankfiókunkban lehetőséget biztosítunk - online időpont foglalás mellett -, amelynek alkalmával adataid aktualizálásában, felmerülő kérdéseid megválaszolásában és kapcsolódó akcióink kapcsán is segítségedre tud lenni munkatársunk, így biztosítva a zökkenőmentes átállást. Ha ezzel nem kívánsz élni, úgy a Bank által küldött postai tértivevényes levél küldeményen keresztül fog megtörténni a szerződéskötés, 2018. december 1-jei hatállyal.

jár-e az átállás a szolgáltatás szüneteltetésével?

Igen, 2018. november 30-án 17 órától 2018. december 1-jén reggelig a kártyákat nem lehet használni, és az egyenlegekhez sem lehet hozzáférni.

milyen szolgáltatási elemek fognak változni?

  • Technikailag a korábbi utalványszámlák („zsebek”) szerepét szálláshely, vendéglátás és szabadidő alszámlák veszik át, amelyek bankszámlának minősülnek. Az alszámlák 24 számjegyű számlaszámát a Bankkal kötött szerződés tartalmazza A munkáltató a jövőben ezekre az alszámlákra tudja utalni a juttatást. A juttatással a munkáltató tájékoztatása szerint kell eljárni.
  • Megváltozik a lejárt összegek kezelése. Ha a munkavállaló a SZÉP Kártyájára feltöltött összeget a feltöltés évét követő második naptári év május 31-éig nem használja fel, akkor - a korábbiaktól eltérően - az nem kerül visszautalásra a munkáltatóhoz, hanem az alszámlán marad, tehát továbbra is felhasználható, viszont a kártyakibocsátó a maradvány összegre díjat számít fel, melynek mértéke a fel nem használt pénzösszeg 3%-a havonta.
  • Megváltozik az új kártyák igénylésének menete. A továbbiakban SZÉP Kártyát nem a munkáltatón keresztül, hanem a K&H bankfiókjaiban lehet igényelni.

mi lesz a SZÉP Kártyámmal és az azon lévő összeggel a szerződéskötés után?

  • A jelenlegi SZÉP Kártya továbbra is használható a szokott módon, a kijelölt elfogadóhelyeken.
  • A munkáltató által korábban feltöltött utalvány a szerződéskötést követően ugyanúgy felhasználható a SZÉP Kártyával.
  • A kártya továbbra is díjmentes marad. A kártyához társkártya igényelhető.

mi a teendő, ha társkártya is tartozik a kártyához?

A főkártya birtokos szerződéskötése esetén kártyája ugyanúgy megmarad és használható.

nincs meg a K&H SZÉP Kártyám, mit tegyek?

Ha a SZÉP Kártyád egyenlege nulla, akkor a kártyádat inaktívvá tehetjük, ez esetben a kártya lejáratakor nem kerül új kártya kibocsátásra. Ebben az esetben a kártya aktívvá tehető egy, a munkáltatótól érkező feltöltéssel, és ha időközben le is járt a kártya, a K&H postai úton megújított kártyát küld Számodra, ezzel tehát nincs további teendőd.

Ha a kártyád aktív volt, és elveszett, bármikor blokkolhatod vagy letilthatod. Sem a blokkolással, sem a letiltással a kártyán lévő összeg nem vész el. A két lehetőség között a különbség az, hogy a blokkolás esetén megvan a lehetőség arra, hogyha a kártya megkerül, újra aktívvá tehető a blokkolás feloldása után, míg a letiltás után csak  pótkártya-igényléssel válik az egyenleg ismét elérhetővé. A pótkártya igénylése a visszavonásig díjmentes a K&H-nál. A kártya letiltását, pótkártya igénylését, kényelmesen kezdeményezheted ügyfélszolgálatunkon keresztül, a +36 1/20/30/70 335 3355-ös telefonszámon (7-es menüpont).

honnan tudok tájékozódni a SZÉP Kártya egyenlegemről?

K&H SZÉP kártyarendszer munkavállalói webes felületén  vagy telefonon a K&H TeleCenter +36 1/20/30/70 335 3355-ös telefonszámán (7-es menüpont, K&H SZÉP Kártya ügyfélszolgálat)

mit vigyek magammal a bankfióki szerződéskötéshez?

Kérjük, hozd magaddal személyazonosító igazolványod, lakcímkártyád. Az általad választott bankfiókba kényelmesen, online időpontot is foglalhatsz.

mi a teendőm, ha nem kívánok a K&H Bankkal szerződést kötni?

Ha nem kívánsz a K&H Bankkal a K&H SZÉP Kártya szolgáltatásra irányuló szerződést kötni,  arról egy írásos nyilatkozatot kell postai úton eljuttatnod a Bankhoz (1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 9.), vagy személyesen nyilatkozatot kell tenned bármely bankfiókunkban november 30-ig, de legkésőbb az átszerződési ajánlat átvételétől számított 15 napig. Felhívjuk a figyelmed, hogy e-mail-ben nem tudunk nyilatkozatot befogadni.

Fontos tudni, hogy ebben az esetben a K&H SZÉP Kártyádat a jogszabállyal összhangban 2018. december 1-jétől nem tudod használni, mivel az blokkolásra kerül. A K&H SZÉP Kártyán megmaradó utalványokat, azok lejáratát követően a Bank visszautalja az azt feltöltő munkáltatónak.