K&H SZÉP Kártya tájékoztató

fontos változások

  • részletes tudnivalók
  • újdonságok a szolgáltatás működésében
K&H SZÉP Kártya tájékoztató

SZÉP Kártya változások jogszabályi háttere

A Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP Kártya) kibocsátásának és felhasználásának szabályairól szóló új kormányrendelet (76/2018. (IV. 20.) Korm. r.) megváltoztatta a SZÉP Kártya kibocsátási feltételeit. A K&H Csoport továbbra is folytatja a K&H SZÉP Kártyával kapcsolatos tevékenységét és mindenben meg kíván felelni az új rendeletben foglaltaknak. 

mit jelent számomra a változás?

Eddig a K&H Csoportszolgáltató Kft. volt felelős a SZÉP Kártya kibocsátásért, azonban a jogszabálynak való megfelelés érdekében 2018. november 30-ával ezt a tevékenységet a K&H Bank Zrt. vette át. A jogszabálynak megfelelően megváltoztak a szerződéses viszonyok és a szolgáltatás egyes működési sajátosságai is, ezért a munkavállalóknak szerződést kellett kötniük a Bankkal, ami 2018. december 1-jei hatállyal történt meg abban az esetben, ha nem nyilatkoztál arról, hogy nem kívánsz szerződést kötni.

milyen szolgáltatási elemek változtak?

  • Technikailag a korábbi utalványszámlák („zsebek”) szerepét szálláshely, vendéglátás és szabadidő alszámlák vették át, amelyek bankszámlának minősülnek. Az alszámlák 24 számjegyű számlaszámát a Bankkal kötött szerződés tartalmazza A munkáltató a jövőben ezekre az alszámlákra tudja utalni a juttatást, ezzel kapcsolatban a munkáltató tájékoztatása szerint kell eljárni.
  • Megváltozott a lejárt összegek kezelése. Ha a munkavállaló a SZÉP Kártyájára feltöltött összeget a feltöltés évét követő második naptári év május 31-éig nem használja fel, akkor - a korábbiaktól eltérően - az nem kerül visszautalásra a munkáltatóhoz, hanem az alszámlán marad, tehát továbbra is felhasználható, viszont a kártyakibocsátó a maradvány összegre díjat számít fel, melynek mértéke a fel nem használt pénzösszeg 3%-a havonta.
  • Megváltozott az új kártyák igénylésének menete. A továbbiakban SZÉP Kártyát nem a munkáltatón keresztül, hanem a K&H bankfiókjaiban lehet igényelni.

mi történt a SZÉP Kártyámmal és az azon lévő összeggel a szerződéskötés után?

  • A jelenlegi SZÉP Kártyád továbbra is használható a szokott módon, a kijelölt elfogadóhelyeken.
  • A munkáltató által korábban feltöltött utalvány a szerződéskötést követően ugyanúgy felhasználható a SZÉP Kártyával.
  • A kártya továbbra is díjmentes marad. A kártyához társkártya igényelhető a K&H TeleCenteren keresztül (+36 1/20/30/70 335 3355-ös telefonszámán (7-es menüpont, K&H SZÉP Kártya ügyfélszolgálat).

mi a teendő, ha társkártya is tartozik a kártyához?

A főkártya birtokos szerződéskötése esetén kártyája ugyanúgy megmarad és használható.

honnan tudok tájékozódni a SZÉP Kártya egyenlegemről?

K&H SZÉP kártyarendszer munkavállalói webes felületén  vagy telefonon a K&H TeleCenter +36 1/20/30/70 335 3355-ös telefonszámán (7-es menüpont, K&H SZÉP Kártya ügyfélszolgálat)

nincs meg a K&H SZÉP Kártyám, mit tegyek?

Ha a SZÉP Kártyád egyenlege nulla, akkor a kártyádat inaktívvá tehetjük, ez esetben a kártya lejáratakor nem kerül új kártya kibocsátásra. Ebben az esetben a kártya aktívvá tehető egy, a munkáltatótól érkező feltöltéssel, és ha időközben le is járt a kártya, a K&H postai úton megújított kártyát küld Számodra, ezzel tehát nincs további teendőd.

Ha a kártyád aktív volt, és elveszett, bármikor blokkolhatod vagy letilthatod. Sem a blokkolással, sem a letiltással a kártyán lévő összeg nem vész el. A két lehetőség között a különbség az, hogy a blokkolás esetén megvan a lehetőség arra, hogyha a kártya megkerül, újra aktívvá tehető a blokkolás feloldása után, míg a letiltás után csak  pótkártya-igényléssel válik az egyenleg ismét elérhetővé. A pótkártya igénylése a visszavonásig díjmentes a K&H-nál. A kártya letiltását, pótkártya igénylését, kényelmesen kezdeményezheted ügyfélszolgálatunkon keresztül, a +36 1/20/30/70 335 3355-ös telefonszámon (7-es menüpont).