hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

A K&H Bank 59 milliárd, a K&H Biztosító pedig 4,8 milliárd forintos adózás utáni eredményt ért el 2021 első kilenc hónapjában

A K&H ügyfeleinek 85%-a már digitálisan aktív

A K&H Bank 59 milliárd, a K&H Biztosító pedig 4,8 milliárd forintos adózás utáni eredményt ért el 2021 első kilenc hónapjában. A növekvő hitelezési és betéti állománynak köszönhetően a bank rendkívüli tételek nélküli eredménye 30%-kal nőtt. 

  • A K&H teljes hitelállománya 11%-kal, 2071 milliárd forintra nőtt, az új hitelkihelyezések volumene pedig elérte a 444 milliárd forintot
  • A betétállomány 12%-kal, 3254 milliárd forintra, a befektetési alapok állománya pedig 14%-kal, 744 milliárd forintra emelkedett
  • A K&H szolgáltatási palettája tovább bővült: kínálatban már szerepel a Zöld hitel és a Széchenyi GO kártya is
  • A K&H ügyfeleinek 85%-a már digitálisan aktív, ami 600 ezer ügyfelet jelent 
  • Folytatódott a K&H digitális átalakulása: a bank elsőként indított olyan alapot, amelynek eszközallokációját és eszközosztályait Mesterséges Intelligencia által vezérelt modellek segítségével határozzák meg, illetve a K&H-nál érhető el a legtöbb féle okosórás fizetés
  • A K&H fenntarthatóság iránti elkötelezettsége töretlen: a pénzintézet idén eléri a teljes karbonsemlegességet saját működésében 
     

2022 szeptember végéig marad az átjárhatóság a SZÉP kártyák alszámlái között

Ismét könnyítést kapnak a SZÉP kártya birtokosok: az idei év vége helyett ugyanis 2022. szeptember 30-ig marad az alszámlák közötti átjárhatóság. Idén várhatóan a 25 milliárd forintot is meg fogja haladni a K&H SZÉP kártyával fizetett szolgáltatások összértéke.

fokozódó munkaerőhiány és emelkedő bérek a kkv szektorban

Már a cégek harmadának jelent komoly nehézséget a növekvő munkaerőhiány – derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb eredményeiből. Így a következő egy évben a mikro-, kis- és középvállalkozásoknál dolgozók fizetése várhatóan újra olyan ütemben nőhet, mint a járvány előtt. A középvállalkozások, illetve a mezőgazdasági cégek terveznek a leginkább béremelést.

a K&H az „Év pénzügyi vállalkozása”

A K&H elnyerte a Figyelő TOP200 „Év pénzügyi vállalkozása” díját tavalyi pénzügyi eredményei és piaci szerepvállalása alapján. A K&H Bank 2020-ban 42,3 milliárd adózás utáni eredményt ért el és minden hitelezési szegmensben növelte piaci részesedését. Emellett olyan szolgáltatások bevezetésével, mint a K&H+ és az online számlanyitás, folytatta innovatív fejlesztéseit.

itthon is nagyot robbant a távgyógyítás

A digitalizáció a mindennapi betegellátást is utolérte. A világjárvány felgyorsította a távorvoslás kipróbálását, és az otthon használható diagnosztikai eszközöket is egyre többen alkalmazzák. Az innovatív orvosi készülékek, a digitalizáció és technológiák szerepe ezért a jövőben tovább fog erősödni a K&H szerint.

zöldre váltanak? - most még így takarékoskodnak a fiatalok

A rövid és hosszú távú megtakarítások felértékelődtek a koronavírus-járvány hatására: mindenki, így a fiatalok számára is világossá vált, hogy egy hirtelen jött változás esetén jól jön az addig felhalmozott tartalék - közölte a K&H a takarékossági világnap alkalmából. A megtakarítások piacán új trendek jelentek meg: egyre nagyobb szerepet kapnak a fenntartható, zöld pénzügyi megoldások. A bankoknak fontos feladatuk, hogy a legfiatalabbaknak is bemutassák, miért fontosak a környezetbarát megoldások.

üzentek a fiatalok a cégeknek - így érzik magukat a munkahelyükön

Kevésbé érzik jól magukat a munkahelyükön a fiatalok. Legalábbis az idei második negyedévben 39 százalékra csökkent azoknak az aránya, akik megbecsültnek érzik magukat - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. Az eredmény a munkát adó cégek számára is fontos, hiszen a hivatalos adatok szerint a pandémia utáni gazdasági újraindulás során újra munkaerőhiányos helyzet alakulhat ki, ezért fokozott szerepet kap a meglévő munkaerő megtartása.

tartósan ilyen optimisták még sosem voltak a kkv-k

Az előző negyedévben felállított történelmi csúcs után továbbra is derűlátók a mikro-, kis- és középvállalkozások a K&H kkv bizalmi index felmérés legfrissebb, harmadik negyedéves adatai szerint. A következő egy évben szinte az összes kkv pénzügyi eredményei javulását várja, azonban egyre többen számítanak a közterhek és a vállalati hitelkamatok emelkedésére. A mutató jelenleg 16 ponton áll.

új ezermilliárdos szereplő

hogyan működik a Google Pay?

8109 forint - átlagosan ekkora összeg jutott egy belföldi kártyás vásárlásra, összesen pedig közel 520 millió tranzakcióra jutott 4216 milliárd forintos forgalom. Erre a piacra lépett be a világszerte egyre nagyobb teret nyerő Google Pay fizetési megoldás, amely a hazai bankok közül elsőként idén áprilistól a K&H-nál volt elérhető, szeptember elejétől pedig az applikáció is megérkezett, így okosórával is használható. A tavaszi bevezetés óta eltelt hat hónapban a bank ügyfelei 6 milliárd forintot költöttek a GPay segítségével - közölte a K&H, amely egy összeállítást készített arról, hogy mi az a Google Pay, hogyan kell használni, mi garantálja a biztonságot - annak érdekében, hogy azok is elkezdhessék használni ezt fizetési alternatívát, akik valamilyen okból eddig ódzkodtak tőle. 

váratlan pénzügyi helyzetekre készíti fel a fiatalokat a K&H

A járvány miatt a váratlan eseményekre való felkészülés kiemelt szerepet kapott a mindennapokban, ez pedig rövid, közép- és hosszú távon a biztosítások felértékelődését eredményezheti - derül ki a K&H összefoglalójából. A K&H szerint a tudatos pénzügyi, ezen belül biztosítási döntések hozzájárulnak a fenntartható társadalomhoz és ebben a fiatalok főszerepet játszhatnak.

min múlik a hazai vállalkozások sikere?

Egy sikeres vállalkozáshoz nem csak kreatív és innovatív ötletre lehet szükség, sokkal több múlhat ugyanis a megvalósításon, a fogyasztó megismerésén és megértésén, mint a termék vagy szolgáltatás eredetiségén. A K&H ezért vállalkozásfejlesztési rendezvényekkel, e-tananyagokkal és webináriumokkal segíti az új cégek indulását és fejlődését.

új lendületet kaphat a gazdaság újraindítása az új Széchenyi Kártya Programmal

A megújult Széchenyi Kártya Program magasabb sebességfokozatba kapcsolja a gazdaság talpra állítását azzal, hogy még kedvezményesebb finanszírozáshoz juthatnak a cégek.  A K&H is bővíti portfólióját rövid és hosszú távú Széchenyi GO! hitelekkel.

mi lesz a magyar családi cégek sorsa?

Míg öt éve a családi vállalatok 13 százaléka számára volt aktuális a generációváltás kérdése, jelenleg ez már 23 százalékuknál megtörtént vagy éppen folyamatban van. Akár családtag, akár külsős szakember veszi át a cég irányítását, a folyamat mindenképpen veszélyt jelent a cég működésére. A K&H családi vállalatok rendezvényén ezért azokat a nézőpontokat és tapasztalatokat mutatták be a szakemberek, amikkel csökkenthetők a kockázatok és valóban hozzájárulnak a sikeresen utódláshoz.

kiderült, hogyan fizetnek a fiatalok

felkészül a QR-kódos fizetés

Általában kevesebb, mint a megkérdezett fiatalok fele alkalmazza a legújabb fizetési megoldásokat - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. Az okostelefonos érintéses alternatívát csak 26 százalékuk használja rendszeresen, a QR-kódos fizetést pedig 16 százalékuk. A többség vagy próbálta, de nem járt sikerrel, esetleg nincs rá alkalmas készüléke, azonban szép számmal vannak azok is, akiknek van fizetésre is használható készülékük, mégsem nyitottak a használatára.

digitális kütyükért versenyezhetnek a diákok - elindult a K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedő

A pénzügyi tudatosság fejlesztését több mint tíz éve kiemelten kezelő K&H ismét megrendezi a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőt, amelyen 3-5 fős csapatokban általános és középiskolába járó diákok vehetnek részt. Az idei vetélkedés középpontjában a fenntarthatóság és a mindennapi életet átszövő digitalizáció áll majd. A csapatok díjazására a K&H közel 4 millió forint összértékben készül, a legjobbak innovatív digitális eszközöket nyerhetnek. A versenyre több ezer diák jelentkezését várják 2022. január 14-ig az ország minden részéből.

óriási fölénybe kerültek a befizetéses ATM-ek, a sárga csekkek tízezrei pedig már a mobilbankban kötnek ki

Vevő a lakosság az új, elektronikus - egyben készpénzmentes digitális megoldásokra - közölte Árva András a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője, egy csütörtöki, üzleti eseményen. A K&H-nál a készpénzbefizetések több mint 90 százalékát - több 100 milliárdos értékben - már a ATM-ek végzik, ezzel szinte marginálissá vált a fiókos készpénzbefizetés. A K&H-nál megkezdődött a papíralapú ügyintézés nyugdíjazása is, 800 ezer ügyfélnél már a biometrikus aláírást használják, a fiókok 87 százaléka pedig már pénztármentes, továbbá a mobilbankos sárgacsekk-befizetések száma havi átlagban 53 ezer, a személyi kölcsönöknél pedig fölénybe került az online igénylés, 53 százaléka történik az interneten keresztül.

a Start it @K&H inkubátorprogram az egyik leghatékonyabb közösségi befektetés

A Start it@K&H inkubátor is bekerült a leghatékonyabb közösségi befektetések közé, az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díja versenyen elnyerte a Jövő gazdasága kategória 3. helyezését. A program ugyanis a startupok üzleti fejlesztése mellett kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatósági célok megvalósítására is.

400 életmentő eszköz a legkisebbek sürgősségi ellátásához

50 millió forintos támogatást kapott az OMSZ a K&H-tól

400 innovatív mentéstechnikai eszközzel bővül az Országos Mentőszolgálat felszereltsége a K&H adományozási kampányának köszönhetően. A K&H az ügyfelek segítségével és a K&H Egészséges Társadalomért Alapítvány felajánlásával összesen 50 millió forintos támogatást nyújt, amiből kifejezetten a gyermekek méretéhez ideális lélegeztető eszközökkel bővül a mentőautók felszereltsége országszerte.

elrajtolt a zöldlakáshitel – érkeznek az érdeklődők

Hétfőtől már igényelhető a K&H-tól a Zöld Otthon Program lakáshitel, amely iránt már az indulás előtti hetekben sokan érdeklődtek. A fokozott érdeklődés érthető, hiszen támogatott konstrukcióról van szó, a kizárólag új lakás vásárlására vagy építésére felhasználható hitelt igénylőknek évente maximum 2,5 százalékos kamatot kell fizetniük, a maximális hitelösszeg pedig 70 millió forint. A K&H több milliárd forintos kihelyezésre számít.

borúlátás és derűlátás egyszerre: mi lesz a fiatalok fizetésével?

Bár az idén 7,8 százalékkal nőtt a huszonévesek nettó fizetése, a dolgozó fiataloknak csak a 23 százaléka számít 3-5 százalékot meghaladó fizetésemelésre a következő egy évben a K&H ifjúsági indexéhez készült reprezentatív kutatás szerint. Igaz, ez az arány magasnak számít a felmérés történetében, a többség, az érintettek 49 százaléka továbbra is kisebb mértékű béremeléssel számol a jövőben, 24 százalékuk pedig nem vár vastagabb „borítékot”. A pesszimisták aránya pedig minimális, mindössze 3 százalékos.

amikor a triplázás nem is olyan jó dolog, bezzeg a hatszoros bővülés

fókuszban a pénzügyi tudatosság, újra indul a K&H Vigyázz, kész, pénz!

Tíz év alatt Magyarországon háromszorosára nőtt a készpénz-állomány, amelynek fenntartása százmilliárdos kiadást jelent évente. Hosszú távon a készpénzkímélő megoldások ugyanakkor minden bizonnyal átveszik a „párnacihás” pénzkezelés bevett gyakorlatait. Ehhez járulnak hozzá azok a technológiai fejlesztések és innovációk, amik mára a mindennapi pénzügyek részei lettek. És ehhez a folyamathoz járul hozzá a pénzügyi tudatosság növekedése és a hazai pénzügyi kultúra további fejlődése is, amelynek erősítése érdekében a K&H idén is elindítja nagy sikerű pénzügyi vetélkedőjét, a K&H Vigyázz, kész, pénzt!

egyedülálló segítséget kapnak a privátbanki befektetők a mesterséges intelligenciától

Elsőként indít mesterséges intelligencia (MI) és ember együttműködésén nyugvó befektetési alapot privátbanki ügyfeleinek szeptember közepétől a K&H.  Az MI körülbelül 1000 piaci változót és 250 makrogazdasági mutatót figyel folyamatosan és a befektetési politikának megfelelően dinamikusan alakítja az alap tartalmát. Az MI működését az alapok kezelője felügyeli. A K&H anyavállalata, a KBC-csoport többéves tesztelés után indította el nagy sikerrel Belgiumban és Szlovákiában a mesterséges intelligencián nyugvó alapját, amely mostantól a hazai privátbanki befektetőknek is elérhető 

a K&H idén eléri a karbonsemlegességet

Magasra tette a lécet a K&H - Magyarországon az első pénzintézetként idén eléri a karbonsemlegességet. Mindez összhangban van anyavállalatának, a belga KBC Csoport minden országra kiterjedő, csoportszintű fenntarthatósági stratégiájával. A következő lépés, hogy kialakítsák finanszírozási tevékenységük társadalmi és gazdasági hatásainak adatalapú vizsgálatát.

5 kritikus gyerekbetegség, amire érdemes jobban odafigyelnünk a jövőben

Magyarországon a háziorvosok és házi gyermekorvosok által kezelt krónikus betegek száma az elmúlt húsz évben megkétszereződött. Az öt leggyakoribb betegség kialakulása vagy felerősödése azonban komolyabb odafigyeléssel és egészséges életmóddal megelőzhető lenne. Így fontos, hogy a szülők kiemelt figyelmet fordítsanak gyermekük változatos étrendjére és rendszeres mozgására. Ha pedig már kialakult a betegség, meghatározó, hogy az egészségügy korszerű eszközökkel legyen felszerelve, amelyek a gyors diagnózis felállításán túl a mielőbbi gyógyuláshoz is hozzájárulnak. A K&H gyógyvarázs műszerbeszerzési pályázat ezért idén már 18. alkalommal segíti a gyermekegészségügyi intézményeket abban, hogy ilyen eszközökhöz juthassanak.

újabb, menő fizetési megoldás a mindennapokra érkezik a Garmin Pay

Szeptember végétől a Garmin Pay okosórás fizetési megoldást is elérhetővé teszi a K&H első hazai pénzintézetként ügyfelei számára. A Garmin okosórákba a legismertebb - Mastercard, Maestro - kártyákat lehet digitalizálni, ezt követően a telefonra telepített Garmin Connecttel használhatóak NFC-s fizetésre, azonban fizetéshez elegendő az óra, a telefonnak nem kell a felhasználónál lennie.

a KBC Mobile app világszerte az élvonalban! - Sia Partners független kutatóintézet kutatása alapján a KBC Mobile applikáció pontosan 10 évvel a bevezetése után a világranglista élén végzett

Egy összehasonlító tanulmány alapján a Sia Partners független nemzetközi kutatóintézet a KBC Mobile-t a világ legjobb mobil banki alkalmazásának választotta.

fókuszban a fenntarthatóság: új startupokkal bővül a Start it @K&H

18 startuppal bővül Magyarország legnagyobb nagyvállalati inkubátora, a Start it @K&H.  Az idén kiemelten fenntarthatósági szempontok mentén is, rekorszámú jelentkező közül kiválasztott új csapatok innovatív ötleteikkel hatékonyan hozzájárulnak a szemléletformáláshoz, valamint a társadalmi és környezeti értékek megóvásához. A 6 hónapos fejlesztő programba bekerült startupok megújult, inspirációs közösségként működő budapesti, valamint a győri irodában kezdhetik meg a közös munkát.

10-ből 9-en vannak az online vásárlók - lemaradásban a férfiak

A fiatalok 86 százaléka vásárolt, valamint az utóbbi egy évben az interneten. 23 százalékuk számít rendszeres online vásárlónak - derül ki a K&H ifjúsági indexéhez készült reprezentatív kutatásból, amely választ adott arra is, hogy a nők vagy a férfiak részesítik előnyben a netes vásárlást. A K&H összefoglalója bemutatja azt is, hogyan lett a kiskereskedelem sztárja az online vásárlás.

sok fiatal a járvány miatt veszítette el a munkáját

közel fele már talált új állást

A munkájukat elveszítő fiatalok 37 százaléka a járvány miatt vált állástalanná. Bár 17 százalék azóta már talált állást, 20 százalék még keresi magának az új pozíciót - derül ki a K&H ifjúsági indexéhez készült felmérésből. Ugyanezen célcsoport közel felét - 46 százalékát - nem érintette a pandémia munka szempontjából. Abban az esetben, ha a korosztály jelenleg dolgozó tagjai új állást keresnének, 28 százalékuk úgy véli, könnyen találna állást magának, 43 százalékuk szerint viszont nehezen menne. 

újabb eredmény a készpénz-bankkártya meccsről – meglepetés a fiataloknál

Azonos arányban használják a fiatalok a bankkártyát és a készpénzt vásárlásaik során: a bankkártyás fizetés 51 százalékkal, a készpénzes 49 százalékkal szerepelt a K&H ifjúsági index felmérésében. A fiatalok körében a nők inkább vevők az elektronikus megoldásokra, míg a férfiak többsége a készpénzben bízik. Az alapfokú végzettségűek a készpénzt részesítik előnyben, a diplomások pedig inkább kártyát használnak vásárláskor.