hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

K&H: fokozná a megújuló energiaforrások használatát a magyarok többsége

Bár a többségnek nagyon fontos a fenntarthatóság, meglehetősen keveset tudnak a magyarok az uniós karboncsökkentési célokról: mindössze 23 százalék mondta azt, hogy tisztában van az irányelvekkel – derült ki a K&H kutatásából. A felmérés szerint egyébként valamivel többen vannak azok, akik szerint az orosz-ukrán konfliktus miatt fokozni kell a fenntartható, megújuló energiaforrások használatát. 72 százalék szerint pedig a jelenlegi helyzet inkább felgyorsítja majd a fenntarthatósági törekvéseket. 

soha nem ért még ennyit a diákigazolvány

diákkedvezményekkel és TikTok-tippekkel segít a díjnyertes hazai startup

A Z generáció tagjai nyitottak a tudatos fogyasztásra: a vásárlásaik során rendszerint figyelik és értékelik a kedvezményeket. Egy jó ajánlat azonban számukra már nem elég! Azok a márkák érnek el leginkább hozzájuk, amelyek személyre szabott, különleges, online ajánlatokkal rukkolnak elő. Ezekre a megváltozott igényekre reagál a díjnyertes, a Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődött Diverzum innovációja, amely hazánkban egyedülálló módon köti össze a fiatalokat a márkákkal. Közben pedig nemcsak a márkahűségüket erősíti, hanem ahhoz is tippeket ad a TikTok-on, hogy még felelősebb vásárlókká válhassanak.

újra visszafogottabban terveznek beruházásokat a kkv-k

így reagáltak a kkv-k az orosz-ukrán konfliktus kitörésekor

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző időszakhoz képest 5 százalékponttal csökkent a beruházási hajlandóság, a vállalkozások közel háromnegyede készült azonban még így is fejleszteni. A célokat tekintve stabilan a digitális korszerűsítés állt az élen, míg csökkent a gép- és gépjármű beszerzésre, valamint az ingatlan fejlesztésre irányuló beruházási szándék.

az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

ösztöndíjprogrammal segíti a K&H a paralimpikonokat a Párizsba vezető úton

Az elhalasztott tokiói paralimpia miatt egy évvel lerövidített felkészülési időszakban feszített tempóban edzenek a magyar sportolók a párizsi paralimpiai játékokra. A lelki és anyagi támogatás ezért kiemelten fontos ebben az időszakban. A K&H az egészséges életmód elkötelezett támogatójaként K&H mozdulj! paralimpiai ösztöndíjprogramjával három kiváló, eltökélt és elhivatott sportolónak nyújt fejenként egymillió forintos támogatást, hogy minél zavartalanabbul készülhessenek a megmérettetésekre.

rés a pajzson – hol sérülhet a gyerekek digitális biztonsága?

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom - mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát - akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt, online óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást.  A Széchenyi Terv Plusz pályázatán keresztül pedig az óvodák és bölcsődék most forrást is szerezhetnek a szolgáltatás beszerzésére.

egyre több élelmiszert vásárolunk SZÉP kártyával

Áprilisban tovább növekedett az élelmiszerboltokban a K&H SZÉP kártya használat: a költések közel harmadát itt használták fel. A lehetőség továbbra is adott, ugyanis július 1-jéig meghosszabbították a rendelkezést, miszerint élelmiszerüzletekben is felhasználható a juttatás. A boltok is nyitottak az új fizetési eszközre, csak az elmúlt négy hónapban közel 5000 új kereskedővel bővült a K&H SZÉP kártya elfogadóhelyek száma.

az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

új korszak kezdődött a megtakarítók számára

a régi megoldások még működnek, de újak is akadnak

A márciusban 8,5 százalékra megugró infláció, az ukrán-orosz konfliktus, valamint a koronavírus-járvány kedvezőtlen hatásai lezárták a korábbi - alacsony kamatkörnyezet és jegybanki pénzbőség jellemezte -  korszakot. Az új érában is működnek azonban a korábbi megoldások, miszerint a megtakarításokat higgadtan, hosszú távon kell kezelni, nem szabad egy-egy hullámzás miatt elhamarkodottan dönteni. A K&H befektetői klubján kiderült az is, hogy a forint mellett a devizabefektetésekkel is érdemes foglalkozni, az egyre népszerűbb felelős befektetések pedig megcáfolnak egy tévhitet.

úgy tűnik, még nem estek kétségbe az ukrán-orosz konfliktus miatt a kkv-k

Már érzik az infláció hatását a mikro-, kis- és középvállalkozások, ám az ukrán-orosz konfliktus hatásait vélhetően még kevésbé látják - derül ki a K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatásából. Az index értéke még mindig pozitív, 5 ponton áll, ugyanakkor utoljára négy éve volt ilyen alacsonyan. A visszaesés hátterében több dolog húzódik: a cégek magasabb kamatokra és a közterhek növekedésére készülnek, a munkaerőpiaci helyzetet negatívabban értékelik, illetve a vállalkozásbarát kormányzati intézkedésekre számító kkv-k aránya is mérséklődött.

zöld jelzáloglevéllel erősít a K&H

a fenntarthatósági szempontok a jelzáloglevél kibocsátások esetében is egyre hangsúlyosabbá válnak

A K&H kibocsátotta első, 15 milliárd forintos zöld jelzáloglevelét.  A K&H célja, hogy a jövőben újabb zöld jelzáloglevelekkel jelenjen meg a piacon, a beérkező forrást pedig olyan lakossági jelzáloghitelek refinanszírozására fordítsa, amelyekhez tartozó lakóingatlanok megfelelnek a szigorú energiahatékonysági elvárásoknak.

sokszereplős piac a fenntarthatósági innovációk szolgálatában

11 új csapattal bővült a legnagyobb hazai, iparágfüggetlen nagyvállalati inkubátor

Az alulról szerveződő startup közösségekből mára sokszereplős, nemzetközi sikerekkel büszkélkedő piaccá érett a hazai startup ökoszisztéma. Az elmúlt két évben népszerű egészségüggyel és életmóddal kapcsolatos fejlesztések azonban lecsengeni látszanak, ehelyett inkább a fenntartható jövő megteremtését szolgáló innovációk irányába fordulnak a startupok. A rekordszámú jelentkezést követően 11 csapattal bővülő Start it @K&H inkubátor újoncai között is több innovatív, fenntarthatósági megoldás akad, akik a pénzintézet felsővezetői közül kikerülő kulcsmentorokkal is továbbfejlődhetnek.

új vezető a K&H Üzleti ügyfelek divíziójának élén

2022. április 1-jétől Rajna Gábor, a Lakossági értékesítés eddigi vezetője veszi át a K&H Üzleti ügyfelek divízió irányítását, valamint tagja lesz a K&H Végrehajtó Bizottságának is.

alaposan körülnéznek a kkv-k hitelfelvétel előtt

Jellemzően saját kapcsolattartójukon keresztül és személyesen tájékozódnak hitelfelvételkor a cégek, derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb eredményeiből. Több pénzintézetnél is érdeklődnek: tízből alig egy vállalkozás igényel kölcsönt úgy, hogy csak egy banktól kér be ajánlatot.

megéri beszállni a SZÉP kártya bizniszbe

Itt az első hónap eredménye a SZÉP kártyás élelmiszer-vásárlás bevezetése után: a K&H SZÉP kártya költések közel negyedét élelmiszervásárlások teszik ki, és minden eddiginél több kereskedő csatlakozott az elfogadóhelyek közé. Emellett a felhasználás összértéke is megugrott. Januárhoz képest 20, az egy évvel ezelőtti költéshez képest pedig 80 százalékkal többet vásároltak idén februárban K&H SZÉP kártyával.

ez a három tényező akadályozza leginkább a kkv-k működését

Munkaerőhiány, árfolyamváltozás, anyaghiány - ez akadályozza leginkább a cégek működését, derült ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legfrissebb eredményeiből. A megfelelő szakemberek felvétele a vállalkozások több mint harmadának jelent problémát, míg az euróárfolyam változása és a járványhelyzet miatt kialakult anyaghiány, nagyjából ötödüket érinti.

mi az a monosí, és miben különbözik a hokitól a parajégkorong?

paralimpiai sportok nyomában

A téli olimpiai játékok után hamarosan a paralimpiai láng is fellobban Pekingben: március 4. és 13. között 51 nemzet parasportolói mérik össze tudásukat. Milyen sportágakban állnak rajthoz a világ legjobb parasportolói, és hogyan síel majd Kínában Dumity Richárd? A K&H, a Magyar Paralimpiai Bizottság támogatójának körképe a téli paralimpiáról.

10-ből 7 újonnan alapított vállalkozásnak már van üzleti terve

A többségük azt is tudja, honnan szerez pénzt a megvalósításához

Az újonnan alapított cégek majdnem háromnegyedének van üzleti terve és közel ötödük nyitott lenne arra is, hogy banki hitelből valósítsa meg az ötletét - derül ki a K&H felméréséből. 23 százalék már vett is fel hitelt korábban, a legnépszerűbb konstrukció a likviditási problémák áthidalását segítő folyószámlahitel.

ötödik közös paralimpiájára készül a K&H és a Magyar Paralimpiai Bizottság

folytatják az együttműködést a párizsi játékokig

Az elmúlt években különösen felértékelődtek azok a vállalati kapcsolatok, amelyek ebben a nehéz időszakban is megmaradtak a civil szférában. A K&H Csoport 16 éve áll töretlenül a Magyar Paralimpiai Bizottság mellett, amellyel idén is meghosszabbítja együttműködését. Ennek értelmében a K&H 2024-ig a Magyar Paralimpiai Bizottság támogatója és a Magyar Paralimpiai Csapat Pénzintézete marad, és a párizsi játékok már az ötödik közös paralimpiájuk lesz.

kizöldül a startup világ

a Start it @K&H inkubátor ismét várja a fenntartható fejlődést is segítő csapatok jelentkezését

Hatalmas sebességgel pörög a startup világ, tavaly több mint 670 milliárd dollár befektetés landolt globálisan a startupoknál. Ennek egyik mozgatórugója egyértelműen a környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontok erősödése volt, ugyanis a befektetői elvárások és a fogyasztói igények is erőteljesen ebbe az irányba tolják a vállalkozásokat. Magyarországon is zöldül a startup közösség: március 6-ig ismét lehet jelentkezni a Start it @K&H inkubátorba, ahol a féléves mentorálást elnyerő csapatok kiválasztásánál az innovatív ötletek mellett a fenntarthatósági megoldások is fókuszba kerülnek, összhangban a K&H stratégiai prioritásaival.