hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

A K&H Bank 2020 első félévében 7,1 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el
A várható jövőbeni hitelezési veszteséghez kapcsolódó magas kockázati költség ellenére a Bank mindkét negyedévben pozitív eredményről számolt be

A K&H Biztosító nettó eredménye 2020 első felében 5,5 milliárd forint volt

2020 első félévét a K&H Bank 7,1 milliárd forintos adózás utáni nyereséggel zárta, amely a Covid-19 járványhoz kapcsolódó, 22,6 milliárd forint összegű negatív rendkívüli tételeket is tartalmaz. A magas kockázati költség  ellenére a Bank mindkét negyedévben pozitív nettó eredményről számolt be (2020 I. negyedév: 6,5 milliárd forint, II. negyedév: 0,6 milliárd forint). Éves összehasonlításban a K&H Bank egyszeri tételek nélküli nyeresége 12%-kal növekedett. 2020 első félévében a K&H Biztosító 5,5 milliárd forintos adózás utáni eredményt ért el. Az év első hat hónapjában a K&H összesen 293 milliárd forint hitelt helyezett ki. A K&H a Covid-19 világjárvány idején is folytatja digitális átalakítását és beruházásait. A K&H a magyar piacon elsőként kínál teljesen digitális, automatizált lakás-, utas- és kötelező gépjármű felelősségbiztosítást banki mobilalkalmazásban.

K&H: óvatosabban fordulnak az új tanévre a fiatalok

kevesebbet költöttek bankkártyával

A diákok 51 százaléka szerint az oktatás hagyományos keretek között az igazi, ugyanakkor 24 százalékuk működőképesnek tartja az online tanítást is - derül ki a K&H ifjúsági indexéből.  A bank összefoglalója szerint a járvány átalakította a diákok mindennapjait, így a bankolási szokásaikat is. A bankszámlával rendelkező fiatalok közel 93 százaléka használja a bankkártyáját, ami növekedést jelent a korábbi adatokhoz képest, ebben szerepet játszhatott, hogy a járvány miatt sokan inkább a kártyát választották a készpénz helyett. A fiatalok az idén havonta átlagosan 9-15 alkalommal vásároltak kártyával - derül ki a fiatalok bankolási szokásait az iskolakezdés apropóján bemutató összeállításából.

a munkavállalókkal való törődés az új irány a társadalmi felelősségvállalásban

szeptember 18-ig lehet jelentkezni a K&H családi vállalatok kiválósági díjra

A koronavírus-járvány következtében még nagyobb szerepet kaphat a társadalmi felelősségvállalás a jövőben, ugyanis a Planet Fantastics’ Network áprilisban végzett kutatása alapján a hazai lakosság 95 százaléka elvárja a vállalatoktól, hogy kiemelt figyelmet fordítsanak erre a területre. A válság után új irányok lehetnek meghatározóak, amelyben fontos szerepet játszik a munkavállalókkal való törődés is. A családi vállalkozások ebben élen járnak, elkötelezettek kollégáik iránt, és arra törekednek, hogy megtartsák őket a nehéz gazdasági helyzet ellenére is. A K&H családi vállalatok kiválósági díj idén a járvány ideje alatt a társadalomért, közösségekért tett példamutató megoldásokat is keresi, a pályázatokat szeptember 18-ig lehet benyújtani.

így tehetjük vírusmentessé a tanévkezdést

Bár a legtöbb iskola újra megnyitja kapuit a virtuális tér helyett, ez a tanévkezdés most még is más lesz, mint eddig.  Annak érdekében, hogy a gyerekek biztonságosan az osztályteremben tanulhassanak és találkozhassanak egymással, sok dolgot újra kell gondolni a diákok egészsége érdekében: az utazást, a közös tanulást, az étkezéseket és a tanórák utáni szabadidős programokat is – a K&H gyógyvarázs program mutatja, hogyan.

a magyar infláció csatája a forinttal - hol tart a mérkőzés?

Méretes gyengülésen van túl a forint, az euró ugyanis két hét alatt 10 forinttal 355 forintra drágult. A következő időszakban pedig a mostani kilátások szerint további 1-3 százalékos gyengüléssel lehet számolni. Ugyanakkor a koronavírus-járványból adódó bizonytalan helyzet miatt könnyen lehetnek hullámzások - derül ki a K&H-csoporthoz tartozó KBC Asset Management legfrissebb elemzéséből. A valószínűsíthető forintgyengülés miatt a megtakarításoknál érdemes a devizák felé nyitni.

visszaeső árbevételre számítanak a nagyvállalatok

Visszaesett a hazai nagyvállalatok árbevétel-és profitvárakozása a következő egy évre vonatkozóan, ugyanis a cégek átlagosan 0,4 százalékos árbevétel- és 2,6 százalékos profitcsökkenést várnak – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index adataiból. Ezzel szemben a gazdasági környezet megítélésére csak rövid távon van hatással a koronavírus-járvány, amiben vélhetően a kormányzati intézkedéseknek pozitív szerepe van. A cégek harmada szerint javulni fog a gazdasági környezet a következő egy évben, három éves időtávon pedig nem számolnak a járvány hatásaival.

hogyan, mivel, mennyi időre utaztak idén a magyarok?

akik utaznak, Európában maradnak és leginkább autóval mennek

A pandémia ellenére az idén is utaztak az emberek, főként az év elején, a járványt megelőző időszakban. A külföldi látogatásokat tudatosan, biztosítással megerősítve szervezték az utazni vágyók - derül ki a K&H Biztosító legújabb összeállításából. Az utasbiztosítással rendelkezők átlagosan több mint 7 napot voltak távol, többségük, azaz 58 százalékuk autóval hagyta el az országot, csak 27 százalék utazott repülővel, és elenyészően kevesen, mindössze 9 százalék választotta az autóbuszt. Túlnyomó részük - tízből heten - az indulás előtti két napban kötötte meg az utasbiztosítását, az autóval utazók 26 százaléka pedig biztosra ment, azaz kért assistance szolgáltatást is.

kriptovaluta kereskedés mesterséges intelligenciával

nemzetközi díjat nyert a B-cube.ai, a Start it @K&H győri csapata

Az egyik legrangosabb francia startup verseny, a Graines de Boss nyertesei közé került a B-cube.ai, a Start it @K&H inkubátor által mentorált győri startup. A 15 díjazott közé több mint 2000 jelentkező közül választották be a csapatot, akik mesterséges intelligencia alapon működő kriptovaluta kereskedő platformot hoztak létre. 

K&H: utazós évnek indult 2020

növekvő trendet tört meg a járvány

Jókora lendülettel nyitották az idei évet az utasbiztosítások: januárban 15, februárban 48 százalékkal több biztosítást kötöttek a tavalyi évhez képest, majd jött a járvány és a kijárási tilalom, amely derékba törte az utazási kedvet - közölte a K&H Biztosító. A külföldre látogatók tudatosságának élénkülése miatt az utasbiztosítási piac növekedő pályán volt, például a múlt év első negyedében éves szinten 7 százalékkal 3,2 milliárd forintra nőtt a díjbevétel, amely az idei év első három hónapjában 3 milliárd forint alá került a járványhatás miatt. 

főszerepet kaptak a bankkártyák - így néz ki a magyar kártyaboom

10 forint készpénzfelvételre már hat forint bankkártyás vásárlás jut

Egy-egy alkalommal átlagosan több, mint 7600 forintot fizettek bankkártyával belföldön a K&H ügyfelei az év első öt hónapjában, amely 8 százalékos növekedést jelent éves szinten. Összesen a magyarországi kártyás vásárlások mértéke 16,4 százalékkal közel 260 milliárd forintra ugrott a bank ügyfelei körében. Ebben szerepet játszhatott a járványhatás, ezen belül például a PIN-kódos limitemelés. Bár a készpénz is tartja magát, az ATM-es felvételek összege is növekedett az idén.