hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

ismét változik a NAV online adatszolgáltatási kötelezettség

így várhatóan még többen használják majd ki az online számlázás és az online bankolás összekapcsolásának előnyeit

2021. január 1-jétől a cégeknek és az egyéni vállalkozóknak már a magánszemélyek részére kiállított számlákat is jelenteni kell a NAV-nak, ami újabb lökést adhat az online számlázásra való átállásnak.  A K&H tapasztalatai alapján a július 1-jén érvénybe lépő online adatszolgáltatási kötelezettségre a kkv-k többsége fel volt készülve - mivel 57 százalékuk ezt megelőzően is rendelkezett online számlázó programmal. A Számlázz.hu autokassza szolgáltatással eddig több mint 2,7 ezer K&H ügyfél szinkronizálta bankszámláját, de a jövő évi változás hatására várhatóan még többen használják majd ki az online számlázás és az online bankolás összekapcsolása nyújtotta előnyöket.

sokkal több ment élelmiszerre

rezsifizetésnél is pörögnek a kártyák

Közel 21 százalékkal többet költöttek belföldön a K&H bankkártyásai az idei év első kilenc napjában, mint egy évvel korábban - áll a bank összefoglalójában, amelyből kiderül az is, hogy például a bankkártyás élelmiszer-vásárlások összege 40 százalékkal emelkedett, de a rezsifizetésnél is egyre kedveltebb a bankkártya. A készpénzmentes forgalom a következő időszakban is növekedhet, mivel januártól az online pénztárgépes boltoknak kötelező lesz elektronikus fizetési megoldást biztosítaniuk. 

innováció a K&H-nál: már egyetlen videóhívással is nyithatnak számlát az egyéni vállalkozók

A járványhelyzet miatt bevezetett kormányzati intézkedések és a szabályozási változások jelentős lökést adtak a vállalkozások digitalizációjához. A Digiméter 2020 őszén megjelent kutatása szerint azonban még van hova fejlődni, ugyanis a magyar cégek általános digitális érettségi mutatója jelenleg százból 40 ponton áll. A K&H Bank tapasztalatai alapján a vállalkozói ügyfelek kifejezetten nyitottak a digitális banki megoldások, főként a mobilbank használata iránt. A pénzintézet most pedig az elektronikus megoldások fejlesztésének egy újabb lépéséhez érkezett: elindította az egyéni vállalkozók számára az online videóhívással történő számlanyitást.

a fiatalok 29 ezer forintból vennének ajándékot, de óriásiak a különbségek

idén kevesebbet költünk ajándékra, annyit, mint 2017-ben

A fiatalok idén karácsonykor átlagosan 29 ezer forintot szánnak ajándékvásárlásra - derül ki a K&H ifjúsági indexéből, amely azt vizsgálta, mennyi pénzt költenének a 19-29 évesek az ünnepi szezonban. A vidéki kisvárosokban élők 23 ezer forintot, a budapestiek és megyeszékhelyen lakók viszont 33-35 ezer forintos karácsonyi büdzsét említettek. Az idei évben minden második fiatal azt vallotta, kevesebbet költ ajándékokra a tavalyi évhez képest és 38 százalékuk kevesebb embernek ajándékoz.

mennyi ideig futná a magyaroknak megtakarításaikból?

36 százalék legfeljebb 1 hónapra elegendő tartalékkal rendelkezik

Bár a magyarok átlagosan 7 hónapig tudnának megélni a meglévő megtakarításukból, ha megszűnne a rendszeres havi jövedelmük, 36 százalékuknak mindössze 1 hónapra elegendő tartaléka van a K&H biztos jövő felmérése szerint. Éppen ezért kulcsfontosságú, hogy egyre többen elkezdjék a megtakarítást, hogy egy későbbi, a hirtelen jött élethelyzetekben - például munkanélküliség esetére - is legyen tartalékuk. 

friss, vegyszermentes zöldségek egész évben egy hazai startuptól

szezontól és időjárási körülményektől függetlenül

A mezőgazdaság egyik legjelentősebb kihívására, az egyre csökkenő termőföldek problémájára kínál megoldást egy hazai fejlesztés. A Start it @K&H inkubátorban fejlődő startup, a bedrock.farm, olyan környezetbarát, automatizált, vertikális beltéri növénytermesztési rendszert dolgozott ki, melynek segítségével az időjárási körülményektől és szezontól függetlenül, az év minden napján magas minőségű zöldségekkel képes ellátni a hazai éttermeket.

webshop indítás az év végi vásárlási láz előtt

még nem késő behozni a lemaradást!

Komoly szerephez jutott az egyébként is dinamikusan növekvő e-kereskedelem a járvány hatására, ami az előttünk álló hetekben még tovább fokozódhat, a november 11-én életbe lépett kormányintézkedések és a közelgő karácsonyi vásárlási láz következtében.  Amelyik cég eddig nem indított webshopot, most még be tudja hozni a lemaradást az ünnepi roham előtt – ehhez adtak tanácsot a K&H, a Shoprenter.hu, valamint a Cápák között üzleti showműsor szakemberei a K&H üzleti tippek online rendezvénysorozat webáruházindítással kapcsolatos eseményén.

2020 első 9 hónapjában a K&H Bank 31,7 milliárd forint, a K&H Biztosító pedig 7 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el
16%-os a növekedés a hitelállományban éves összehasonlításban, amely részben a harmadik negyedév gazdasági élénkülésének köszönhető

A K&H+ közlekedési szolgáltatás elindításával a K&H folytatja digitális innovációját

A K&H Bank 2020 első 9 hónapjában 31,7 milliárd forint nettó nyereséget ért el, ami éves összehasonlításban 11%-os növekedésnek felel meg a rendkívüli tételek, összesen 11,2 milliárd forintos adózás előtti negatív hatásától megtisztítva. 2020 első 9 hónapjában a K&H Biztosító 7 milliárd forint adózás utáni nyereséget realizált.

  • Az év első kilenc hónapjában a K&H összesen 457 milliárd forintnyi új hitelt helyezett ki, és teljes hitelvolumene éves összehasonlításban 16%-kal, 1863 milliárd forintra nőtt a harmadik negyedév erős hitelezési tevékenységének  köszönhetően. 
  • A folyószámla forgalom volumene a második negyedéves mélypontról a harmadik negyedévre helyreállt. 
  • A növekvő üzleti volumenek elsősorban a harmadik negyedévben tapasztalható gazdasági élénkülésnek voltak köszönhetőek, míg a negyedik negyedévben ismételt lassulás várható a koronavírus-járvány második hulláma miatt. 
  • Az új lakossági hitelkihelyezések terén elért piaci részesedés 13,6%-ra nőtt a harmadik negyedévben (a 2019 harmadik negyedévében mért 10,0%-hoz képest). 
  • A K&H ezidáig 130 milliárd forint értékben szerződött le hiteleket a „Növekedési Hitelprogram Hajrá” keretében. 
  • A K&H folytatja digitális innovációit a K&H+ szolgáltatás elindításával, amely mobilbanki alkalmazásában több mint 460 000 mobilbanki felhasználó számára automatikusan elérhető közlekedési jegyvásárlást kínál.

digitalizálódik a bankolás, jönnek az új innovációk, maradnak a személyes ügyfélpontok

Bár a nagyobb döntést igénylő helyzetekben még mindig a személyes ügyintézést választják a K&H ügyfelek, az e-csatornák felhasználói köre 15 százalékos növekedéssel már átlépte a félmillió főt. Legnagyobb mértékben a szeptemberben rekordot döntő mobilbank nőtt, 47 százalékkal többen intézték pénzügyeiket ezen keresztül, mint egy évvel korábban. Itt került most bevezetésre a K&H+ szolgáltatás is, mellyel közlekedési mobiljegyet vásárolhatunk. Ezenkívül az új bankkártyák aktiválása és a PIN kód kezelés is digitálissá vált a K&H ügyfelei számára.

megingathatja a kkv-kat a járvány második hulláma

Megérzik a járvány második hullámát a hazai kis- és középvállalkozások, ugyanis a K&H kkv bizalmi index kutatás legfrissebb adatai alapján az előző negyedévhez képest, kevésbé tekintenek bizakodóan az előttük álló egy évre. Az index értéke jelentősen, 12 pontról 7 pontra csökkent, ami többek között annak tudható be, hogy a cégek növekvő közterhekre és kevesebb uniós forrásra számítanak. Az november 11-től életbe lépő kormányzati szigorítások várhatóan még tovább csökkentik majd a várakozásokat a következő mérési időszakban, a negyedik negyedévben.